2022-05-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Och ändå lyckas du inte presentera en källa. Inte ens dynga från en statligt ägd blaska från RySSland.

Jag läste i aftonhoran att det finns Nazister i Azovbataljonen.
Citera
2022-05-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Ryssland är i krig med NATO och bortsett från missräkningen i början så har dom nu gått över till en annan taktik och den verkar fungera bra. Ryssland har bombat sönder Ukrainas infrastruktur och snart har man inringat stora delar av den ukrainska armén i Donbas. Jag tycker inte det går så dåligt som media i Väst försöker påskina. I början av kriget kunde man se många ryska soldater som blivit dödade eller tillfångatagna, nu ser jag mest döda eller tillfångatagna ukrainska soldater, vapen från väst som ryssarna lagt beslag på och en massa bomber som smäller över ukrainskt försvar. Jag kan inte se att ryssarna förlorar slaget om Donbas utifrån mina källor men jag befinner mig ju inte i Ukraina så vem vet.

Nu hittar du ju på.
Nej dom är inte inringade.
Om du inte kan se döda ryssar och tillfångatagna ryssar så är det för att du aktivt inte vill se det
Citera
2022-05-09, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Jag läste i aftonhoran att det finns Nazister i Azovbataljonen.

Finns i alla bataljoner. Ryska tyska svenska norska etioposka brasilianska osv osv osv osv
Citera
2022-05-09, 16:34
Medlem
joceks avatar
Ett bra argument när någon påstår att NATO krigar mot Ryssland är att ställa denna fråga:

Hur många krig har NATO som organisation (idag bestående av 30 nationer) startat? Enskilda länder inom NATO kan naturligtvis kriga mot andra icke-NATO-länder men detta sker utan support från NATO. Svaret är noll (0).

En bra fråga att ställa när någon påstår att Ukraina angriper Ryssland:

Hur många man ("boots-on-the-ground") har Ukraina satt på Rysslands territorium?
Svaret är noll (0).

whataboutism startar: nu.
Citera
2022-05-09, 16:35
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Precis! Men ärligt talat så var och är ju biasen mot Ryssland galen speciellt med tanke på vad USA ställt till med .

Tycker du inte själv att det är lite märkligt att försvara en sak genom att hänvisa till en annan sak som du tycker illa om?

Men vi pratade om demokrati-index. Hur skulle en icke judenazistisk rankning se ut? På vilken plats hittar vi Ryssland och, t ex, Sverige?
Citera
2022-05-09, 16:35
Medlem
Cyprezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Ryssland är i krig med NATO och bortsett från missräkningen i början så har dom nu gått över till en annan taktik och den verkar fungera bra. Ryssland har bombat sönder Ukrainas infrastruktur och snart har man inringat stora delar av den ukrainska armén i Donbas. Jag tycker inte det går så dåligt som media i Väst försöker påskina. I början av kriget kunde man se många ryska soldater som blivit dödade eller tillfångatagna, nu ser jag mest döda eller tillfångatagna ukrainska soldater, vapen från väst som ryssarna lagt beslag på och en massa bomber som smäller över ukrainskt försvar. Jag kan inte se att ryssarna förlorar slaget om Donbas utifrån mina källor men jag befinner mig ju inte i Ukraina så vem vet.

Ryssland kommer med största sannolikhet att vinna kriget i bemärkelsen att de slår ut Ukrainas försvar. De har helt enkelt mer resurser än Ukraina. Förr eller senare sker det. På ett djupare plan blir frågan: har de då "vunnit" kriget?

Men det kommer att ske med enorma ryska förluster och extrema sanktioner som kommer att påverka Rysslands invånare lång tid framöver. Det kommer en även leda till att fler länder söker skydd hos NATO. Vad som sedan händer om Ryssland ockuperar Ukraina är en fråga om ännu fler risker. Det är inte säkert att ukrainare kommer att gilla läget.
Citera
2022-05-09, 16:37
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Var har du hittat de hittepå siffrorma?

Det spela ringen roll om jag anger källan eftersom du per definition enbart accepterar officiella ryska källor.

