2022-05-09, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det där var jävligt bra skrivet.

Det är lustigt att ytterst få som tycker att kvinnor ska ta sitt ansvar för att inte "mörda ofödda barn" även tycker att männen som gjort dem gravida ska ta sitt ansvar.

Lustigt att du pratar om mäns ansvar när du tycker att kvinnor inte har något ansvar överhuvudtaget och att du som en cuck är villig att betala för deras onödiga ingrepp.

Men du är alltid pigg på lite whataboutism. Du vill verkligen prata om allt förutom kvinnorna som gör aborter. Du borde byta nick till Whataboutismcuck.
Senast redigerad av ViscaCatalunya69 2022-05-09 kl. 00:30.
Citera
2022-05-09, 00:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Hahaha, så att bekosta 40’000 aborter är inte en nettokostnad jämfört med att svenska kvinnor lär sig att använda preventivmedel på ett korrekt sätt?

Fascinerande.
Jo, det är helt sant. Däremot så är det inte säkert att abortverksamheten totalt sett är en nettokostnad jämfört med att inte erbjuda fria aborter.

Citat:
Det är på grund av sådana som dig som Sverige blir ett sämre land. Vilken cuck du är. Patetiskt.
Lol.

Men en fråga här. Tycker du inte att även männen som gjort kvinnorna gravida ska tvingas till den där utbildningen?
Senast redigerad av SvenHelsing 2022-05-09 kl. 00:33.
Citera
2022-05-09, 00:32
Avslutad
Citat:
Tråden handlar om abort och du pratar om cyklister 😂😂😂 Mår du bra eller?
Ditt argument var att det är en skattekostnad och att det går att undvika med lite eftertanke. Det verkar dock som att det är något annat som ligger bakom som den egentliga orsaken om du inte vill tillämpa ditt resonemang konsekvent.
Citera
2022-05-09, 00:33
Medlem
Citat:
Jo, det är helt sant. Däremot så är det inte säkert att abortverksamheten totalt sett är en nettokostnad.

Lol.

Men en fråga här. Tycker du inte att även männen som gjort kvinnorna gravida ska tvingas till den där utbildningen?

Hur man än vänder och vrider på det är det en onödig kostnad. Sluta vara så desperat. Pengarna kommer inte tillbaka till skattebetalarna oavsett.

När män gör, eller ens har rätt att göra aborter kan de också gå på kursen.
Citera
2022-05-09, 00:34
Medlem
[quote=ViscaCatalunya69|80173865]Hahaha, så att bekosta 40’000 aborter är inte en nettokostnad jämfört med att svenska kvinnor lär sig att använda preventivmedel på ett korrekt sätt?

Billigare med abort än att ge bidrag och försörja oönskade barn. Varför ska kvinnor ha hela ansvaret för preventivmedel? Kanske på tiden att män steriliserar sig så blir det ju inga behov av aborter och preventivmedel 😂 vi kan ju börja med dig, med ditt tänkande är det bäst att dina gener inte förs vidare till kommande idiot generation 😂😂😂
Citera
2022-05-09, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du tycker alltså att mannen inte ska behöva ta ansvar alls? Det är bara kvinnan som ska ta allt ansvar? Jag anser att de ska dela ansvaret. Håller du inte med lilla gumman?

Vilket ansvar? Män gör inga aborter.

Kvinnorna gör aborterna.

Ändra abortlagstiftning så ändrar jag åsikt.

Låt oss ta ett land som Brasilien där abort är olagligt. Jag skulle säga att mannen har en skyldighet att hjälpa sitt barn och mamman till sitt barn. Det äcklar mig att någon inte skulle ta det ansvaret.

Men i ett land som Sverige, folk har ingen moral alls. Kvinnorna är smutsiga slampor som inte är värda ett öre. Så varför ska jag förvänta mig mer från männen?

Sverige är ett ruttet samhälle.
Citera
2022-05-09, 00:37
Medlem
Citat:
Ditt argument var att det är en skattekostnad och att det går att undvika med lite eftertanke. Det verkar dock som att det är något annat som ligger bakom som den egentliga orsaken om du inte vill tillämpa ditt resonemang konsekvent.

