2022-05-08, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jo, men du tycker inte det är lite partiskt att säga att en sida i en tvist talar helt sanning och allt den andra säger är lögn? Det är du nog ensam om i Sverige att tro i så fall. Och av oss två är det knappast jag som har IQ pungråtta.

Jag har ingens annans ord en Ebbas på att hon fick en muntlig värdering. Men andra ord är det inget jag tror på. Ebba är ju tydlig med att hon inte menar det hon säger.

Men du menar alltså att Ebba gav värderingen till en gammal man med kognitiv funktionsnedsättning muntligt? Hänsynsfullt hördu. Har Ebba inte ens grundläggande kunskap om hur gamla människor fungerar? Väldigt pinsamt om du frågar mig. Och väldigt tydligt att hon ljuger i sina inlägg på sociala media. Där sa hon att hon låtit göra två värderingar och att Esbjörn tagit del av dem. Kalla mig (din vana trogen) korkad. Men jag anser att Ebba ljög och betedde dig svinigt.
Jo, de säger att det är så. Om jag fick ge Ebba ett råd vore det att slå sig lös från sin pappa. Fadern har, efter ett liv som upphöjd i en sekt. Väldigt sjuk och skev verklighetsuppfattning. Det speglar sig i att Enba ständigt gör bort sig. Man märker att hon ( och pappa) inte är vana att bli ifrågasatta, inte Emma när riktig smörja kommer ur munnen på dem.

Hennes pappa var ju med på ett hörn i affären. Esbjörn nämner honom i trädfällnings förhöret. I samma förhör där han hela tiden upprepar att Ebba lurade honom.
Men vad ger dig rätt att vrida till verkligheten så den passar dig. Esbjörn gick hem till Ebba för att fika. För att han kände sig charmad av att hon hade frågat och för han tyckte det var spännande och hem till en kändis. Men han sa nej till försäljning de har ju till och med Ebba erkänd.

Jag tror alla ser hur nyanslösa dina inlägg är. Att du vänder och vrider och hittar på efter hand och som det passar sig. Men det är helt okey för mig. För alla som läser tråden ser det. På tal om lögner, har du bestämt något på Flashback idag?
Menar du att Ebba ljuger ytligare i sina inlägg. För där skriver hon att hon höll i alla praktiska bitar.

Nej. Hon ljuger inte.
Varför ljuger du?
2022-05-08, 07:43
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja det är inte lätt att förstå den soppan om man nu inte läser deras agenda, dax att lägga in den ingen kanske?
har du koll på vilken jurist Marrydum menar innan Binninge kom in i bilden eller är det ljug som vanligt

Binninge var Esbjörns ombud redan den 9 oktober 2020, då han uttalade sig å Esbjörns vägnar i Expressen. Finns inte mycket utrymme för tidigare ombud.
2022-05-08, 07:44
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det gjorde jag inte och det blev tydligt när du lyfte fram mitt inlägg. Känns det inte löjligt att ljuga om sådan grejer.

Detta börjar bli löjligt när du inte ens vill känna till dina egna ord bara efter någon dag och smutsar ner tråden med falska saker, varför gör du det ? fyller sida upp och sida ner med helt verklighetsfrånvarande text som du sen påstår är endast för att det ska passa din agenda.

Pinsamt lågt av en som anser sig ska vara över 18.

När du påstår i dina inlägg att det finns jurister innan Binninge kom in i bilden och sen inte kan styrka det då borde du verklige erkänna det i stället för att försöka släta över det och kalla det för att andra ljuger.

Så ljug vidare eller förklara vad du menar.
2022-05-08, 07:48
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Binninge var Esbjörns ombud redan den 9 oktober 2020, då han uttalade sig å Esbjörns vägnar i Expressen. Finns inte mycket utrymme för tidigare ombud.

Precis och det var inte mycket tid men han skickade brev till Ebbas advokat redan den 2:a samt utgav sig redan den 29e var han officielt hans ombud den nionde? det var väl samma dag som tidningen publicerade?
Brevet som Ebba skickade till Esbjön borde kommit fram tidigast måndag 21 sept en vecka innan MPLs inlägg i på facebook och där var Binninge med i diskussionen (brevet där hon råder honom skaffa ett ombud)

Det fanns ingen tidigare bara vissa som inte har koll och inte kan erkänna det
Senast redigerad av braattha 2022-05-08 kl. 07:59.
2022-05-08, 08:54
Avslutad
Alla vilka inte är fans av Sektdrottningen Ebba Busch ljuger om de skriver något i denna tråd, oerhört märkligt.
Alla i Esbjörns närhet ljuger, är outbildade, är rena rama bedragare, medans alla i Sektdrottningens närhet talar sanning, oerhört märkligt.

Men:
- Bevisat är att Ebba Busch ljuger.
- Bevisat är att Ebba Busch är en brottsling.
- Bevisat är att Ebba Busch är utan moral.
Senast redigerad av MisterSeven 2022-05-08 kl. 09:00.
2022-05-08, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Alla vilka inte är fans av Sektdrottningen Ebba Busch ljuger om de skriver något i denna tråd, oerhört märkligt.
Alla i Esbjörns närhet ljuger, är outbildade, är rena rama bedragare, medans alla i Sektdrottningens närhet talar sanning, oerhört märkligt.

