Det var jeg inne på tidligere i helgen. Et firma som selger produkter som er vanskelig å kontrollere. Helst med lav innkjøpspris og høy fortjeneste. Ompakning av såpe f.eks kan være et slikt produkt. I tillegg til å selge for cash, kan man på måten jeg har nevnt sette opp en løsning med å betale i krypto. Det blir vanskelig å kontrollere at ordrebøkene er reelle.
Dette er en dyr, men vanlig måte å "selge" inn svart økonomi til hvit uten så mye styr. og ikke minst, uten å innvolvere noen andre, kjøpe fakturatjenester osv fra andre shady folk.
Vel, virker greit nok så lenge man ikke er under etterforskning.
Kanskje RU har en garasje full av billig såpe og bare venter på
at siktelsen mot ham skal henlegges.
Så det nettopp, men kun websiden altså. Var den noensinne "oppe", dvs. har de solgt noe?
Det opplegget der virker shady. Facebooksiden til House of Markets angir kartposisjon
til en adresse på Fornebu, men det fins ingen relasjoner til firmaet på den adressen.
For meg ser RUs nye "karriere" mest ut som et korthus. Lag på lag med bløff.
Det var jeg inne på tidligere i helgen. Et firma som selger produkter som er vanskelig å kontrollere. Helst med lav innkjøpspris og høy fortjeneste. Ompakning av såpe f.eks kan være et slikt produkt. I tillegg til å selge for cash, kan man på måten jeg har nevnt sette opp en løsning med å betale i krypto. Det blir vanskelig å kontrollere at ordrebøkene er reelle.
Dette er en dyr, men vanlig måte å "selge" inn svart økonomi til hvit uten så mye styr. og ikke minst, uten å innvolvere noen andre, kjøpe fakturatjenester osv fra andre shady folk.
Ru vasker bokstavlig talt svarte penger rene med såpe. Litt av en såpekoker dette
Det er noe som ligner her, ha. Ludomannen og Kryptomannen.
Førstnevnte har jo også vært i telebransjen. Sjakk & Ludo var jo
to klovner som gjorde det relativt stort i barneunderholdningen for
noen tiår siden.
Det er noe som ligner her, ha. Ludomannen og Kryptomannen.
Førstnevnte har jo også vært i telebransjen. Sjakk & Ludo var jo
to klovner som gjorde det relativt stort i barneunderholdningen for
noen tiår siden.
Luemann, telefonmann, hettemann, kryptomann, ludomann. Finnes det ingen mistenkelige kvinner i saken? Det er kanskje litt rart, for kvinner kan jo være minst like utspekulerte som menn.
Luemann, telefonmann, hettemann, kryptomann, ludomann. Finnes det ingen mistenkelige kvinner i saken? Det er kanskje litt rart, for kvinner kan jo være minst like utspekulerte som menn.
Kvinner begår langt færre lovbrudd, og de blir drept av noen i nær relasjon, mann el X.
Så det nettopp, men kun websiden altså. Var den noensinne "oppe", dvs. har de solgt noe?
Det opplegget der virker shady. Facebooksiden til House of Markets angir kartposisjon
til en adresse på Fornebu, men det fins ingen relasjoner til firmaet på den adressen.
For meg ser RUs nye "karriere" mest ut som et korthus. Lag på lag med bløff.
Enten grenseløst naive typer, eller satt opp for pengevasking
Kvinner begår langt færre lovbrudd, og de blir drept av noen i nær relasjon, mann el X.
Ja. Og heldigvis for det.
Innen politikk har kvinner både blitt kvotert inn og løftet frem. Når kvinner havner i maktposisjoner, ser det ut til at enkelte kvinner også misbruker makt til økonomisk vinning.
Dette er veldig veldig off topic, så jeg legger det i spoiler.
Ref Arbeiderpartiets tidligere arbeidsminister Hadia Tajik, som måtte forlater ministerposten fordi hun svindlet til seg pendlergoder, og muligens har begått mindre eller større skatteunndragelser.
I dag måtte også en tidligere fremtredende Arbeiderpartipolitiker, Grete Faremo, forlate stillingen som direktør for FNs kontor for prosjekttjenester (UNOPS) og er også undergeneralsekretær i FN. Hun fratrådte sin stilling med hos UNOPS 8. mai 2022 da det ble kjent at to av hennes ansatte var involvert i økonomiske misligheter.
Det har stormet rundt Grete Faremo også tidligere. Hun har vært bistandsminister 1990–1992, justisminister 1992–1996 og 2011–2013, olje- og energiminister i 1996, forsvarsminister 2009–2011.
GF takker av etter å ha tjent det norske folk og fedreland gjennom flere tiår, og all verdens folkslag gjennom sin posisjon i FN de siste åtte årene, ved å ta ansvar for økonomiske misligheter i størrelsesorden 25 - 60 millioner USD, og forlate sin post.
Jeg vet ikke hvem som skal ta ansvaret for de økonomiske tapene. Eller om GF har beriket seg selv. FN-ansatte har ikke diplomatisk immunitet, (tror jeg) så kanskje GF sitter i harde avhør nå. Kanskje det venter fengsel. Hvem vet.
Så takk skal du ha Grete Faremo. For at verdens fattigste og mest nødlidende har blitt frastjålet midler beregnet på dem, på din vakt.