Kvällens öråd, blev lite drama som väntat, inget ont om Linn, men hennes blick är
lika komisk varje gång när någon tilltalar om vad hon gjort eller gör, lite som hon blir
paff varje gång och söker medömkan. Undrar om hon själv känner till sina egenheter.
Och Gränslandet kan bli bra tv-underhållning nu när Angela skickas dit
Låter mycket troligt som scenario! Vi vet att Elin får komma tillbaka till Robinson - nu hoppas jag inte Hayes eller Shevin kommer tillbaka in i Robinson utan den som kommer in studsar tillbaka omgående tillsammans med Elin
Vi tittare vet att Elin kommer tillbaka till Robinson för när hon vann mot Shevin sa Anders (innan tävlingen började) att den som vinner denna tävling har en plats i Robinson. Elin vann den tävlingen = har nu en plats i Robinson.
Tommie är en mansgris på det vis han förklarar och försvarar sitt val att ta in Angela i högborgen. Att sitta och förklara så som han gjorde och dra fysiska attribut som INTE går att göra något åt mellan kvinnor och män såsom att kvinnor kan föda barn, kvinnor kan amma och sedan påtala att hon skulle vara mer kompetent för att ta hand om andra pga av det ÄR mansgrisigt. En man kan inte vare sig amma eller föda barn men är precis lika kompetent att laga mat, ge omsorg om andra som vilken kvinna som helst utan att ha ammat barn eller fött barn. Tommie förstärker bara de gamla fördomarna om vad han kallar för egenskaper och vare sig han eller Angela verkar förstå det - medan de övriga deltagarna ser rakt igenom det hela. Sedan tycker jag att Hanna (och Desi) kan sluta prata om det för de kommer aldrig att förstå varandras tankesätt, bara släpp det.
Ja jag måste erkänna att jag är lite förvirrad över hela den här diskussionen. Är det en fördom att vilja ha en kvinna som hjälper till för att han har sett hennes kvaliteter och förstått att hon har vana av att ta hand om andra (egenskap)? Hanna har ju också den inställningen att det får man inte göra för då är man en mansgris. Han kanske valde Angela för att det var Angela? Finns det nån man i gruppen som visat upp samma egenskaper? Inte vad jag sett. Det var kvinnor som samlade 10 ätbara saker och kvinnor som tvättade kläderna åt högborgen. Joel och Henrik gjorde ju inget av det vad jag kunde se. Tänk om de två hade tagit på sig att tvätta kläderna. Då hade det varit jämlikt, men det hände inte. Men det reagerar inte feministerna på. Tommie hade kanske gjort ett annat val om det funnits nån man som kunde axla den roll som Angela fick? Jag tror inte han har fått tillräckligt med tid att förklara hur han ser på detta, det kan ju vara svårt att snabbt sätta ord på om man har en djupare förståelse för det här, och sen vet man ju inte vad produktionen klipp bort.
Jag vet inte om de andra ser igenom nånting, men vi kan ju se olika saker. Själv anser jag att det inte är nån fördom att män och kvinnor för det mesta är olika och har olika egenskaper, vi har olika hormonsystem och dessa styr oss i hög grad. Sen spelar miljön också roll som vi växt upp i och personliga skillnader till vad vi är dragna till att göra. Man kan ju inte tvinga nån, varken man eller kvinna att ta hand om barn och hushåll t ex om man absolut inte vill det och har det i sig att visa omsorg om andra på det sättet. I den perfekta världen hjälps man åt och ibland så får man göra saker som inte ligger för en så mycket, både män och kvinnor. Jag tycker det här med könsroller bara är begränsande fack att placera människor i. Jag är mer än en könsroll och jag anser inte att mina egenskaper, manliga som kvinnliga, är en fördom. Bara om man gör dom till en fördom och har det synsättet.
Ja jag måste erkänna att jag är lite förvirrad över hela den här diskussionen. Är det en fördom att vilja ha en kvinna som hjälper till för att han har sett hennes kvaliteter och förstått att hon har vana av att ta hand om andra (egenskap)? Hanna har ju också den inställningen att det får man inte göra för då är man en mansgris. Han kanske valde Angela för att det var Angela? Finns det nån man i gruppen som visat upp samma egenskaper? Inte vad jag sett. Det var kvinnor som samlade 10 ätbara saker och kvinnor som tvättade kläderna åt högborgen. Joel och Henrik gjorde ju inget av det vad jag kunde se. Tänk om de två hade tagit på sig att tvätta kläderna. Då hade det varit jämlikt, men det hände inte. Men det reagerar inte feministerna på. Tommie hade kanske gjort ett annat val om det funnits nån man som kunde axla den roll som Angela fick? Jag tror inte han har fått tillräckligt med tid att förklara hur han ser på detta, det kan ju vara svårt att snabbt sätta ord på om man har en djupare förståelse för det här, och sen vet man ju inte vad produktionen klipp bort.
