2022-05-08, 10:00
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Skulle vara intressant att veta. Björn Hellberg känns som en av de mest genuina, ärliga och ödmjuka människa och skulle vara svår att hamna i konflikt med.

Han är precis som han framstår i teve. En genuin, ödmjuk person. Mycket behaglig att ha att göra med.
Citera
2022-05-08, 11:30
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Skulle vara intressant att veta. Björn Hellberg känns som en av de mest genuina, ärliga och ödmjuka människa och skulle vara svår att hamna i konflikt med.

Eller inte, människor med grava diagnoser lika BH kan lätt bli väldigt fyrkantiga i sitt sätt att agera.
Det ska vara en händelse från 2019 som är orsak enligt ingress, är det bara för att locka nya premiumkunder eller finns det substans i det, den händelsen?
Att BH inte närvarade vid begravningen var ivf oerhört konstigt, BHs ursäkt var ett antal blåmärken efter ett fall, men det känns mera som en bortförklaring för den rätta orsaken.
Senast redigerad av MisterSeven 2022-05-08 kl. 11:42.
Citera
2022-05-08, 11:47
Medlem
Vill också veta vad som står i artikeln.
Citera
2022-05-08, 11:50
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Eller inte, människor med grava diagnoser lika BH kan lätt bli väldigt fyrkantiga i sitt sätt att agera.
Det ska vara en händelse från 2019 som är orsak enligt ingress, är det bara för att locka nya premiumkunder eller finns det substans i det, den händelsen?
Att BH inte närvarade vid begravningen var ivf oerhört konstigt, BHs ursäkt var ett antal blåmärken efter ett fall, men det känns mera som en bortförklaring för den rätta orsaken.
Nu är det bara som så att IO och BH släppte kontakten då Björn tog emot ett pris för På spåret av TV4 som Ingvar var i konflikt med.

Enligt Björn så trodde han att Ingvar skulle medverka på utdelningen och tänkte heller inte på att där förelåg en konflikt, troligen hade han ändå valt att göra på samma sätt med facit i hand.

Ingvar blev mycket besviken över detta.
Staffan även förvånad över brist på respons från paret Hellberg före och efter Ingvars frånfälle.

Ingvar fick lämna TV4 efter uppmärksammande från medarbetare gällande dålig arbetsmiljö.
Citera
2022-05-08, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remington Steel
I december 2017 sa Oldsberg: – Mina advokater håller på att undersöka vem eller vilka stämningen ska riktas mot, säger Ingvar Oldsberg.
Någon som vet hur det gick med det? Jobbar Oldsbergs advokater fortfarande med saken
Du ditt smutsiga luder var väl inte ens värt uppmärksamheten. En människa på samhällets botten, vad finns det för pengar eller skada att göra där?
Citera
2022-05-08, 12:17
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Nu är det bara som så att IO och BH släppte kontakten då Björn tog emot ett pris för På spåret av TV4 som Ingvar var i konflikt med.

Enligt Björn så trodde han att Ingvar skulle medverka på utdelningen och tänkte heller inte på att där förelåg en konflikt, troligen hade han ändå valt att göra på samma sätt med facit i hand.

Ingvar blev mycket besviken över detta.
Staffan även förvånad över brist på respons från paret Hellberg före och efter Ingvars frånfälle.

Ingvar fick lämna TV4 efter uppmärksammande från medarbetare gällande dålig arbetsmiljö.

Vad som nu än hänt de emellan känns det oerhört småaktig gjort av Björn Hellberg.
Kan man inte förlåta en vän (om inte något extremt grovt har hänt vänner emellan) efter vännens död är man i mina ögon inte en frisk människa.
Citera
2022-05-08, 12:29
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Vad som nu än hänt de emellan känns det oerhört småaktig gjort av Björn Hellberg.
Kan man inte förlåta en vän (om inte något extremt grovt har hänt vänner emellan) efter vännens död är man i mina ögon inte en frisk människa.
Är han inte lite autistisk, inte lätt då denna typ av konflikter uppstår då?

