Citat:
Ja, det är en självklarhet. Men ändå var det så många läkare och andra experter här i Sverige, som med en dåres envishet hävdade att ett munskydd inte hjälper, p.g.a. att "virusen är så mycket mindre än luckorna mellan fibrerna i tyget, så de åker bara igenom".
Jag kommer aldrig att förstå hur dessa idioter kunde få motarbeta munskydd i Sverige - en åtgärd som annars skulle ha räddat så många liv.
Jag var förresten precis i Tyskland några dagar, och där är det fortfarande munskyddskrav (FFP2) i lokaltrafiken. Det var inget problem att bära detta, och jag kan även upplysa om att det som Tegnell påstod skulle hända - att folk skulle gå närmare varandra för att munskyddet blev en falsk trygghet - inte hände. Ingen satte sig bredvid mig eller ställde sig nära mig, folk lydde chauffören och väntade på nästa buss så att det inte blev för fullt. Finns ingen anledning, att inte vi här i Sverige skulle ha klarat av det lika bra. Tegnell resonerade som att vi var en samling apor som måste styras med enkla regler, inte för många åt gången...
Jag kommer aldrig att förstå hur dessa idioter kunde få motarbeta munskydd i Sverige - en åtgärd som annars skulle ha räddat så många liv. Jag var förresten precis i Tyskland några dagar, och där är det fortfarande munskyddskrav (FFP2) i lokaltrafiken. Det var inget problem att bära detta, och jag kan även upplysa om att det som Tegnell påstod skulle hända - att folk skulle gå närmare varandra för att munskyddet blev en falsk trygghet - inte hände. Ingen satte sig bredvid mig eller ställde sig nära mig, folk lydde chauffören och väntade på nästa buss så att det inte blev för fullt. Finns ingen anledning, att inte vi här i Sverige skulle ha klarat av det lika bra. Tegnell resonerade som att vi var en samling apor som måste styras med enkla regler, inte för många åt gången...
Fel. Dumblöjorna gör mer skada än nytta visar ny stor studie
https://www.cureus.com/articles/93826-correlation-between-mask-compliance-and-covid-19-outcomes-in-europe
Citat:
While no cause-effect conclusions could be inferred from this observational analysis, the lack of negative correlations between mask usage and COVID-19 cases and deaths suggest that the widespread use of masks at a time when an effective intervention was most needed, i.e., during the strong 2020-2021 autumn-winter peak, was not able to reduce COVID-19 transmission. Moreover, the moderate positive correlation between mask usage and deaths in Western Europe also suggests that the universal use of masks may have had harmful unintended consequences.
Klokt och sansat av Sverige att inte införa masktvång. Vi med fler än två hjärnceller har förstått detta hela tiden, men en liten minoritet lågintelligenta hysteriker har ju skrikit sig hesa över att Tegnell inte tvingat svenskar att använda dumblöjan. Bra att han stod emot.
Jag var förresten precis i Schweiz några dagar. Där är det inga som helst munskyddskrav och det är knappt någon som bär dem frivilligt heller. Det var inga problem alls. Detsamma gällde på flyget både dit och hem. Att Tyskland fortfarande ägnar sig åt det hjärndöda munskyddskravet är ju för att de bestämmande där är lika stora sängvätare som du och IMBILDEN. Särskilt den där jävla Lautenbach. Hade han varit diktator hade Tyskland haft permanent lockdown, vaccintvång och munskyddskrav.
Men jag antar att viruset är mycket farligare i Tyskland än vad det är i Schweiz.
Berätta förresten gärna mer om hur det gick till när Tegnell förbjöd dig att bära munskydd...
Senast redigerad av hardusettminapa 2022-05-08 kl. 18:38.
Senast redigerad av hardusettminapa 2022-05-08 kl. 18:38.