Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-09, 10:42
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Hon låtsas bry sig skall jag vara ärlig

Oavsett var det tankeväckande.
Citera
2022-05-09, 11:59
Medlem
Kleops avatar
Jag tror inte att tjejer som Bianca skulle klaga så jävla mycket om de hade en fungerande relation. I avsaknad av en personlig kille att fixa, att klaga på, så lägger de all energi på män som grupp. Det betyder inte att hon inte har poänger. Att hon tog upp onödigt våld som män utsätts för är såklart viktigt, men hon är oförmögen att komma på någon som helst lösning. Delvis för att hon är kvinna, men framförallt för att hennes projekt går ut på att lösa hennes egna problem. Man får intrycket av att hon ger fan i män. De är ett objekt som ska undersökas och ändras för att tillgodose hennes önskningar.

Ett program producerat av män, med en manlig programledare, som syftade till att försöka förstå kvinnors behov så att de ska slutar vara manipulativa och spenderar mindre pengar på onödigt skit hade förekommit som oerhört sexistiskt.
Citera
2022-05-09, 12:29
Medlem
Har aldrig råkat ut för våld och har aldrig eller sällan varit rädd för det. Vet inte vad det säger om mig dock.

Eller kanske, en natt i Prag för 16 år sen fick min polare för sig att vi var förföljda. Då sprang vi några kvarter.

Skulle aldrig kolla på det här programmet. Känns som att alla såna program handlar om populära män. Och populära kvinnor. Såna som Mia Skäringer som helt säkert var med i det "coola gänget" som tonåring. Alex & Sigge var inne på detta i deras podd för något år sen. Att de inte kände igen sig alls.

Själv föredrar jag att prata med kvinnor på fester osv. Jag känner mig inte hemma bland män. Tycker de är trista.
Citera
2022-05-09, 14:22
Medlem
Frontlinjens avatar
Jag har en kort fråga, som kommer avgöra om jag ska lägga tid på serien eller inte:
Driver hon tesen att allt är beroende på ”mansrollen”, att det är pga samhället pressat in män i en roll?

Eller öppnar hon upp för att det är stor påverkan av biologin, med kognitiva skillnader osv?
Citera
2022-05-09, 17:23
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastic-padding
Hej

Tittade precis på Bianca Kronlöfs serie på SVT ”ta det som en man”. Även om jag inte tyckte stand-up-delen var särskilt rolig så tyckte jag ändå att serien var välproducerad och intressant.

Till er män här på Flashback som har tittat på serien - vad tyckte ni om den? Anser ni att det hon tar upp är ett problem?
Jag har ett par frågor.
1. Hur vet man att hon är komiker, när hon inte ens av misstag nånsin är rolig?
2. Har inte hon försök raljera om mansfrågor länge nog nu och fått de svar hon behövt tiotusen ggr, utan att ta in ett enda?
3. Att försöka vädja till män och säga "jaja, ni är också offer", är rent av motbjudande eftersom man för länge sen förstått att hon bara säger det som en läpparnas bekännelse. Hon ska ut med det feministiska budskapet och att det bottnar i manshat förstår inte hon.
4. "Hon kommer ändå suga din kuk" var det som fick mig att ge upp och inte orka mer. Dels för att det absolut inte är sant. Dels för att ingen jävel vill väl få sin kuk avsugen av henne innan hon gurglat ner den förra satsen?

Spermahink och manshatande feminist?
Vilken härlig kombo.

Hon kan gå runt och låtsas som att hon är rädd för att bli mördad av män. Möter hon mig på stan, går jag hellre över på andra sidan. Inte för att jag är rädd för henne, utan för att hon är så in i helvete vidrig och förmodligen smittad av allt som finns, dessutom.
Citera
2022-05-09, 17:26
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Jag har en kort fråga, som kommer avgöra om jag ska lägga tid på serien eller inte:
Driver hon tesen att allt är beroende på ”mansrollen”, att det är pga samhället pressat in män i en roll?

Eller öppnar hon upp för att det är stor påverkan av biologin, med kognitiva skillnader osv?
Den här sortens serier går det femton på dussinet av på SVT, så att vi är på det klara med deras inställning.
Hjernevask vägrade de visa redan när den kom, fast de hade fått den gratis.

Alltså är SVT inte intresserade av sanningen eller ens en balanserad bild.

Därför kan vi inte heller räkna med några serier där män tar upp motsvarande frågor om kvinnor.
Citera
2022-05-09, 17:47
Medlem
Ytterligare ett program där man hatar män. Knappast konstruktivt eller nytt. Rolig är hon inte heller.
Citera
2022-05-09, 20:52
Medlem
ungtkaffes avatar
Sorlig människa som försöker hålla sig relevant och speciellt rolig är h*n inte heller, finns en anledning varför h*n aldrig syns på gratis klubbarna.
Citera
2022-05-09, 21:05
Medlem
spückos avatar
Hur mycket jag än funderar på saken så kan jag inte begripa hur ni kan tycka att det här är manshat.
Låter som om man måste vara mycket känslig som individ för att få det till det, men det kanske är elakt och magstarkt sagt av mig
Citera
2022-05-09, 23:48
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spücko
Hur mycket jag än funderar på saken så kan jag inte begripa hur ni kan tycka att det här är manshat.
Låter som om man måste vara mycket känslig som individ för att få det till det, men det kanske är elakt och magstarkt sagt av mig
Nejdå, bara okunnigt.
Du hör inte vad hon säger, bara.
Citera
2022-05-09, 23:49
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Menar du delen där hon säger att vi män ska prata om våldet? Isf tycker jag att det är en bra spaning som stämmer väl in på mig och mina vänner. Fick mig att tänka till.
Vad är det för våld du håller på med?
Citera
2022-05-10, 16:56
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Vad är det för våld du håller på med?

Det närmsta våld jag håller på med är att undvika våld. Gå till bussen t.ex gick hem och analyserade var enda man som kom i min väg. Gjorde upp strategier för att inte bli påhoppad. Jag är man så jag är ju van vid att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in