2022-05-08, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vad är fel med "biological research facilities"? Är du medveten om att Sverige har flertalet sådana anläggningar, precis som alla andra länder i världen? Det är helt naturligt att sådana anläggningar forskar på bl.a. dödliga sjukdomar, hur tror du annars att man tar fram vaccin/medicin? Din dumma, obildade idiot.
Korkade rövhålsretoriker.

Vad var fel med viruslabbet i wuhan din lilla äckliga lögnare?
Ta och förklara det nu.

Är gain of function forskning mot dödliga sjukdomar?

Sånt här skit har man hållt på med sedan spanska sjukan som startade på en militärbas i USA.

Du är en liten obildad insekt.

Tror du jag stödjer viruslabb i Sverige nu också bara för att vi har dem?
Och nu har vi ännu mer av dem också tack vare suggan lena hallengrens covidvaccinfabrik, och importen av ukrainsk virus"forskning".

Hur jävla dum i huvudet kan du va?
Citera
2022-05-08, 13:40
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkiebizness
Dålig retorik igen. Hur många gånger vill ni bli uppläxade?

Man får inte göra gain of function på hemmaplan.
Har du sett när rand paul förhör dr fauci?

Roligt att du säger att det finns inga bevis för att covid kom från wuhanlabbet fast det är 99% säkert.

Så enligt din retorik vill man ha mordvirus (0,01%snuva) på hemmaplan mitt i amerikas hjärta men inte nära deras största fiende.

Märker här att du försöker manipulera lite också.
Tror du Amerikaner ser Ryssar som deras största fiende?
Eller är det något staten försöker inpränta i folk?

Trodde vi hade kommit längre och du är bara pinsam, du behöver inte erkänna, bara försvinn och uttala dig inte mer, packa en väska och gå in i urskogen och kom inte tillbaka. Så tycker jag om dig och våra sk ledare.
man får göra gain of function i USA, det var förbjudet mellan 2014-2017 men inte längre. ja, det spelar ingen roll var viruset ligger, det är tydligt att det sprider sig till hela världen ändå. Finns fortfarande inga bevis att det kom från wuhanlabbet, kom med de konkreta bevisen då. spelar ingen roll vad amerikaner ser ryssar som, de är deras största fiende, tillsammans med kina men kina är egentligen en allierad iom all produktion, rysslands relation är endast fientlig. USA har mycket mark i hela världen, att de just precis ska lägga sina onda mordvapen i det antagligen mest instabila området i hela världen är efterblivet. Aja, spelar ingen roll hur mycket ni ryssshills dampar ur, ryssland kommer att falla.
Citera
2022-05-08, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
2014 genomförde CIA en statskupp mot den demokratiskt valde presidenten Viktor Janukovytj.
Sedan dess har läget förvärrats och Ukraina är nu en skurkstat till 100 %.

* All opposition har förbjudits. Oppositionsledare fängslas.
* Över 10 000 etniska ryssar mördades i Donbass mellan 2014 och 2021.
* Ukraina drev ett stort antal biovapenlabb innan Putin stoppade dem.

Personer som vill förhandla fram en fred med Ryssland mördas. Krigsfångar torteras och mördas. Ukrainska regimkritiker utomlands riskerar många år i fängelse.

Istället för att gå med på Rysslands rimliga krav (som neutral status för Ukraina och självstyre för Donbass) använder Klaus Schwab-lakejen och knarkaren Zelenskyj etniska ukrainare som kanonmat i globalisternas proxykrig mot Ryssland.

Klaus Schwab-lakejen Magdalena Andersson går emot den svenska utrikespolitiska linjen sedan mitten av 1900-talet och skickar vapen till Zelenskyj-regimen.
Jag har bevis för att du får betalt för att sprida lögner, men likt dig tänker jag inte länka något bevis alls till mina påståenden.
Citera
2022-05-08, 13:52
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Formellt sett har Ryssland ingen rätt till detta, nej. Men allt är betydligt mer komplicerat än så. När Ukraina närmar sig EU måste Ryssland svara. Hade Ukraina velat bibehållit sin neutralitet hade detta inte hänt.

