2022-05-10, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag har aldrig sagt att man måste ha samma åsikt.

Jag skrev att du redan har bestämt dig för din åsikt, därför är det meningslöst att förklara bakgrunden till klippet du länkade.

Det ger dig ingenting då du som sagt redan dragit sin egna slutsats. Därför förstår jag inte varför du frågar om en förklaring.

Behövs ingen bakgrund för att förstå att det är fel att gömma sig i bostadshus med civila och öppna eld samt att använda prickskyttar mot civila.
Citera
2022-05-10, 00:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Så då måste alla ha samma åsikt?

Och hur har det gått sen sist ?

Citat:
Ukraina är kört som land och kommer att upphöra i sin nuvarande form. Kommer att delas upp. Ukraina har redan förlorat 50 000 man. Vad ska Zelensky göra nu? Skicka in Hitler jugend. Han är en pajas. 9:e maj är allting över. Ukraina kommer inte ha något väsentligt manskap kvar .

Har du någon ny datum när segern sker ?
Citera
2022-05-10, 00:15
Medlem
BluePrinces avatar
Jag har inte haft tid att följa med alls i nyheterna idag, vill någon vara så vänlig att ge en uppdatering av dagens festligheter?

Blev 9 maj paraden en folkfest? Vad sade Prutten? Ingen krigsförklaring och lågmäld putin läste jag i DN, någon som såg talet och kan lämna en utförligare recension (länka gärna!)

Hur många militärfordon fick punka och fick bogseras bort från Röda torget? Visades det upp några läskiga kärnvapen och domedagsflyg? Lyckades de skrapa ihop ungefär matchande kängor till alla eller kom några i röda sneakers precis som ute i fält? Visades det upp några krigsfångar?

Och hur blev det med paraden genom Mariupol ???
Citera
2022-05-10, 00:16
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Behövs ingen bakgrund för att förstå att det är fel att gömma sig i bostadshus med civila och öppna eld samt att använda prickskyttar mot civila.
Varför frågar du då om en förklaring om det enligt dig inte behövs en bakgrund?

Du svarade inte på min fråga.

Är du medveten att Putin är positiv till kommunism? Finner det nämligen ironiskt att du kallar andra kommunister.
Citera
2022-05-10, 00:17
Medlem
Citat:
Varför hyllar du en korrupt regim som den i Kiev. Vars arme har dödat civila sen 2014.
I ett krig som även den gången startades av en nazirysk invasion av Ukraina. Bödeln Puttler har många liv på sitt samvete, många ryska liv dessutom.
Citera
2022-05-10, 00:18
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Det är du som är fascisten och antidemokraten. Gissar att du är kommunist. Varför hyllar du en korrupt regim som den i Kiev. Vars arme har dödat civila sen 2014.

Inte kommunist, frihetlig liberal anarkist. Ryssland har alltid varit den stora fienden, fick det med modersmjölken från min karelska mor. Det är ryssland som invaderat ett suveränt grannland och våldtar och mördar sina s.k bröder.
Citera
2022-05-10, 00:19
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Jag har inte haft tid att följa med alls i nyheterna idag, vill någon vara så vänlig att ge en uppdatering av dagens festligheter?

Blev 9 maj paraden en folkfest? Vad sade Prutten? Ingen krigsförklaring och lågmäld putin läste jag i DN, någon som såg talet och kan lämna en utförligare recension (länka gärna!)

Hur många militärfordon fick punka och fick bogseras bort från Röda torget? Visades det upp några läskiga kärnvapen och domedagsflyg? Lyckades de skrapa ihop ungefär matchande kängor till alla eller kom några i röda sneakers precis som ute i fält? Visades det upp några krigsfångar?

Och hur blev det med paraden genom Mariupol ???
Det blev aldrig något domedagsflyg. Orsaken bakom detta var dåligt väder, även fast det var en skinande blå himmel under segerparaden.
Citera
2022-05-10, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
En bortsprängd arm. Men det är hennes eget fel menar du? Har du barn?

https://twitter.com/Christos0011/status/1523780074478383104?s=20&t=L58fQKYkwjhRLCVKqz-lbA

Det är fel oavsett sida. Men du hyllar Ukrainska armen som begått övergrepp och dödat civila under ett flertal år i Donbas. Tänk på det. Varför skulle rysktalande i Donbas vilja tillhöra Ukraina om det attackeras militärt av Ukrainska armen? Det bästa är helt enkelt om Donbas regionen ör självständig. Ukraina vill bara ha den regionen men utan rysktalande. Vilket förutsätter en rensning av rysktalande.
Citera
2022-05-10, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Och hur har det gått sen sist ?

Har du någon ny datum när segern sker ?

Gissar om 2 veckor. Det kommer en kritisk gräns då Ukrianska armens soldater kommer slänga vapnen och spring mot Kiev. Ryssarna har helt enkelt för mycket "firepower". Sen kanske Zelensky har en mer resonabel ton i förhandlingarna.
Citera
2022-05-10, 00:22
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Det är du som är fascisten och antidemokraten. Gissar att du är kommunist. Varför hyllar du en korrupt regim som den i Kiev. Vars arme har dödat civila sen 2014.

Putin tar efter de flesta metoder och attribut som Hitler använde. Putin har infört en totalitär stat där du kan får 14 års fängelse om du går omkring i gula och blå kläder. 300 journalister har mördats och 1000tals politiskt aktiva har hamnat i fängelse eller mördats då dom var i opposition. De som mördar i Donbass är proryska terrorister som får stöd av ryssarna.
Citera
2022-05-10, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Varför frågar du då om en förklaring om det enligt dig inte behövs en bakgrund?

Du svarade inte på min fråga.

Är du medveten att Putin är positiv till kommunism? Finner det nämligen ironiskt att du kallar andra kommunister.

Ja ni verkar ju gilla auktoritära ideologier. Kommunism och Nazism. Där en endast en åsikt är korrekt.
Citera
2022-05-10, 00:23
Medlem
Citat:

Regimen är avsevärt mindre dålig än den i Kreml med det handlar överhuvudtaget om att stå på ukrainska ledningens sida. Den är irrelevant. Det handlar om att stå på ukrainska folkets sida mot fascismen från Ryssland som invaderat dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in