Tråden handlar inte om cyklister. Hur många vårdtillfällen hade kunnat undvikas om all cyklister använde hjälm?
Citera
2022-05-09, 00:37
Medlem
Kärringar i västländer tror abort är ett jävla preventivmedel och använder det så. Dags att alla dessa luder tar sitt ansvar iställer för att massmörda barn. Bra gjort av USA.
Citera
2022-05-09, 00:39
Medlem
[quote=Asagulh|80173934]
Citat:
Hahaha, så att bekosta 40’000 aborter är inte en nettokostnad jämfört med att svenska kvinnor lär sig att använda preventivmedel på ett korrekt sätt?

Billigare med abort än att ge bidrag och försörja oönskade barn. Varför ska kvinnor ha hela ansvaret för preventivmedel? Kanske på tiden att män steriliserar sig så blir det ju inga behov av aborter och preventivmedel 😂 vi kan ju börja med dig, med ditt tänkande är det bäst att dina gener inte förs vidare till kommande idiot generation 😂😂😂

Det är ju uppenbart att du är idioten som blir kränkt av att någon påpekar det faktum att mycket pengar hade kunnat sparas in om svenska kvinnor hade intelligens nog att använda preventivmedel på ett korrekt sätt.

Du är en smutsig undermänniska som borde utraderas.
Citera
2022-05-09, 00:40
Avslutad
Citat:
Tråden handlar inte om cyklister. Hur många vårdtillfällen hade kunnat undvikas om all cyklister använde hjälm?
Det vet jag inte, men jag finner det väldigt sannolikt att vårdkostnaden som följer av att någon inte använt hjälm vida överstiger kostnaden för en abort. Det kan bli ganska stora vårdkostnader vid skallskador.
Citera
2022-05-09, 00:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du menar om en kvinna tar satsen i munnen, springer på toaletten och spottar ut den i en kopp och låter sig inseminera sig med den? Ja, det borde vara olagligt. Men om mannen har vaginalt samlag med kvinnan, så finns alltid risken för graviditet. Då kan han knappast se sig som "lurad".

Det finns gott om fall där kvinnor har påstått de tar sina duktiga piller bara för att lura män.

Antingen delar man på både ansvar och bestämmanderätt eller så gör man det inte.
Citera
2022-05-09, 00:46
Medlem
Citat:
Vilket ansvar? Män gör inga aborter.

Kvinnorna gör aborterna.

Ändra abortlagstiftning så ändrar jag åsikt.

Låt oss ta ett land som Brasilien där abort är olagligt. Jag skulle säga att mannen har en skyldighet att hjälpa sitt barn och mamman till sitt barn. Det äcklar mig att någon inte skulle ta det ansvaret.

Men i ett land som Sverige, folk har ingen moral alls. Kvinnorna är smutsiga slampor som inte är värda ett öre. Så varför ska jag förvänta mig mer från männen?

Sverige är ett ruttet samhälle.

Har du inte läst mina inlägg?
Man och kvinna ligger med varandra och därmed är båda ansvariga för att det inte blir någon oönskad graviditet/minska risken för oönskad graviditet, tex. genom att mannen har kondom och kvinnan p-stav eller genom att låta bli vaginalsex. Om mannen och kvinnan slarvar med detta eller om det blir oönskad graviditet vare sig de skött sig exemplariskt eller slarvat. Så, tar mannen ansvar genom att se till att kvinnan blir trygg att vara gravid och föda barn och kvinnan tar ansvar genom att vara gravid och föda barn.

Vid varje oönskad graviditet har både mannen och kvinnan delat ansvar. De var två som låg med varandra, två som tar ansvar för konsekvenserna av ligget. Och blir det då abort så är det två som har gjort att det blir abort. Kvinnan är inte ensam i detta, mannen är i allra högsta grad med i detta.

Eller du kanske tror att kvinnor blir gravida utan att ha haft sex med en man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in