Citat:
Ursprungligen postat av
plastic-padding
Hej
Tittade precis på Bianca Kronlöfs serie på SVT ”ta det som en man”. Även om jag inte tyckte stand-up-delen var särskilt rolig så tyckte jag ändå att serien var välproducerad och intressant.
Till er män här på Flashback som har tittat på serien - vad tyckte ni om den? Anser ni att det hon tar upp är ett problem?
Såg del ett och två precis och kände verkligen igen mig i så mycket.
Kanske är det vad som krävs att en kvinna ska prata om mäns våld mot män för att vi ska fatta.
Jag kan bara reflektera över min väg hem igår kväll. Jag inser hur många jävla analyser jag gjorde från platsen där jag var till att jag var hemma. Hur många gånger jag tittade mig över axeln, valde vägar som jag spontant riskbedömde var mindre farliga i huvudet. jag analyserade var enda jävel på bussen och räknade av alla som gick av och på vid varje hållplats.
Jag är precis som alla män. Jag lever ständigt beredd på att bli utsatt för våld av andra män.
I övrig var serien både välgjord och till viss del humoristisk. "reklamfilmen" men Jan Emanuel var ett lol.
Tänkvärd. Jag rekommenderar mina våldsverkande bröder här på forumet att lägga en timma av ert liv på att se den.
Den som väljer att se den och ändå tycker att den var värdelös kan få belöna sig med att kalla mig bög eller något annat.