2022-05-09, 09:55
Medlem
Den russiske nettsida som viser sendeskjemaet for de statlige russiske TV-kanalene ble i morgentimene hacket. Det melder BBC-journalist Francis Scarr på Twitter.

Titlene på samtlige tv-programmer skal ha blitt endret til teksten «Hendene våre er dekket i blod fra tusenvis av ukrainere og deres flere hundre drepte barn. TV og myndighetene lyver. Nei til krig.».

Källa: Dagbladet.no 9/5-22
Citera
2022-05-09, 09:56
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, man "försvarar" sig.

Den vanliga Orwell 1984 krig är fred stilen. Jag tolkar det som att dom nu försöker hitta en väg ut utan att tappa ansiktet.
Citera
2022-05-09, 09:58
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Men snälla idiot. Antisemitismen var i hjärtat av nazismen från början till slutet. Du får rådfråga Hitler och Goebbels, om du inte fattar. Eller Eichman. Jag orkar inte.

Njae. Nazismen var ursprungligen ingenting som hade med Hitler att göra. Hitler blev ditskickad av staten för att infiltrera rörelsen och han gillade organisationen och gjorde den till sin egen. Antisemitismen var någonting som han började med impromptu när han var på ett massmöte och raljerade över individer han inte gillade och klagade på.

Definitionen av nazism idag är dock "det Adolf Hitler sa, skrev, tyckte eller trodde på" så definitionen av nazism ändrades efter att Hitler tog över organisationen.
Citera
2022-05-09, 09:59
Medlem
Efter partiledardebatten igår, kommer S välja att gå med i NATO nu ?
Citera
2022-05-09, 10:00
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ja det var extremt lamt. Kändes som det nästan inte fanns. Inga Z flaggor i sikte. Han hade ju verkligen haft chansen att göra ett utspel nu när hela världen för en gång skull kollar.

Nja det har varit ett smygkrig från första början. En specialoperation. Ett test. Ett sånt krig går att spela ner och smyga undan. Om ett halvår har det inte existerat. Men har förstört delar av Ukraina och kostat enormt i förstörda städer och byar i Ukraina. Men det var kanske det som också var avsikten. Att ge Ukraina en minnesbeta. För att Ukraina närmat sig väst. Vilket ses som hotfullt av kretsen kring Putin.
Citera
2022-05-09, 10:02
Medlem
Jofs avatar
I Aftonbladets nyhetsrapportering nämnde en kvinna rykten om en amerikansk attack liknande den som gjordes mot bin laden för att döda Putin.

Minst sagt överraskande. Har inte läst eller hört om sånt förut.
Dom andra två såg ut som fågelholkar.

Men jag har flera gånger flaggat för att man tröttnar på puttes vådliga äventyr.
Och i min signatur lekt med alternativ
Citera
2022-05-09, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man får se (personligen tror jag inte det)..

Men, och det är första gången jag ser på detta.., så tror jag inte att tidigare parader har haft liknande "prat" som detta. Det är lite krigshetsande över det syns jag..

Tidigare parader misstänker jag har betonat historien mer..

Tydligen är det mer av en familjehögtid än det Putin gjort det till idag.

Man firade att kriget var över och minns sina döda folk kriget.

Nu är det en krigshets och symboler sin använts tidigare för fred används i krigsretoriken.
Citera
2022-05-09, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Den milsvida gigantiska skillnaden mellan rysslands och Ukrainas lögner är att Ukraina ägnar sig åt lite "kreativ marknadsföring" och producerar fejkade flyganfall från dataspel, hittar på en myt om Ghost of Kiev, fotograferar en söt 12-årig tjej med maskingevär mm moralhöjande propaganda, som de sedan dessutom erkänner var ljug och hittepå. Smått oskyldiga lögner som man kan skratta åt som när man avslöjar ett spratt.

Medan ryssarna ljuger om sina genomvidriga brott mot mänskligheten och internationella krigslagar; invasionen av ett suveränt grannland, folkmord, våldtäkter av barn, avrättningar av civila... Det är inga oskyldiga pranks de skojar lite om liksom.

HAHAHA jag lånar den frasen, "kreativ marknadsföring". Den var rolig 🤣

Undrar hur mycket "kreativ marknadsföring" det ligger bakom Ukrainas anklagelser mot Ryssarna, eller gäller det bara när de skapar sin egen propaganda 😉
Citera
2022-05-09, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Är ganska övertygad att Putin gör exakt vad han vill.. 😉

Imorgon blir det att kolla på segerparaden från Moskva och folkfesten där. Ryktas om en segerparad utan dess like 😉

Tror du V och O grupperna kommer hyllas av flygvapnet eller bara Z? Eller alla 3?

Föreställ dig detta, på steroider;

https://youtu.be/Kd-sHp8oN8M

URAAA

Pga ” dåligt väder” blev det varken V, O eller Z. Kan det varit samma samma oväder som sänkte Moskva?
Citera
2022-05-09, 10:07
Medlem
raskenss avatar
Dom hade ställt in flyguppvisningen och skyllde på dåligt väder. Det var klarblå himmel. Gissar dom var nog för rädda nått skulle hända.
Citera
2022-05-09, 10:09
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Men snälla idiot. Antisemitismen var i hjärtat av nazismen från början till slutet. Du får rådfråga Hitler och Goebbels, om du inte fattar. Eller Eichman. Jag orkar inte.

Putin har inte invaderat Ukraina pga nazism.
Ryssland har 100 000 sk nynazister. Go figure.
Z-armén är fö våldsdyrkande och icke-demokratisk.
Varför Putin och hans soldater skulle vara mot nazismen, fattar knappt någon. Det är bullshit.

Att Ryssland endast skulle ha 100.000 nynazister är en kraftig underdrift.

Majoriteten av befolkningen verkar vara fascister.
Citera
2022-05-09, 10:10
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Nej har inte hört något.

Förstår inte hur det skulle gå till. Ukraina skulle bomba sönder den, vilket även Putin kanske insett.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1523572626580406272?s=21&t=Qdo0iShJo42gxzlamqsbSw

Här är ”paraden” i Mariupol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in