2022-05-08, 13:46
Medlem
Mikibus avatar
Just detta är ju anledningen till att de flesta religioner vänder sig emot homosexualitet och att det i de flesta konservativa kretsar ses som en perversitet, vilket det är.

Homosexuella blir hängda och mördade i andra länder (påstår inte att vi ska göra det här) just för att de subverserar nationer på detta sätt. Härskarnas nickedockor som inte kan försvara landet utan hjälper till att förgöra det.

Jag ska "komma ut" och säga det här helt tydligt; vi har för många bögar i det här landet och det påverkar vår kultur oerhört negativt när de pratar om förstörelsen av Europa som en positiv trend. Det är oerhört demoraliserande för ett land att behöva ta del av såna saker i media.

Att så implicit behöva få demoraliserande propaganda uppkört i ansiktet varje dag är något jag aldrig riktigt vänjer mig vid trots att det i princip pågår 24 timmar om dygnet.
Citera
2022-05-08, 13:47
Medlem
Tyvärr så hoppar man i galen tunna här. Vilket de flesta i tråden redan konstaterat.

Sverige var ett föredöme förut, men numera ett varningsexempel.
Citera
2022-05-08, 13:48
Medlem
pop-ikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Kläder, tror det är personen som stod för tröjorna alla ungdomar hade på 2000-talet JL eller något.

Precis, det var otroligt inne nåt enstaka år så det här får man väl ta som dödsryckningar...
Citera
2022-05-08, 14:17
Bannlyst
Han är väl sedan tiotals år skriven som utvandrad från Sverige?

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Gissar att den här människan bor rikt och långt bort från alla problem som han har lösningen på.
Citera
2022-05-08, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
"Vi har två alternativ. Antingen hjälps vi alla åt att skapa en ny inkluderande energi och blir en tydlig internationell referens för en ny gemenskap bortom kulturer. Eller så hamnar vi till slut i ett inbördeskrig. Det har ju redan börjat."

Vad tycker ni för övrigt? Har han rätt?
Om det är de två alternativen vi har att välja mellan så väljer jag inbördeskrig.
Citera
2022-05-08, 14:46
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jatahudar
Om det är de två alternativen vi har att välja mellan så väljer jag inbördeskrig.
Tyvärr är det nog inbördeskrig det minst dåliga av dessa alternativ. Men det kanske finns andra lite bättre alternativ?
Citera
2022-05-08, 15:02
Medlem
POTATISHACKANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Solklar bojkott. Bojkottar massor av brands som försöker sig på att vara woke/marxister som t ex Gilette, Ben & Jerry's etc. Håller stenhårt på det.
Vafan? Gillette? Det viste jag inte. Har snart slut på blad till min Mach 2.
Vad använder du istället?
Citera
2022-05-08, 15:07
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Han är väl sedan tiotals år skriven som utvandrad från Sverige?
Vilket progressivt högstatusland bor han i?
Citera
2022-05-08, 15:09
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Summan av kardemumman är att företaget går bättre än någonsin oavsett vilken pajas som driver det.

Nej. Fel! Summan av kardemumman är att om man är politisk aktivist som företagare så riskerar företaget gå i konkurs. Det är dessutom viss skillnad på att vara politisk aktivist och vilja rädda miljön och vara politisk aktivist och håna miljoner potentiella kunder tillika väljare som tvingats på ett mångkulturellt våldsamt vansinne de aldrig efterfrågat och som de på parlamentariska vägar demokratiska försöker stoppa.

Investerarna i Brandos höll på att förlora precis allt 2013. De självgoda smilfinkarna med fingertoppskänsla som Shrek hos en urmakare sparkades och de förefaller fortfarande göra allt guld de tar i till sand, i den mån de ens har något att säga till om längre. Rekonstruktion, sparka de ansvariga klåparna, ny VD och namnändring så går företaget bra igen. Det är summan av kardemumman.

Det återstår väl att se hur J Lindeberg kommer agera. Kanske är det någon som trycker in en socka i käften på honom men kanske tillåts han höja rösten under valupptakten. Ge honom mediautrymme så ska du se att J Lndeberg Corp kommer behöva genomgå rekonstruktion de med.

Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Tyvärr är det nog inbördeskrig det minst dåliga av dessa alternativ. Men det kanske finns andra lite bättre alternativ?

Låt oss hoppas på bättre alternativ. Inbördeskrig är det näst sista vi borde välja, precis före egen utplåning.
Citera
2022-05-08, 15:10
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Låt oss hoppas på bättre alternativ. Inbördeskrig är det näst sista vi borde välja, precis före egen utplåning.
Jo, instämmer.
Citera
2022-05-08, 15:10
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POTATISHACKAN
Vafan? Gillette? Det viste jag inte. Har snart slut på blad till min Mach 2.
Vad använder du istället?
Säkerhetshyvel: billigare, bättre för huden, bättre för klimatet (inte för att någon på flashback bryr sig om det), slipper stödja multinationella skitföretag, etc.

Ont: var inget jättefan av deras kläder ändå men nu kommer jag såklart aldrig att köpa deras kläder.
Citera
2022-05-08, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Nej. Fel! Summan av kardemumman är att om man är politisk aktivist som företagare så riskerar företaget gå i konkurs. Det är dessutom viss skillnad på att vara politisk aktivist och vilja rädda miljön och vara politisk aktivist och håna miljoner potentiella kunder tillika väljare som tvingats på ett mångkulturellt våldsamt vansinne de aldrig efterfrågat och som de på parlamentariska vägar demokratiska försöker stoppa.

Investerarna i Brandos höll på att förlora precis allt 2013. De självgoda smilfinkarna med fingertoppskänsla som Shrek hos en urmakare sparkades och de förefaller fortfarande göra allt guld de tar i till sand, i den mån de ens har något att säga till om längre. Rekonstruktion, sparka de ansvariga klåparna, ny VD och namnändring så går företaget bra igen. Det är summan av kardemumman.

Det återstår väl att se hur J Lindeberg kommer agera. Kanske är det någon som trycker in en socka i käften på honom men kanske tillåts han höja rösten under valupptakten. Ge honom mediautrymme så ska du se att J Lndeberg Corp kommer behöva genomgå rekonstruktion de med.

Visst, slösa din tid om du vill.. metoden verkar inte fungera enligt mig. Finns fler exempel på företag och personer som kommit ut starkare än någonsin efter stormen har lagt sig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in