2022-05-09, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
https://www.youtube.com/watch?v=3JqHyVLS1LI

Åh nej....det verkar bli en enda lång klagosång över hur taskiga Nato är mot stackars RySSland.
Citera
2022-05-09, 09:19
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
https://www.youtube.com/watch?v=3JqHyVLS1LI

Ser nu bara massa stridsvagnar som står stilla och Puttefnask i högtalare. Har han synts till live nått?
Citera
2022-05-09, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ser nu bara massa stridsvagnar som står stilla och Puttefnask i högtalare. Har han synts till live nått?

https://www.youtube.com/watch?v=QcMuYAQt_MQ
Citera
2022-05-09, 09:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Åh nej....det verkar bli en enda lång klagosång över hur taskiga Nato är mot stackars RySSland.

Putin "dubblar down"..
Citera
2022-05-09, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Vem ska vi tro på? Jag väntar fortfarande på Skrattarhahas källor där Ukraina erkänner att de facto blev knullade på ön

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Putin "dubblar down"..

Ajaj, kanske blir en mobilisering då mot väst och NATO
Citera
2022-05-09, 09:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Sjougu såg deppad ut, var det en R&R cab han åkte i ? Putin snackar nu.., han ser inte sjuk ut.
Nä, inget uppsvullet ansikte, inga darrningar, inget sluddrande. Lite svajig under "tysta minuten", men det är ju en enormt stressande situation + att det verkade blåsa en del.
Citera
2022-05-09, 09:27
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Länken finns och vem som helst kan kolla upp Sig Berglunds akademiska meriter på flera olika sätt.

Den länk du hade var en Sten Berglund som INTE är samma person.
Citera
2022-05-09, 09:27
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Nazism utan judehat finns inte. Judehatet är nazismens livsblod. Försöken att skohorna in Zelensky i nazismen, blir alltmer bisarra.

Vi är ense om att Putin inte har invaderat primärt pga nazism. Vi kan kalla det något annat om det känns bättre för dig? Kanske därför extremhöger är ett bättre ord? Hursomhelst är det ett stort problem som vi måste hantera.
Citera
2022-05-09, 09:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shibaiji
Ajaj, kanske blir en mobilisering då mot väst och NATO

Man får se (personligen tror jag inte det)..

Men, och det är första gången jag ser på detta.., så tror jag inte att tidigare parader har haft liknande "prat" som detta. Det är lite krigshetsande över det syns jag..

Tidigare parader misstänker jag har betonat historien mer..
Citera
Medlem
TheNightTrippers avatar
Kom igen nu Ukraina, ett missilregn över alla som är där. En prickskytt, vad fan som helst, döda fanskapet.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
https://www.youtube.com/watch?v=QcMuYAQt_MQ

Tack.

Verkar inte som han sagt nått iögofallande än. Bara de vanliga lögnerna om hur coola dom är.
Citera
2022-05-09, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Såna "mutationer" är vanliga i ideologier. Karl Marx menade att kommunismen var en utvecklingsteori. Väst var mest avancerat, och när det blev tillräckligt avancerat så skulle kommunismen "utbryta" i Väst (han trodde på UK/USA). Sen kom Lenin och sa "nej Ryssland är där det startar". Helt otänkbart för en kommunist 50 år före i tiden. Men båda två är kommunism, man kan nog argumentera för att utbytet av judar=>ryssar är ett mindre ingrepp. Du hittar också mycket stöd i Mein Kampf om att Ryssland är världens rövhål.

Mein Kampf:
"Never forget that the rulers of present-day Russia are common blood-stained criminals; that they are the scum of humanity which, favoured by circumstances, overran a great state in a tragic hour, slaughtered out thousands of her leading intelligentsia in wild bloodlust, and now for almost ten years have been carrying on the most cruel and tyrannical regime of all time.

Furthermore, do not forget that these rulers belong to a race which combines, in a rare mixture, bestial cruelty and an inconceivable gift for lying, and which today more than ever is conscious of a mission to impose its bloody oppression on the whole world."

Kriminella = Ryska oligarker
Tyranniska = ingen fri press i Ryssland
Cruelty = Se alla krigsbrott de gör
Lying = Finns stort fokus på alla Rysslands lögner.

Västs propaganda följer ganska väl Mein Kampf...Notera att det också är sant i hög utsträckning. Men det uppförstoras.

Jag har försökt att läsa "Mein kampf". Den är full av förvirrat svammel. Man kan läsa den för att försöka förstå vad som drev nazisterna. Att tro att det finns någon form av sanning i den som går att använda för att tolka dagens värld är lika dumt och meningslöst som att hänvisa till "Sion vises protokoll".

Det enda som händer är att jag avfärdar skribenten som rysstroll eller helt djävla dum i huvudet. Välj själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in