2022-05-08, 11:36
Medlem
Hej

Tittade precis på Bianca Kronlöfs serie på SVT ”ta det som en man”. Även om jag inte tyckte stand-up-delen var särskilt rolig så tyckte jag ändå att serien var välproducerad och intressant.

Till er män här på Flashback som har tittat på serien - vad tyckte ni om den? Anser ni att det hon tar upp är ett problem?
Citera
2022-05-08, 11:39
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastic-padding
Hej

Tittade precis på Bianca Kronlöfs serie på SVT ”ta det som en man”. Även om jag inte tyckte stand-up-delen var särskilt rolig så tyckte jag ändå att serien var välproducerad och intressant.

Till er män här på Flashback som har tittat på serien - vad tyckte ni om den? Anser ni att det hon tar upp är ett problem?

Hon är en ideologiskt besatt vänsterfeminist så tänker såklart inte se på skiten ...
Citera
2022-05-08, 15:55
Medlem
Citat:
Hej

Känns som att hon är bara ute efter att påpeka alla brister på vita cis män. Var inte de som kastade sten mot poliser under påsken.

Hon är mer känd nu som påpekar mäns brister än att vara komiker. Allt började med det där videoinlägget där hon hängde ut alla komiker pga Soran (vilket är förvisso välförtjänt att Soran fick skit och problem)

Men börjar bli tjatigt att enda sättet att bli känd är att hata vita cis män.
Citera
2022-05-08, 19:33
Medlem
Såg den och blev positivt överraskad, kanske till och med en och annan omanlig tår som fälldes.
Citera
2022-05-08, 19:39
Medlem
Hon är ju både dödstråkig såväl som lågintelligent, så skulle aldrig kolla på smörjan.
Citera
2022-05-08, 22:53
Medlem
Bianca belyser ett problem som bara vi män kan ta tag i. Jag tycker den var bra.
Citera
2022-05-08, 23:23
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Hej

Såg del ett och två precis och kände verkligen igen mig i så mycket.
Kanske är det vad som krävs att en kvinna ska prata om mäns våld mot män för att vi ska fatta.
Jag kan bara reflektera över min väg hem igår kväll. Jag inser hur många jävla analyser jag gjorde från platsen där jag var till att jag var hemma. Hur många gånger jag tittade mig över axeln, valde vägar som jag spontant riskbedömde var mindre farliga i huvudet. jag analyserade var enda jävel på bussen och räknade av alla som gick av och på vid varje hållplats.

Jag är precis som alla män. Jag lever ständigt beredd på att bli utsatt för våld av andra män.

I övrig var serien både välgjord och till viss del humoristisk. "reklamfilmen" men Jan Emanuel var ett lol.

Tänkvärd. Jag rekommenderar mina våldsverkande bröder här på forumet att lägga en timma av ert liv på att se den.
Den som väljer att se den och ändå tycker att den var värdelös kan få belöna sig med att kalla mig bög eller något annat.
Citera
2022-05-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Hon är en ideologiskt besatt vänsterfeminist så tänker såklart inte se på skiten ...

Den var rätt spännande. Den handlade om dig och mig tror jag.
Citera
2022-05-08, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Känns som att hon är bara ute efter att påpeka alla brister på vita cis män. Var inte de som kastade sten mot poliser under påsken.

Hon är mer känd nu som påpekar mäns brister än att vara komiker. Allt började med det där videoinlägget där hon hängde ut alla komiker pga Soran (vilket är förvisso välförtjänt att Soran fick skit och problem)

Men börjar bli tjatigt att enda sättet att bli känd är att hata vita cis män.

I detta fall snackar hon med en bred palett av män. i del två lägger hon ett stort fokus på att lyssna på män.
Citera
2022-05-09, 07:40
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Den var rätt spännande. Den handlade om dig och mig tror jag.

Jag såg hennes "standup" inför enbart män och det var enbart massa womansplaining om hur män är...trubbiga vulgära skämt om kuksugning osv ...

hon uttalar sig om mansfrågor som om hon visste nåt, samtidigt som att jag är säker på att hon sagt saker som "du har ingen livmoder så du får inte uttala dig om abortfrågan" osv
Citera
2022-05-09, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
I detta fall snackar hon med en bred palett av män. i del två lägger hon ett stort fokus på att lyssna på män.

Hon låtsas bry sig skall jag vara ärlig
Citera
2022-05-09, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Jag såg hennes "standup" inför enbart män och det var enbart massa womansplaining om hur män är...trubbiga vulgära skämt om kuksugning osv ...

hon uttalar sig om mansfrågor som om hon visste nåt, samtidigt som att jag är säker på att hon sagt saker som "du har ingen livmoder så du får inte uttala dig om abortfrågan" osv

Menar du delen där hon säger att vi män ska prata om våldet? Isf tycker jag att det är en bra spaning som stämmer väl in på mig och mina vänner. Fick mig att tänka till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in