Citat:
Ursprungligen postat av
MisterSeven
Att de då bryter är väl ok för stunden men att vara så långsint att därav inte besöka vännens begravning är minst sagt ett bedrövligt lågt agerande från Björn.
Hittar en intervju med Hellberg angående detta i Kvällsposten:
– Jag gjorde ett försök men det gick inte. Jag har fullt legitima skäl.
”Han svarade inte”
Att det skulle ha varit någon uttalad schism mellan honom och Ingvar Oldsberg beroende på tv-priset i TV4 håller han inte med om. Men han säger att han, efter att han tagit emot priset i TV4 2019, aldrig mer hade någon kontakt med Ingvar Oldsberg.
– Jag försökte ringa honom och även skicka mejl, men han svarade inte.
– Jag utgick från att det berodde på hans sjukdom.
Hellberg säger också att han trodde att Ingvar Oldsberg skulle vara på plats inför prisutdelningen.
– När jag kom till Stockholm trodde jag att Oldsberg var där och jag frågade efter honom, men han var inte inbjuden. Jag tog för givet att det var hans vacklande hälsa som gjort att de inte kunde bjuda in honom, men det var ju andra orsaker. Vad skulle jag göra då, skulle jag inte ha tagit emot priset?
Att det var TV4, som tidigare avskedat Ingvar Oldsberg på grund av arbetsmiljöproblemen, var inget han reflekterade över.
– Det tänkte jag aldrig på. Jag visste ju om att han fick sluta på Bingolotto, men inte att det var TV4 som låg bakom båda programmen. Det var obetänksamt av mig.
Skulle du åkt i dag om du känt till det?
– Det är tveksamt. Men jag hade ju å andra sidan ingen dålig relation med TV4, det var ju Ingvar som fick sparken.
Vidare skriver han att han gjorde ett sista försök att kontakta Ingvar i vintras.
Och att han såg bilderna på Invarg i tidningen när han fick tacka nej till att vara med i Bingolotto vilket var tragiskt. Ingvar var ju en gång i tiden också en stor idrottare.