Enligt utsago bröt Ingvar kontakten helt 2019. Synd att det ska gå så långt, tolkar det som att Ingvar bulle att hans allierade skulle ta ställning mot TV4 medan Björn tyckte att det var en konflikt dem emellan som inte berörde honom.
Citera
2022-05-08, 12:36
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Är han inte lite autistisk, inte lätt då denna typ av konflikter uppstår då?

Enligt utsago bröt Ingvar kontakten helt 2019. Synd att det ska gå så långt, tolkar det som att Ingvar bulle att hans allierade skulle ta ställning mot TV4 medan Björn tyckte att det var en konflikt dem emellan som inte berörde honom.

Att de då bryter är väl ok för stunden men att vara så långsint att därav inte besöka vännens begravning är minst sagt ett bedrövligt lågt agerande från Björn.
Citera
2022-05-08, 12:41
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Att de då bryter är väl ok för stunden men att vara så långsint att därav inte besöka vännens begravning är minst sagt ett bedrövligt lågt agerande från Björn.
Hittar en intervju med Hellberg angående detta i Kvällsposten:
– Jag gjorde ett försök men det gick inte. Jag har fullt legitima skäl.

”Han svarade inte”
Att det skulle ha varit någon uttalad schism mellan honom och Ingvar Oldsberg beroende på tv-priset i TV4 håller han inte med om. Men han säger att han, efter att han tagit emot priset i TV4 2019, aldrig mer hade någon kontakt med Ingvar Oldsberg.
– Jag försökte ringa honom och även skicka mejl, men han svarade inte.

– Jag utgick från att det berodde på hans sjukdom.

Hellberg säger också att han trodde att Ingvar Oldsberg skulle vara på plats inför prisutdelningen.

– När jag kom till Stockholm trodde jag att Oldsberg var där och jag frågade efter honom, men han var inte inbjuden. Jag tog för givet att det var hans vacklande hälsa som gjort att de inte kunde bjuda in honom, men det var ju andra orsaker. Vad skulle jag göra då, skulle jag inte ha tagit emot priset?

Att det var TV4, som tidigare avskedat Ingvar Oldsberg på grund av arbetsmiljöproblemen, var inget han reflekterade över.

– Det tänkte jag aldrig på. Jag visste ju om att han fick sluta på Bingolotto, men inte att det var TV4 som låg bakom båda programmen. Det var obetänksamt av mig.

Skulle du åkt i dag om du känt till det?

– Det är tveksamt. Men jag hade ju å andra sidan ingen dålig relation med TV4, det var ju Ingvar som fick sparken.

Vidare skriver han att han gjorde ett sista försök att kontakta Ingvar i vintras.

Och att han såg bilderna på Invarg i tidningen när han fick tacka nej till att vara med i Bingolotto vilket var tragiskt. Ingvar var ju en gång i tiden också en stor idrottare.
Citera
2022-05-08, 13:22
Medlem
Citat:

Så klart han inte kunde gå på en begravning, där den avlidna i livet hade velat avbryta bekantskapen med dig! Det skulle kännas som att klampa in! Dom hade ju inte hunnit göra upp.
Citera
2022-05-08, 13:32
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Så klart han inte kunde gå på en begravning, där den avlidna i livet hade velat avbryta bekantskapen med dig! Det skulle kännas som att klampa in! Dom hade ju inte hunnit göra upp.

Korkat inlägg. Att de inte hade hunnit rensa luften var väl en förutsättning för ovan inlägg du kommenterade.
Sedan vart står det att IOs nära hade tyckt det var "att klampa in" om familjen Hellberg deltagit i sorgen, precis tvärtom är vad som kommit fram.
Citera
2022-05-08, 13:38
Medlem
Måste man gå på begravningar - de är ju skittråkiga - skulle undvika alla utom egna föräldrar,
barn o frus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in