Citat:
Ursprungligen postat av
plastic-padding
Hej
Tittade precis på Bianca Kronlöfs serie på SVT ”ta det som en man”. Även om jag inte tyckte stand-up-delen var särskilt rolig så tyckte jag ändå att serien var välproducerad och intressant.
Till er män här på Flashback som har tittat på serien - vad tyckte ni om den? Anser ni att det hon tar upp är ett problem?
Jag har ett par frågor.
1. Hur vet man att hon är komiker, när hon inte ens av misstag nånsin är rolig?
2. Har inte hon försök raljera om mansfrågor länge nog nu och fått de svar hon behövt tiotusen ggr, utan att ta in ett enda?
3. Att försöka vädja till män och säga "jaja, ni är också offer", är rent av motbjudande eftersom man för länge sen förstått att hon bara säger det som en läpparnas bekännelse. Hon ska ut med det feministiska budskapet och att det bottnar i manshat förstår inte hon.
4. "Hon kommer ändå suga din kuk" var det som fick mig att ge upp och inte orka mer. Dels för att det absolut inte är sant. Dels för att ingen jävel vill väl få sin kuk avsugen av henne innan hon gurglat ner den förra satsen?
Spermahink och manshatande feminist?
Vilken härlig kombo.
Hon kan gå runt och låtsas som att hon är rädd för att bli mördad av män. Möter hon mig på stan, går jag hellre över på andra sidan. Inte för att jag är rädd för henne, utan för att hon är så in i helvete vidrig och förmodligen smittad av allt som finns, dessutom.