2022-05-08, 10:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Maken till naivt, pinsamt PK-svammel av nån slags modedesigner vid namn Johan Lindeberg: Det kan knappast bli dummare än det här:https://www.expressen.se/debatt/det-ar-dags-var-stolt--over-det-nya-sverige/

Håller ni med den flummiga modedesignern - borde vi omfamna det nya Sverige och hoppas att vi kommer bli en förebild för resten av världen?

Somliga har uppenbarligen en ganska skev verklighetsuppfattning.
Citera
2022-05-08, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Maken till naivt, pinsamt PK-svammel av nån slags modedesigner vid namn Johan Lindeberg: Det kan knappast bli dummare än det här:https://www.expressen.se/debatt/det-ar-dags-var-stolt--over-det-nya-sverige/

Håller ni med den flummiga modedesignern - borde vi omfamna det nya Sverige och hoppas att vi kommer bli en förebild för resten av världen?

Vi kan aldrig bli ett föredöme i världen, vi har ett polariserat splittrat samhälle, som hyser människor som föraktar varandra. Sveriges regering är inkapabla att lösa de konflikter som importeras. Ett pluralistiskt samhälle som inte kommer överens, går mot sin undergång.

Andra länder ser ner på Sverige och skakar på huvudet. Den Sverige- bild politikerna försöker upprätthålla utåt är nersolkad och avslöjad sedan länge. Endast politiker och media saknar djupare insikt i saken. Till och med norrmännen hånar Sveriges trånga åsiktskorridor och bristande yttrandefrihet. Politikerföraktet växer likväl som misstron mot msm. Kejsaren är naken. Det är inget J. Lindberg och company kan trolla eller dagdrömma sig bort ifrån.
Citera
2022-05-08, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Ja de vill de. Men det kommer inte att bli så. Varför?

Vi är nu i globalismens slutfas. Den har varit förhärskande i över trettio år men är nu på upphällningen på grund av geopolitiska, demografiska och ekonomiska realiteter.

Inom kort är putin ryssland som stat ett minne blott. Kommunistkina kommer att gå samma väg inom detta decenium. Stora delar av tredje värden kommer också att kollapsa beroende på globalismens sammanbrott. Utan globalismens logistik kommer vi inte längre kunna föda dessa befolkningar full ut. Massvält, upplopp och regimskiften i u-länderna är något vi kommer att få se med början till hösten/vintern.

Redan nu utkristalliserar sig ett Anglosaksiskt block med US-UK-Kanada och Australien. I Europa kommer Fransmän och Tyskar tvista om vem som skall ta ledningen naturligtvis.

De nordiska länderna skall naturligvis sträva efter att orientera oss västerut mot den engelsktalande världen då det är där vi har vår kulturella och värderingsmässiga hemvist.

Detta kommer svida hårt hos vänstern som hatar den västerländska kulturen. Men de kommer tvingas omdefiniera sig om de vill överleva.

Europas små resurssvaga länder kommer att tvingas i nykolonialistisk riktning för att klara utmaningen om bibehållen standard. För vänstern kommer detta att bli ett särskilt beskt piller att svälja.
Den här analysen ställer jag mig väldigt frågande till.

Kina kommer inte att försvinna på 100 år. Absolut inte.

Det jävligaste är att deras planekonomiska tänk med dagens information och insikter:

De kombinerar planekonomi med Just-in-time och alla drillas att dra åt det hållet som för tillfället är klokast.

Det kommer alltid att vara många 100% bättre än demokratins jävla käbbel.

Om Sverige varit som Kina hade man analyserat kriminaliteten och sedan rotat ut den på 12 månader. Kanske 10-20% varit kolateralt damage, men sedan hade Sverige varit ett mycket bättre fungerade Sverige och det hade gett sådana extrema effekter på alla andra nivåer.

Men det sker inte i Sverige..Här kommer kriminalitet vara fast I typ 25 år iallafall.
Citera
2022-05-08, 11:21
Medlem
Charlie-Whites avatar
Det där skitet har man väl bojkottat sen 2004?
Citera
2022-05-08, 11:24
Avslutad
Kan nån berätta vad J Lindberg säljer för nåt?
Citera
2022-05-08, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Mode-designern (eller brand label:aren?) Johan Lindeberg vill att vi ska vara stolta över det nya Sverige i ett inlägg publicerat i Expressen:

https://www.expressen.se/debatt/det-ar-dags-var-stolt--over-det-nya-sverige/

Han påstår även att inbördeskriget redan börjat, och rättar vi inte in oss i det mångkulturella ledet så kommer det att eskalera:

Solklar bojkott av varumärket J.Lindeberg är väl givet.

