2022-05-08, 20:31
Medlem
Är nog lätt gå bort sig som J Lindeberg gjort. Han umgås säkerligen med designers från hela världen, androgyna, homosexuella araber och andra "fria själar" som han känner samhörighet med. Och de kommer från alla möjliga platser i världen och är färgade, asiater, osv.

Vad han missat är att det finns ett skäl till att hans designer-vänner bor i New York, London och andra platser långt från sina ursprungsländer. Och de pratar säkerligen ogärna om hur de hatar sin ursprungliga kultur, patriarkaten, sexismen, våldet, religionen, trångsyntheten osv. Det arv många i invandringsvågen tagit sig till våra västliga länder och som för med sig stora problem.

Men hans vänner är så PK att de inte vågar säga "men Johan du vet ju ingenting, du möter aldrig vanliga invandrare, du umgås med en elit som är öppen, upplyst, sekulär och har alla andra bra saker som är mer typiskt västerländskt".
Citera
2022-05-08, 20:32
Bannlyst
Någon kommunstika knäppgök. Det finns visst vi och dom . Vi som har rätt att leva här och dom som tränger sej in i Sverige och vill att vi skall försörja dem.

Tro inte ens Olof Palme hade veltat haft det här Sverige vi har idag. En sönder arabiserat ghetto Sverige så långt borta från det trygga folkhemmet man kan komma.
Citera
2022-05-08, 20:34
Medlem
vanarts avatar
Låt Lindeberg flytta till Rosengård innan han öppnar kakhålet i valfri aftonblaska.
Kommer inte köpa mer Lindeberg-kläder...
Citera
2022-05-08, 20:39
Medlem
Hans företag riktar sig till hippa ungdomar, och dessa är för mångkultur. Att bittra rasistiska WT hotar att bojkotta märket skiter han såklart i, eftersom dessa ändå bara går runt i billiga mjukiskläder.
Citera
2022-05-08, 21:30
Medlem
Lofns avatar
Jag är väldigt nyfiken på vad vi ska "anpassa" oss till? Annars blir det problem? Jag lever mitt liv ungefär som jag ändå gjort om alla i Sverige var nordgermaner. Visst drabbas jag i visa utsträckning men detta är väl egentligen inget jag "anpassar" mig till utan snarare tar höjd för.
Citera
2022-05-08, 22:55
Medlem
Man vet inte om man ska lita på affärsentrepenörer i och med att vi blivit 1 miljon fler människor i landet på tio år så finns sjuka mängder pengar att hämta hem. Därav reklam och utnyttjande av den nya marknaden för att tjäna pengar
Citera
2022-05-09, 00:38
Avslutad
Återigen en av dom sjukaste texterna man läst. Hur ska man leva bortom kulturer när dessa skiljer sig så oerhört? Där vissa har sjutton barn, alla är grovt kriminella, med i grovt kriminella gäng, klaner, dödsskjutningarna är på enorma rekordnivåer osv osv. Där dessa vill leva som i hemlandet i mellanöstern eller afrika.

Där svenskarna byts ut som folk i sitt eget land i område efter område, skola efter skola, klass efter klass. Där svenskar väljs ut för etniskt riktad kriminalitet i sitt eget land. Där svenska barn och ungdomar mobbas sönder och samman för att man är svenskar i sitt eget land. Där man förnedringsrånas, trakasseras och hånas med tillmälen vareviga dag om man inte är lyckligt lottad att slippa dessa jävla orcher som förstört vårt land och helt förstört för vårt svenska folk.

BOJKOTTA!
Citera
2022-05-09, 01:59
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag uppmanar genast J.Lindeberg att rekrytera några gängkriminella till sitt kontor. Jag är säker på att den inkluderande energin kommer vara ett lyft för det kollegiala samarbetet.

Alla som inte håller med får inte följa med på ELLE-galan.

Precis så ska det vara. Låt även en gängkriminell finnas med i styrelsen dessutom, det måste finnas representation även där!

Johan Lindeberg bör också bjuda in skäggbarn till att bo i hans enorma villa eller åtminstone en sommarstuga som oftast står tom, de som har pengar ska vara med att bidra!
Citera
2022-05-09, 06:17
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Bravo! De är bra att allt fler företag vägrar tystas av högerextremister och står upp för anständighet och medmänsklighet. Ang. bojkotten från flera användare här tror jag knappast att ni handlar där ens, de är en butik för modemedvetna och progressiva personer. Rätt sorgligt att man ska bojkotta ett företag som har en annan åsikt som egentligen är självklar.

Förnedringsrån som filmas och läggs ut på internet är medmänsklighet och anständighet? För offren? Förövarna?

All otrygghet, allt våld, våldtäkter och terror som svenskarna utsätts för är vad? Medmänsklighet och anständighet?

Det är anmärkningsvärt att du anser att man ska stå upp för alla problem och allt elände som sker i Sverige samt att du anser att det är medmänsklighet och anständighet.

Inser inte du att det är du som är extremisten?
Citera
2022-05-09, 09:05
Medlem
sk33s avatar
Min spontana reaktion var att det såg ut som en False Flag-artikel.

Kanske är jag för korkad. Men menar skribenten att vi måste värna nationalstaten genom att hitta nya värden att samlas kring?
Citera
2022-05-09, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Fråga Brandos. Jag handlade inte av dem heller.

Gick åt helvete för Brandos va?

Ont:

J.Lindeberg, märket som mer eller mindre uteslutande först bars av vita medelklasskids. Därefter sadlade de om och blev mer ett märke för golfspelare.

Inte särskilt många golfspelare ute i våra förorter. På vilket sätt tror ägarna till J.Lindeberg att deras produkt eller varumärke på något sätt ens har någonting att säga eller bidra till i debatten?

"Jag har ett klädesföretag riktat mot uteslutande vita golfspelare. Därför känner jag att jag har något viktigt att säga: Multikultur är bra och förorterna behöver bara lite hjälp!".

Hur kommer ens såna här artiklar ut? Vem fan får för sig att fråga J.Lindeberg, eller är det han själv som söker sig till tidningen?
Godhetsnarkomani har ju varit de senaste årens primära marknadsföringspelare. Lite sent på bollen och med ett märke som inte alls passar in i sammanhanget är ju bara ett snedsteg, kommer bara ärra J.Lindeberg framöver och ingenting annat.

Johan Lindeberg är f.ö inte ens skriven i Sverige längre, så dels ser jag inte vad han har att tillföra till debatten när han själv valt att flytta ifrån landet - likt många andra gör i rekordfart.
Har han kvar några bostäder i Sverige hoppas jag verkligen att dessa står öppna och olåsta i stöd till förortsbarn och migranter.
Senast redigerad av Gary.Glitter 2022-05-09 kl. 09:38.
Citera
2022-05-09, 10:08
Medlem
Sladdarens avatar
Ja alltså har man inga referensnormer och ramar för hur importerade ska betee sig i sverige och vilka villkor och krav samt standarder man vill uppnå med dom så få ju alla leva loppan utan att förtjäna det

Jag uppfattar Lindeberg som han vill införa en standard men på dåliga villkor så alla kan vara lika dåliga i förhållande till den lägsta stående importerade standarden. Inga bra förebilder med andra ord

Anti nationalistisk standard
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in