2022-05-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Var inte ens ett halvår. Han tog livet av sig en månad efter att han kommit hem från Robinson.
Fruktansvärt.
2022-05-09, 17:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jo då jag minns honom och att han tragiskt nog tog sitt liv dryga halvåret efter hemkomsten ifrån Robinson. Som jag har läst i artiklar i tidningar (vid den tidpunkten) vill jag minnas att han inte var psykiskt stabil vare sig före eller efter Robinson så den direkta bidragande orsaken till självmordet kanske man inte vet exakt fast troligtvis så gjorde väl utröstningen inte honom bättre i sinnet.
Han tog livet av sig en månad efter hemkomsten. Han fru ville sedan stoppa programmet som hon ansåg hade drivit fram självmordet eftersom i form av mobbing. Hur det var vet man givetvis inte - men högst sannolikt var nog programmet en bidragande orsak i alla fall.

Nåja, kom bara på det apropå det med röstningar, att man sen försökte dra ner på det som kunde uppfattas som mobbinginslag - och att det kanske är därför man inte visar exakt hur var och en röstat.
2022-05-09, 17:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sad-frosty
Shevin vill ge tillbaka på den hatstorm hon fick. Simple as that. Hon vill att Joel ska få känna på samma sak. Det är det som är målet med allt det här.

Orkar faktiskt inte följa med Robinson längre på grund av detta. Man vill ju följa med Robinson för att få en paus från ens egna vardag. Detta får ju en bara att må dåligt.
Joel blev väl utsatt för rätt rejäl mobbing på ön - av Shevin bl a.

Idiotin när han vann rösten och det började kacklas om "gruppens röst" och det som följde på det var ju värre än fjortisar.
Man tävlar väl för fan inte individuellt om något som alla andra skall basa över.
2022-05-09, 17:16
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jag med. Mattias sa ju att han skulle skärpa till sig denna gång och det gjorde han verkligen. Visade upp en helt annan sida av sig självt, mycket mer positiv sådan.

Han var precis likadan som förra säsongen han var med och jag har alltid gillat Mattias. Bara ni som inte insåg hur han var då. Ni är inte så bra på att se hur människor är.
2022-05-09, 17:26
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sad-frosty
Shevin vill ge tillbaka på den hatstorm hon fick. Simple as that. Hon vill att Joel ska få känna på samma sak. Det är det som är målet med allt det här.

Orkar faktiskt inte följa med Robinson längre på grund av detta. Man vill ju följa med Robinson för att få en paus från ens egna vardag. Detta får ju en bara att må dåligt.
Vilken hatstorm menar du? Det lilla Shevin fick på nätet var ju långt efter att Robinson var färdiginspelat.
2022-05-09, 17:30
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Han var precis likadan som förra säsongen han var med och jag har alltid gillat Mattias. Bara ni som inte insåg hur han var då. Ni är inte så bra på att se hur människor är.

Jag har sett den säsongen som Mattias var med i förra gången och den här säsongen och jag tycker att han verkade mer positiv denna här gången - till en början. Innan Hayes satte igång och ryade åt honom.
Att jag eller andra enligt dig "inte är så bra på att se hur människor är" - får stå för dig!
2022-05-09, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vilken hatstorm menar du? Det lilla Shevin fick på nätet var ju långt efter att Robinson var färdiginspelat.

Ja, det är nog det som menas. Joel och Shevin har ju inte har någon kontakt alls efter programmet, enligt de båda. Sen när programmet sändes och shevin fick/får hat (som man bäddar får man ligga, tycker jag) så har hon snöat in helt på joel och är helt jävla obsessed med att han ska få känna samma hat som hon får xD

Även om det hade kommit fram att joel är superrasse (vilket jag inte tror) och sagt ngt förjävligt så räcker nog inte ens det till att ändra tittarnas åsikt om henne.
2022-05-09, 17:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman

Du är rolig du. Mattias sa själv att han skulle vara annorlunda. Förra gången han var med var han väldigt gnällig och negativ. Sån var han inte i år. Och han var så gnällig så det gick inte att blunda för och missta sig på.
2022-05-09, 17:42
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isseboll
Ja, det är nog det som menas. Joel och Shevin har ju inte har någon kontakt alls efter programmet, enligt de båda. Sen när programmet sändes och shevin fick/får hat (som man bäddar får man ligga, tycker jag) så har hon snöat in helt på joel och är helt jävla obsessed med att han ska få känna samma hat som hon får xD

Även om det hade kommit fram att joel är superrasse (vilket jag inte tror) och sagt ngt förjävligt så räcker nog inte ens det till att ändra tittarnas åsikt om henne.
Jag tror inte heller Joel är rasse. Verkar vara en ödmjuk och snäll ung man. Det som ligger honom lite i fatet enligt min åsikt är att han har en ganska gäll röst och ett något stressat sätt att prata. Självklart inget som bör sätta honom i sämre dagar utan bara en reflektion från min sida.
2022-05-09, 17:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag tror inte heller Joel är rasse. Verkar vara en ödmjuk och snäll ung man. Det som ligger honom lite i fatet enligt min åsikt är att han har en ganska gäll röst och ett något stressat sätt att prata. Självklart inget som bör sätta honom i sämre dagar utan bara en reflektion från min sida.
Jag gillar Joel, jag skulle tycka det var riktigt roligt om han vann, men jag inser att hans chanser är små.
2022-05-09, 17:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag har sett den säsongen som Mattias var med i förra gången och den här säsongen och jag tycker att han verkade mer positiv denna här gången - till en början. Innan Hayes satte igång och ryade åt honom.
Att jag eller andra enligt dig "inte är så bra på att se hur människor är" - får stå för dig!

Skillnaden är att han blev ledsen och rädd pga av Hayes. Och missmodig och kände sig inte trygg i lägret. Det kan ju vilken positiv människa som helst bli pga av Hayes, om man har en galenpanna som skriker och hotar framför sig. Och som man måste leva med..
2022-05-09, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isseboll

Att hon inte kan släppa honom flera månader senare.. Som någon sa så kanske Joel bör ansöka om besöksförbud, det är inte taget från ingenstans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in