Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Fråga Brandos. Jag handlade inte av dem heller.

Gick åt helvete för Brandos va?
Ont:
J.Lindeberg, märket som mer eller mindre uteslutande först bars av vita medelklasskids. Därefter sadlade de om och blev mer ett märke för golfspelare.
Inte särskilt många golfspelare ute i våra förorter. På vilket sätt tror ägarna till J.Lindeberg att deras produkt eller varumärke på något sätt ens har någonting att säga eller bidra till i debatten?
"Jag har ett klädesföretag riktat mot uteslutande vita golfspelare. Därför känner jag att jag har något viktigt att säga: Multikultur är bra och förorterna behöver bara lite hjälp!".
Hur kommer ens såna här artiklar ut? Vem fan får för sig att fråga J.Lindeberg, eller är det han själv som söker sig till tidningen?
Godhetsnarkomani har ju varit de senaste årens primära marknadsföringspelare. Lite sent på bollen och med ett märke som inte alls passar in i sammanhanget är ju bara ett snedsteg, kommer bara ärra J.Lindeberg framöver och ingenting annat.
Johan Lindeberg är f.ö inte ens skriven i Sverige längre, så dels ser jag inte vad han har att tillföra till debatten när han själv valt att flytta ifrån landet - likt många andra gör i rekordfart.
Har han kvar några bostäder i Sverige hoppas jag verkligen att dessa står öppna och olåsta i stöd till förortsbarn och migranter.