Vad tycker ni för övrigt? Har han rätt?

Det Lindeberg svamlat ihop är det värsta skit jag någonsin sett i tryck. Ingen skittidning i Sverige har lyckats trycka något i närheten av detta tidigare och det vill inte säga lite.
Guiness record book nästa !
Senast redigerad av curlingstaten 2022-05-08 kl. 11:56.
Citera
2022-05-08, 11:56
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Mode-designern (eller brand label:aren?) Johan Lindeberg vill att vi ska vara stolta över det nya Sverige i ett inlägg publicerat i Expressen:

https://www.expressen.se/debatt/det-ar-dags-var-stolt--over-det-nya-sverige/

Han påstår även att inbördeskriget redan börjat, och rättar vi inte in oss i det mångkulturella ledet så kommer det att eskalera:

Solklar bojkott av varumärket J.Lindeberg är väl givet.

Vad tycker ni för övrigt? Har han rätt?

För att det ska vara ett krig krävs väl åtminstone två stridande parter? Svenskar och européer har ännu inte samlat sig, men jag spår att det kommer att ske.

Bra spaning. Alla varumärken som ställer sig på mångkulturens sida ska bojkottas.

Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Ingen av er som postat äger ett plagg från J Lindeberg så varför kommenterar ni? 😄

Handlar om att upplysa andra. Även om jag inte köper hans produkter kan jag se till att inte köpa något till mina barn därifrån och dessutom berätta varför. På så sätt väcks fler och fler. Sprider sig det här i den yngre generationen så har dessa företag en dyster framtid.
Citera
2022-05-08, 12:07
Medlem
Solklar bojkott. Bojkottar massor av brands som försöker sig på att vara woke/marxister som t ex Gilette, Ben & Jerry's etc. Håller stenhårt på det.
Citera
2022-05-08, 12:14
Medlem
Bravo! De är bra att allt fler företag vägrar tystas av högerextremister och står upp för anständighet och medmänsklighet. Ang. bojkotten från flera användare här tror jag knappast att ni handlar där ens, de är en butik för modemedvetna och progressiva personer. Rätt sorgligt att man ska bojkotta ett företag som har en annan åsikt som egentligen är självklar.
Citera
2022-05-08, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Handlar om att upplysa andra. Även om jag inte köper hans produkter kan jag se till att inte köpa något till mina barn därifrån och dessutom berätta varför. På så sätt väcks fler och fler. Sprider sig det här i den yngre generationen så har dessa företag en dyster framtid.

Tvek på om ni verkligen gör någon skillnad när ni inte är konsumenter.
Har du något annat exempel där du/ni gjort någon skillnad eller skada för företag ni inte delar samma värderingar med?
Citera
2022-05-08, 12:21
Medlem
Det sjukaste debattinlägg jag någonsin läst faktiskt. Jag var tvungen att slänga mig in här för att se om andra också reagerade.

Vet vi något om karln, är han gravt beroende av psykadeliska substanser? Eller rent av schizofren?

Han måste ju vara den mest PK-hjärntvättade individen i Stockholm om han inte skämtar med sitt inlägg.

Vi kanske börjar få ledtrådar vilka som faktiskt ligger bakom PK? Denna totalt galna idé måste ju liksom komma någonstans ifrån. Lindeberg lär väl vara en frekvent besökare i Williamsburg, NY och San Francisco. Kanske har han en roll i att importerat deras woka dynga till Södermalm?

Men som svar på ursprungsfrågan. Givetvis bojkottas allt från JL nu. Jag slänger de få tröjor jag har idag och ingen i min familj kommer handla hans produkter från nu. Precis som med Ben and Jerrys, Nike, NHL, Coca Cola, Gilette.
Senast redigerad av Harrywinston 2022-05-08 kl. 12:49.
Citera
2022-05-08, 12:25
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Tvek på om ni verkligen gör någon skillnad när ni inte är konsumenter.
Har du något annat exempel där du/ni gjort någon skillnad eller skada för företag ni inte delar samma värderingar med?

Fråga Brandos. Jag handlade inte av dem heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in