Ryssland mördade 10miljoner av sin egen befolkning genom utrensningar och Gulag läger. Det är en arvedel att mörda sina egna och sina grannar, på samma sätt som en maffiaorganisation gör för att behålla sin makt.

2miljoner dog i Afghanistan under Rysslands härjningar, 350000 dog i Syrien när Ryssland genomförde bombningar. Det enda ryssarna klarar av att göra är att mörda och bomba, spelar inte så stor roll om det är egna eller andra. I Syrien hade ryssarna förkärlek att släppa oljefat fyllda med bränsle och en liten laddning instucket. Perfekt att bomba i städer där befolkningen helt saknade luftförsvarsmedel, Billigt.

25000 ryska soldater har stupat i Ukraina, De flesta kommer från dom fattigaste delarna av Ryssland, kanonmat som rysk regeringen inte bryr sig ett skit om, dom kan säkert mata in en miljon ryska soldater. 25% av Ryssar saknar toalett och rinnande vatten. Det säger en hel del om tillståndet i Ryssland.

Nu håller Ryssarna på att förintas i Ukraina, då dom för ovanlighetens skull möter en modern överlägsen armé.
Citera
2022-05-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Nu hittar du ju på.
Nej dom är inte inringade.
Om du inte kan se döda ryssar och tillfångatagna ryssar så är det för att du aktivt inte vill se det

Jag skrev att dom snart är inringade. Som sagt, jag befinner mig inte i Ukraina så jag vet inte men nu sist tog ryssarna Popasnaya vilket var viktigt.

Tror att rysshatare som skriver här på Flashback snart kommer få ett bryskt uppvaknande av verkligheten när Ryssland tar Donbas.
Citera
2022-05-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ha ha trots att alla civila evakuerats vågar inte ryssen storma stålverket!

De har ju hela tiden skylt på att det hålls civila som gisslan och mänskliga sköldar.

Nu kan de inte dra den lögnen nån mer gång

Vågade putinisterna hålla någon segerparad i närheten av stålverket?
Citera
2022-05-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Tycker du inte själv att det är lite märkligt att försvara en sak genom att hänvisa till en annan sak som du tycker illa om?

Men vi pratade om demokrati-index. Hur skulle en icke judenazistisk rankning se ut? På vilken plats hittar vi Ryssland och, t ex, Sverige?
Svårt att säga men Ryssland skulle såklart komma betydligt högre när inte USA och UK påverkar rankningen..
Men egentligen så är det ju fånigt att rangordna demokrati när inte alla fakta ligger på bordet och vissa journalister lägger ned mycket energi på vissa länder medan de ignorerar andra länder helt..
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-05-09 kl. 16:45.
Citera
2022-05-09, 16:42
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyprez
Ryssland kommer med största sannolikhet att vinna kriget i bemärkelsen att de slår ut Ukrainas försvar. De har helt enkelt mer resurser än Ukraina. Förr eller senare sker det. På ett djupare plan blir frågan: har de då "vunnit" kriget?

Men det kommer att ske med enorma ryska förluster och extrema sanktioner som kommer att påverka Rysslands invånare lång tid framöver. Det kommer en även leda till att fler länder söker skydd hos NATO. Vad som sedan händer om Ryssland ockuperar Ukraina är en fråga om ännu fler risker. Det är inte säkert att ukrainare kommer att gilla läget.

Finns inte en chans dom kan slå ut Ukrainas försvar. Nu har snart Ukraina fått luftherravälde, Ryssarna har helt slutat flyga över Ukraina. Ryssarna är på gränsen till sammanbrott. Hela västvärlden, inte bara USA har lagt så stora garantier att Ukraina ska vinna och gjort det fullkomligt glasklart med helt sinnessjukt stor ekonomisk hjälp. Den hjälpen är nu lika stor som hela Ryssland försvarsbudget. Det säger en hel del om hur gigantiskt stödet är.
Citera
2022-05-09, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det spela ringen roll om jag anger källan eftersom du per definition enbart accepterar officiella ryska källor.
Struntprat! Men du har alltså ingen oberoende källa alls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in