Jag vet inte om de andra ser igenom nånting, men vi kan ju se olika saker. Själv anser jag att det inte är nån fördom att män och kvinnor för det mesta är olika och har olika egenskaper, vi har olika hormonsystem och dessa styr oss i hög grad. Sen spelar miljön också roll som vi växt upp i och personliga skillnader till vad vi är dragna till att göra. Man kan ju inte tvinga nån, varken man eller kvinna att ta hand om barn och hushåll t ex om man absolut inte vill det och har det i sig att visa omsorg om andra på det sättet. I den perfekta världen hjälps man åt och ibland så får man göra saker som inte ligger för en så mycket, både män och kvinnor. Jag tycker det här med könsroller bara är begränsande fack att placera människor i. Jag är mer än en könsroll och jag anser inte att mina egenskaper, manliga som kvinnliga, är en fördom. Bara om man gör dom till en fördom och har det synsättet.
Vi ser olika på det hela och du får se det som du vill och jag med. Fördomen enligt mig ligger i att Tommie pratar om att Angela på grund av att hon har fött och ammat barn skulle vara MER empatisk och omhändertagande än en man. Man borde inte jämföra det fysiska att vara en kvinna aka en man vad gäller att jaga mat, laga mat och vara omhändertagande som om kvinnor skulle vara bättre än en man - bara för att man är en kvinna.
Nu släpper jag den diskussionen för vi kommer nog inte längre eftersom vi ser det på olika sätt = Status Q eller Moment 22 blir det annars. Jag menar med det att jag tänker inte fortsätta - såsom Hanna gör i Robinson, en ändlös diskussion när vi ändå inte kommer att tycka lika och jag lägger inga "hard feelings" i det i att andra tycker annat än jag själv.
Senast redigerad av CS128 2022-05-08 kl. 12:23.
Jag har inga ord, hur Hanna hakat upp sig på det sättet på hon gjort efter Tommies lilla kommentar är sinnessjukt. Hon är alltså på Robinson, ett program som handlar om överlevnad och hon kan inte släppa PK skiten? Allvarligt? Som hon hakat upp sig alltså, helt seriöst fucking psykopat beteende. Usch. Stackars Tommie.
Hanna är riktigt vidrig. Inte bara till utseendet utan även som person. Hon tror sig stå över andra.
Hon kommer få leva ensam, utan man och det vet hon om. Därmed är hon sån här bitter padda som bara letar ”debatt” när en vanlig man väljer ett ord som inte passar henne.
Tommie som verkar vara världens snällaste. Säger en mening, och hon flippar totalt och hatar Tommie.
Fy fan vad rälig Hanna är. Så ung men ändå riktiga soptänder i truten.
Svär på att hon läser här inne. Såååå…
- Hej Hanna! Reflektera 1 minut över hur kass du är.
Vi tittare vet att Elin kommer tillbaka till Robinson för när hon vann mot Shevin sa Anders (innan tävlingen började) att den som vinner denna tävling har en plats i Robinson. Elin vann den tävlingen = har nu en plats i Robinson.
Jag har inga ord, hur Hanna hakat upp sig på det sättet på hon gjort efter Tommies lilla kommentar är sinnessjukt. Hon är alltså på Robinson, ett program som handlar om överlevnad och hon kan inte släppa PK skiten? Allvarligt? Som hon hakat upp sig alltså, helt seriöst fucking psykopat beteende. Usch. Stackars Tommie.
Stackars Tommie .. buhu ... nu gillade ju inte Angela heller att blir reducerad till matlagerska och att bli vald för att hon var kvinna .. missade du det?
Hanna är riktigt vidrig. Inte bara till utseendet utan även som person. Hon tror sig stå över andra.
Hon kommer få leva ensam, utan man och det vet hon om. Därmed är hon sån här bitter padda som bara letar ”debatt” när en vanlig man väljer ett ord som inte passar henne.
Tommie som verkar vara världens snällaste. Säger en mening, och hon flippar totalt och hatar Tommie.
Fy fan vad rälig Hanna är. Så ung men ändå riktiga soptänder i truten.
Svär på att hon läser här inne. Såååå…
- Hej Hanna! Reflektera 1 minut över hur kass du är.
Tommie är en sexistisk skithög vilket han med all önskvärdhet förtydligade ännu mer i ö-rådet.
Hanna däremot är rak och ärlig - hon tar diskussionen istället för att göra som Tommie och springa runt som en syltrygg.
Stackars Tommie .. buhu ... nu gillade ju inte Angela heller att blir reducerad till matlagerska och att bli vald för att hon var kvinna .. missade du det?
Tänker inte ta dig, skojaren Micro av alla seriöst. Hanna är en lallare, som borde trycka upp PK blaskan upp i röven och fokusera på överlevnad istället.
Jessica såg riktigt snygg ut i örådet och även Linn. Kvinnor är som vackrast när de är ilskna - häftiga helt enkelt. Hanna markerade mot Filip genom att rösta på honom - riktigt komiskt ju Angie har gett uttrycket "gräva sin egen grav" ett ansikte. Intressant gäng som nu kommer å sitta å älta i Gränslandet
Varför tror du att Hanna lade sin röst på Filip? Jag är ganska säker på att hon röstade på Tommie.