2022-05-10, 05:17
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Nej, att Ryssland begår grova brott mot de mänskliga rättigheterna är den enade uppfattningen hos hela det svenska folket, såväl som hos samtliga svenska riksdagspartier.
Och 94 länder tycks vara av samma länder då de kastade ut Ryssland ur FNs råd för mänskliga rättigheter.
Att några länder avstod från att rösta handlar mest om att de är fattiga länder som har ekonomiska beroenden till mer resursstarka länder.

Att svenska folket tror det visar ju bara hur hjärntvättade man isåfall har blivit(inte för att jag tror på ditt påstående om svenska folket men ändå). Expertisen har inte ens utrett om det faktiskt begåtts något folkmord, har du svårt att förstå? Men du kanske tycker man ska folkomrösta om Natomedlemskap också, folket vet ju bäst?

94 länder röstade för uteslutning. FNs råd för mänskliga rättigheter består av 193 länder. mindre än hälften röstade alltså för uteslutning.
Citera
2022-05-10, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Ryssland hade ändå vunnit på östfronten. Att sedan Tyskland bedrev ett tvåfrontskrig där USA är en av parterna spelar såklart in i att de förlorade kriget. Sa aldrig att Ryssland skulle vunnit kriget själv(det hade inte USA gjort heller), men de vann kriget på sitt territorium.

Det är väl bara i ett land som Ryssland som man konstaterar: -Vi förlorade 23miljoner människor, men vi är ändå vinnare.
Sverige förlorade inte en enda gubbe i andra världskriget. Sverige var Europas största vinnare i andra världskriget.
Citera
2022-05-10, 05:19
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Ja jag njuter av att fantisera om vad som rör sig i putins huvud just nu självklart har han tänkt lyfta annekteringen av Ukraina som en seger att fira den 9 maj, det är ett symboliskt datum för rysslands nationalism och starka militärmakt. Det skulle ju ha gått fredligt till eftersom han satsat mycket resurser på ett snabbt övertagande utan motstånd. Mutor till ukrainska politiker och tjänstemän, han har finansierat den ukrainska motståndsrörelsen, propaganda och infiltration mm. De första ryska soldaterna som kom hade paraduniformer med sig i sina tanks. Men så vet vi hur det gick, pengarna hade försnillats och han fick felaktig information från sina underhuggare. Resten är historia.

Kul att du snackar om mutor och finansiering. Passar ju bra när det gäller en viss annan nations inblandning i Ukraina
Citera
2022-05-10, 05:21
Medlem
Citat:
Att svenska folket tror det visar ju bara hur hjärntvättade man isåfall har blivit(inte för att jag tror på ditt påstående om svenska folket men ändå).

Nej, det bevisar hur civiliserade vi är som står upp och tar ställning mot folkmord och grova brott mot de mänskliga rättigheterna.
Motsatsen är Ryssland som skiter i mänskliga rättigheter, sparkar ut organisationer som verkar för mänskliga rättigheter, och som förföljer och mördar opposition och som startar oprovocerade krig med sina grannländer.
Citera
2022-05-10, 05:23
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Nej, det bevisar hur civiliserade vi är som står upp och tar ställning mot folkmord och grova brott mot de mänskliga rättigheterna.
Motsatsen är Ryssland som skiter i mänskliga rättigheter, sparkar ut organisationer som verkar för mänskliga rättigheter, och som förföljer och mördar opposition och som startar oprovocerade krig med sina grannländer.

Kan du sluta citera delar av min text och citera hela inlägget. Du tar saker ur sitt sammanhang, tycker du inte det är lite lågt att göra så? Jag citerar hela ditt inlägg, vore glad om du kunde göra detsamma om du nu står upp för yttrandefrihet och mänskliga rättigheter som du säger och inte bedriver censur.

Att Ryssland har tveksamheter kring mänskliga rättigheter är väl knappast något nytt för varken dig eller FN? Nu gällde dock frågan folkmord.
Senast redigerad av OlleLiss 2022-05-10 kl. 05:26.
Citera
2022-05-10, 05:30
Medlem
Citat:
Kan du sluta citera delar av min text och citera hela inlägget.
Nej varför det. Jag citerar de delar av dina inlägg som jag vill kommentera.
Finns ingen anledning för mig att citera de delar av din inlägg som är off-topic-rappakalja, för det har jag ingen avsikt att bemöta. De får du starta en annan tråd om.

