Citat:
Ursprungligen postat av
Manneniburen
jag stödjer proxykriget helhjärtat dels för att bevara europa från putin men också av egenintresse. desto mer ryskt skrot som brinner, självantänder, förliser i lokala stormar eller faller från himlen desto mer information får vi om deras kapacitet och kan skydda våra barn bättre.
Det är Putin som ahr avtryckren, inte Zelensky. Putin kan närsomhelst dra tillbaks sina soldater.
Ryssland kommer bli Kinas bitch och den ryska eliten för nöja sig med att tillhöra bottenskrapet. Gemene ryss har det ändå så jävligt att de märken ingen skillnad om sågspån blandas i brödet.
Din translate-mjukvara buggar. Ryssland och ukraina är länder. Det skrivs ryssar och ukrainare när det handlar om dess medborgare, alltså de personer du möter i din påhittade semester i Thailand.
Ja tyvärr Har den börjat göra det. Det blir så när man pratar in det från mobilen, istället för att sitta och skriva med tangentbord. Jag ser att du själv har några stycken stavfel så jag tycker inte att du ska kasta sten i glashus.
BTW bott här nere i snart10 år.
Du verkar inte speciellt insatt för övrigt, Ryssland och Kina har redan ganska bra ställt. och då menar jag gemene ryss och kines. försök ta dig ut i världen Så får du se lite hur verkligheten ser ut i stället för att sitta hemma.
Men nog om det, alla vet att Ukraina och Ryssland mer eller mindre är samma skrot och korn så Varför kan inte bara Ukraina ge upp istället för att slåss med ett så pass stort land?
Det stämmer att det var Putin som började kriget, men då ställer jag frågan Varför gjorde dom det?
Kan det vara för att att de var trötta på att hela tiden Nato och Europa skulle komma närmare och närmare?
Men det är kul att ni i Sverige verkar tro att folket i Ryssland sitter helt instängda, medans i själva verket dem är ute och reser som aldrig förr.
Jag har bekanta som är både ryssar och som kommer från Ukraina och därför säger jag att jag anser båda två länderna bara två skräp länder.
Men det är vi i väst som förlorar på det här ekonomiskt.