2022-05-09, 17:08
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Barnet skiter väl i vems beslut det är. Behöver det hjälp av sin egen pappa så gör det.

Barnet är ingen aktiv part, nej. Det går dock inte att kräva att någon ska vara pappa och det bör inte vara rimligt att kräva att någon ska betala för att du ska vara mamma heller.
Citera
2022-05-09, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
...I min mening så går det inte att anse att kvinnor har full beslutanderätt över huruvida en graviditet genomförs men samtidigt tycka att män inte har möjlighet att avsäga sig allt ansvar (inklusive det ekonomiska) utan att vara en hycklare.
Att någon annan än kvinnan skall ha beslutanderätt om ev abort skulle vara fullständigt bisarrt.
Om en man inte vill ha barn skall han inte doppa veken utan preventivmedel.
Om det ändå blir barn så är det smällar han kanske får ta (beroende av kvinnans inställning).
Gillar man inte den ordningen skall man inte doppa...

Det heter för övrigt "enligt min mening".
Citera
2022-05-09, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Kvinnan är ensam om att besluta att barnet ska födas, alltså bör hon vara ensam om att försörja det.
Nej, det bör hon inte. Se mitt svar strax ovanför detta inlägg.
Citera
2022-05-09, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Brukar du skaffa barn med personer som bär sig illa åt?

Begär en förälder ensam vårdnad så bör denna vara beredd att ta vårdnaden ensam.
Ja om man inte har råd så får man stå ut med att dela vårdnaden med nån som misshandlar barnet?
Citera
2022-05-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ja om man inte har råd så får man stå ut med att dela vårdnaden med nån som misshandlar barnet?

Varför skaffar du barn med sådana män?
Citera
2022-05-09, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Barnet är ingen aktiv part, nej. Det går dock inte att kräva att någon ska vara pappa och det bör inte vara rimligt att kräva att någon ska betala för att du ska vara mamma heller.
Jo, barnet är aktiv part.

Barnet har enligt lag rätt till att få sina behov tillgodosedda av sin mamma och sin pappa. Får barnet inte det kan barnet gå till domstol och kräva att de betalar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Selkirk
Nej, det bör hon inte. Se mitt svar strax ovanför detta inlägg.

Så du är en hycklare.

Du förespråkar makt utan ansvar. Rättigheter utan skyldigheter.

Du är moraliskt underlägsen.
Citera
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Att någon annan än kvinnan skall ha beslutanderätt om ev abort skulle vara fullständigt bisarrt.
Om det ändå blir barn så är det smällar han kanske får ta (beroende av kvinnans inställning).

Enligt min mening är du full av skit och just nu ekar det ungefär av det system vi haft nu i snart 70 år, som visat sig inte fungera särskilt väl alls för någon av parterna.

Jag ska börja lite enkelt, så du hänger med.

Är man två om att befrukta ett ägg med spermer?
Alltså är man två om att skapa barn.

Försök nu att inte raljera för mycket, för redan här spricker det för väldigt många.
Även i svensk lagtext, numera.
Citera
Medlem
Citat:

Barnet har enligt lag rätt till att få sina behov tillgodosedda av sin mamma och sin pappa. Får barnet inte det kan barnet gå till domstol och kräva att de betalar.

Så lät det inte när du argumenterade för abort.
Citera
2022-05-09, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Varför skaffar du barn med sådana män?
Och om man har gjort det så får man stå ut med att dela vårdnaden med den som misshandlar barnet om man inte har råd att försörja barnet själv?
Citera
2022-05-09, 17:14
Medlem
Citat:

Det är bisarrt att du är en hycklare som förespråkar att kvinnor bara ska ha rättigheter och män bara skyldigheter.

Du är ett manshatande svin.
Citera
2022-05-09, 17:17
Medlem
Citat:

Du är uppenbarligen förvirrad, ingen, absolut ingen, diskuterar svensk lagstiftning. Om det vore så hade den här tråden varit i juridikdelen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in