Så om Finland går med i NATO (de är ju redan medlemmar i EU) har ryssarna ”rätt” att invadera Finland? Som ju har större landgräns mot Ryssland än Ukraina.
Citera
2022-05-08, 13:54
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Så om Finland går med i NATO (de är ju redan medlemmar i EU) har ryssarna ”rätt” att invadera Finland? Som ju har större landgräns mot Ryssland än Ukraina.
Gå tillbaka några inlägg.
Citera
2022-05-08, 14:16
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
DET DÄR är en stor risk de rysk-talande i Ukraina kan råka ut för i händelse av ryskt nederlag. Den där Zelensky-regimen är obehaglig.
Jo, det är givetvis ett problem att den rysktalande delen av befolkningen kan råka ut för obehagligheter efter Rysslands nederlag. Eftersom nu ryssarna ägnat hela sin förmåga i 74 dagar åt att demonstrera för välden vilka inkompetenta, grymma och vidriga as de är så är det naturligtvis risk att det hat, förakt och äckel övriga världen med alla rätt känner inför ryssar kommer att spilla över även på dem vilka enbart genom en olycklig slump kommit att dela modersmål med dessa kräk.

Men det ser ut som om de har bra reda på sig. De med ryska som modersmål slåss lika entusiastiskt och framgångsrikt mot inkräktarna som de som talar ukrainska eller nåt blandspråk. Det verkar snarare som att Ukraina verkligen svetsats samman som nation och kommer att stå ännu starkare mot sin aggressive granne.
Citera
2022-05-08, 14:22
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Det är du och ditt pack som utsätter Sverige för akut fara. Inte jag. Du tillhör de sverige-fientliga.

Slåss mot Ryssland får du själv syssla med. Å andra sidan är du säkert för feg för det.
Säger den som skrev 'heja ryssland'. Eller hade du glömt det?
Citera
2022-05-08, 14:23
Medlem
Citat:
Nu vart det syntax error i lilla ärthjärnan, revert back to trams.

Varför skriver du ens till mig om du inte vill diskutera?

Är det bara optik inför 3dje person och få sista ordet som dmg control?

Din sista mening är fantastisk humor med tanke på vad du svarade på!
Respekt!
Citera
2022-05-08, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Nej USAs invasion av Irak var inte bra enligt mig, har inget med detta att göra men ändå.
Förmodar på ditt sätt att argumentera att du är en nysvensk med lite brist i utbildning, inget skam i det men lite ödmjukhet är nog på sin plats.

Vet inte var du vill komma med ditt svammel men att forska om virus är viktigt och helt naturligt i alla utvecklade länder. Många av labben används för saker som att analysera provtagningar i sjukvården.

Du förstår går du till läkaren när du är sjuk och de tar ett prov från dig så kommer de skicka det till ett laboratorium där de analyserar ditt prov. För att den här hanteringen skall fungera så måste man kontinuerligt forska på virus och andra sjukdomar.
Det betyder inte att man forskar om eller producerar massförstörelsevapnen.

Rätt basis men det låter som du har lite svårt att förstå hur saker hänger ihop.
Det räckte med 10 sekunder för att se vad du är.

Nyskapat konto, en tråd om en gammal film som utfyllnad, inlägg som försvara pk i alla lägen.
Alla pk konton ser ut så.
Sedan lite smygrasism på det genom att bunta ihop en med pks egna gunstlingar svartskallarna. Lite omvänd psykologi och tjat om utbildningsnivå.

Ni är totalt genomskinliga här på fb vet ni det?

Jag vet var du försöker komma, och det är att hindra andra från att komma någonstans i en diskussion.
Du skriver frågor till mig och får svar sen hoppar du vidare till något annat sen undrar du var jag försöker komma?
Jag har uppenbarligen bättre minne än dig. Så det känns lite här som en efterbliven blatte försöker lura mig.