I den här tråden diskuterar vi Rysslands invasion av Ukraina och Rysslands brott mot de mänskliga rättigheterna som invasionen har omfattat, inklusive folkmordet.
Citera
2022-05-10, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Du kommer hitta en o annan smyg nasse

Tjäbbla inte nu. Kommer att bli intressan hur din hjärna hanterar denna fakta. Nazistlandet urkaina stoltserar på Rysslands segerdag.
Den otroliga "judenazisten" zelensky är stolt över sina soldater.
https://www.rt.com/russia/555202-zelensky-nazi-ss-insignia/
Citera
2022-05-10, 05:47
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Nej varför det. Jag citerar de delar av dina inlägg som jag vill kommentera.
Finns ingen anledning för mig att citera de delar av din inlägg som är off-topic-rappakalja, för det har jag ingen avsikt att bemöta. De får du starta en annan tråd om.

I den här tråden diskuterar vi Rysslands invasion av Ukraina och Rysslands brott mot de mänskliga rättigheterna som invasionen har omfattat, inklusive folkmordet.

För att det ser oseriöst ut. De delar du aktivt valde att utelämna var dessutom högst relevant i kontexten, vilket gör att man kan ifrågasätta om du censurerar delar av mina inlägg medvetet.

Citat:
Expertisen har inte ens utrett om det faktiskt begåtts något folkmord, har du svårt att förstå? Men du kanske tycker man ska folkomrösta om Natomedlemskap också, folket vet ju bäst?

På vilket sätt är det inte relevant eller off-topic-rappakalja när det gäller frågan om folkmordet? Är ju högst relevant. Om du står upp för mänskliga rättigheter och yttrandefrihet varför väljer du då att censurera delar av mina inlägg?
Senast redigerad av OlleLiss 2022-05-10 kl. 05:50.
Citera
2022-05-10, 06:00
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nu gör jag ett nytt försök. Talet, google translate översatt:

Källa: http://kremlin.ru/events/president/news/68366

Tack!

"In December last year, we proposed to conclude an agreement on security guarantees. Russia called on the West to an honest dialogue, to search for reasonable, compromise solutions, to take into account each other's interests. All in vain. The NATO countries did not want to hear us, which means that in fact they had completely different plans. And we saw it."

Vad menar han här?
Citera
2022-05-10, 06:04
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Påtal om koll, kollade du på segerparaden?

Inte ett ord om generell mobilisering, förklaring av krig mot Ukraina eller något av allt trams ni 🐷 påstod skulle hända!

Ännu en folkfest!

Undrar vad kloakråttorna nere i Azovstal gör just nu? 🤣

Klart han inte kunde göra det när det hade spekulerats om det i alla medier. Överallt utom i ryssland i alla fall.

Hur var paraden och folkfesten? Jag har inte själv sett något, kan du länka till någon video vill jag gärna se.
Citera
2022-05-10, 06:07
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Tack!

"In December last year, we proposed to conclude an agreement on security guarantees. Russia called on the West to an honest dialogue, to search for reasonable, compromise solutions, to take into account each other's interests. All in vain. The NATO countries did not want to hear us, which means that in fact they had completely different plans. And we saw it."

Vad menar han här?
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukraine–NATO_relations#Russian_opposition_to_Ukrai nian_NATO_membership
Citera
2022-05-10, 06:15
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Tjäbbla inte nu. Kommer att bli intressan hur din hjärna hanterar denna fakta. Nazistlandet urkaina stoltserar på Rysslands segerdag.
Den otroliga "judenazisten" zelensky är stolt över sina soldater.
https://www.rt.com/russia/555202-zelensky-nazi-ss-insignia/

Rysslands anklagelser är inget att ta hänsyn till, de är menade åt hemmaopinionen.

“In terms of all of the sort of constituent parts of Nazism, none of that is in play in Ukraine. Territorial ambitions. State-sponsored terrorism. Rampant antisemitism. Bigotry. A dictatorship. None of those are in play. So this is just total fiction,” said Jonathan Dekel-Chen, a history professor at Jerusalem’s Hebrew University.
What’s more, Ukrainian President Volodymyr Zelensky is Jewish and has said that three of his grandfather’s brothers were killed by German occupiers while his grandfather survived the war. That hasn’t stopped Russian officials from comparing Zelensky to Jews who were forced to collaborate with the Nazis during the Holocaust.

Wion news 25 Mars
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in