Få höra nu med dina ord vad som var bra med viruslabbet i wuhan?

Tog dom prov från sjuka kineser som ätit fladdermussoppa?
Citera
2022-05-08, 14:35
Medlem
Citat:
Nu vart det syntax error i lilla ärthjärnan, revert back to trams.

Varför skriver du ens till mig om du inte vill diskutera?

Är det bara optik inför 3dje person och få sista ordet som dmg control?
Som sagt man förstår knappt ett ord av vad du skriver.
Men det är bra att vi alla kan se att du älskar Islam, araber, afrikaner och syrier då du stöttar dom.
Har du konverterat än?
Citera
2022-05-08, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Din sista mening är fantastisk humor med tanke på vad du svarade på!
Respekt!
Svenska journalister och myndighetsanställda sitter på sociala medier och indirekt mordhotar kritiska Svenska arbetare samt kallar dem, rasister, klimatförnekare, antivaxxare och nu Rysstroll.

Vilken ynkedom.

Bra optik fortsätt så.
Citera
2022-05-08, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
2014 genomförde CIA en statskupp mot den demokratiskt valde presidenten Viktor Janukovytj.

Bevis/källa på att CIA genomförde en stadskupp?

Citat:
Sedan dess har läget förvärrats och Ukraina är nu en skurkstat till 100 %.

* All opposition har förbjudits. Oppositionsledare fängslas.
Det är inte sant att all oppositions fängslas. Ukraina är en flawed semi-democracy som bara blivit bättre med åren och gått om ryssland på the democracy index, men den där personen fängslats har också varit nickedockor åt putin.

Citat:
* Över 10 000 etniska ryssar mördades i Donbass mellan 2014 och 2021.
Källa?

Citat:
* Ukraina drev ett stort antal biovapenlabb innan Putin stoppade dem.
Rakt av falskt och lögn. Bevis/källa?

Citat:
Personer som vill förhandla fram en fred med Ryssland mördas.
Falskt.

Citat:
Krigsfångar torteras och mördas.
Krigsbrott förekommer på båda sidor, det räknar man med. Särskilt ryssland ägnar sig åt detta i det grövsta. Dock är det ryssland som invaderar.

Citat:
Ukrainska regimkritiker utomlands riskerar många år i fängelse.
Syftar du på landsförrädaren Viktor Janukovytj? Det är bara ryssland (och pruttlers puppetstater, t.ex. vitryssland) i hela vida Europa år 2022 som ägnar sig åt politiska mord och politiska livstidsstraff.

Citat:
Istället för att gå med på Rysslands rimliga krav (som neutral status för Ukraina och självstyre för Donbass) använder Klaus Schwab-lakejen och knarkaren Zelenskyj etniska ukrainare som kanonmat i globalisternas proxykrig mot Ryssland.
Det är orimligt att Ryssland ska bestämma vilka Ukraina väljer att alliera sig och samarbeta med. De har all rätt att försvara sig mot pruttlers imperialism. Du kan kalla det för proxykrig när omvärlden av egna intressen beväpnar Ukraina, men det här är Ukrainas självförsvarskrig som de valt själva, ingenting annat.

Ukrainarna väljer själva att försvara sitt land. Det finns gott om motiverade Ukrainska soldater som med stort hjärta just nu försvarar sit territorium och rätt till självbestämmande.

Citat:
Klaus Schwab-lakejen Magdalena Andersson går emot den svenska utrikespolitiska linjen sedan mitten av 1900-talet och skickar vapen till Zelenskyj-regimen.
Tider förändras. Håll dig till ett ämne i trådstarten är du snäll.. du har sprutat ut så mycket diversifierat blajj att det är oklart vad som ska diskuteras.

Sist men inte minst: ryssland har ingenting i Ukraina att göra. Ukrainas problem är Ukrainas problem. För pruttler handlar det endast om att erövra mer land och återskapa det forna sovjet. Hoppas gubbjäveln dör illa kvickt.
Senast redigerad av pruttler 2022-05-08 kl. 14:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in