Men:

Esbjörn är också en brottsling. Körde på någon.
Esbjörn bryter löften.
Esbjörn anklaga sina advokater och vän för begått brott men inte gjort anmälan.
Enligt dig är Esbjörn dement. Något som är en allvarlig förtal av en person.

Du är den enda som kallar henne drottning.

Esbjörn skrev på en förlikning
2022-05-08, 09:12
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Jo, men du tycker inte det är lite partiskt att säga att en sida i en tvist talar helt sanning och allt den andra säger är lögn? Det är du nog ensam om i Sverige att tro i så fall. Och av oss två är det knappast jag som har IQ pungråtta.

Om man kan hitta fakta som talar emot vad ena parten säger, så vet man att denna person ljuger om det iallafall, så långt tror jag att du och jag är överens. Esbjörn och hans ombud har ljugit om vitala delar i affären, i kombination med tvivelaktigt beteende, vilket gör att iallafall jag inte litar mycket på deras ord. Har Ebba blivit påkommen med en lögn i affären? Hennes löfte till Esbjörn går inte att ställa i den ringhörnan, eftersom det, tack vare Esbjörn, blev ett oprövat löfte.

Citat:
Jag har ingens annans ord en Ebbas på att hon fick en muntlig värdering. Men andra ord är det inget jag tror på. Ebba är ju tydlig med att hon inte menar det hon säger.

Ebba har påstått att hennes värdering var muntligen och via sms från Notar. Notarmäklaren som gjorde värderingen var beredd att vittna i tingsrätten om hur värderingen gick till. Esbjörn är inte inblandad i den biten alls och har inte uttalat sig heller. Det är alltså ganska troligt att det var så det gick till. Det är inte ens ett orimligt antagande utan stöd i fakta, att Ebba gjorde en konsultation innan hon köpte en blivande bostad. Det hade varit mer uppseendeväckande om hon inte hade gjort det.

Citat:
Men du menar alltså att Ebba gav värderingen till en gammal man med kognitiv funktionsnedsättning muntligt? Hänsynsfullt hördu.

Eftersom Ebbas värdering i princip var muntlig (sms-informationen lär inte varit speciellt utförlig iallafall) så är det väl rimligt att Ebba förmedlade den muntligen till Esbjörn? Det handlade nog om en summa och inte en massa detaljer, som Esbjörn fick ta del av från Ebba.

Gav Ebba värderingen till en gammal man? Ja absolut. Gav hon värderingen till en kognitiv funktionsnedsättning? Jag hävdar att hon inte gjorde det. Hur skulle hon veta om Esbjörns diagnos? Skulle hon veta om den, så handlar det trots allt om korttidsminnet, dvs han borde inte ha några problem att hålla siffran 4,2 i huvudet under samma diskussion han fått ta del av den siffran. Han glömmer inte det han håller på med, när han håller på med det.

Citat:
Har Ebba inte ens grundläggande kunskap om hur gamla människor fungerar? Väldigt pinsamt om du frågar mig.

Hur fungerar gamla människor? Fungerar alla exakt likadant? Det finns ingen mall, utan det enda man kan göra är att gå på hur man uppfattar dom. Esbjörn uppfattades av sin omgivning som fungerande, därom råder det inga tvivel. Inte ens Majkgård uppfattade honom så illa däran, innan Barrys undersökning visade för positivt resultat. Då ändrade hon uppfattning.

Citat:
Och väldigt tydligt att hon ljuger i sina inlägg på sociala media. Där sa hon att hon låtit göra två värderingar och att Esbjörn tagit del av dem. Kalla mig (din vana trogen) korkad. Men jag anser att Ebba ljög och betedde dig svinigt.

Finns det något som talar emot att Ebba låtit göra två värderingar och att Esbjörn tagit del av dessa? Esbjörn har aldrig bestridit detta påstående, så varför gör du det?

Alla oberoende värderingar som har gjorts och kommit fram till vår kännedom, har visat ungefär samma prislapp, så varför är denna fråga så viktig för dig? Är det för att bevisa ditt påstående att Ebba ljög? Esbjörn har värderingsmässigt inte förlorat något på det hela, hur det än gick till, även om Ebba snöt ett påhittat värde ur näsan på egen hand.

Om Ebba nu hittade på allt på egen hand, hur har hon fått en mäklare att ställa upp på hennes lögner? Det vore enkelt för Esbjörnsidan att begära ut ett utdrag ur hennes samtalslista, om hon haft kontakt med värderingsmäklaren i fråga, om de tvivlade på hennes ord och om det hade någon som helst betydelse för fallets utgång.

Citat:
Jo, de säger att det är så. Om jag fick ge Ebba ett råd vore det att slå sig lös från sin pappa. Fadern har, efter ett liv som upphöjd i en sekt. Väldigt sjuk och skev verklighetsuppfattning. Det speglar sig i att Enba ständigt gör bort sig. Man märker att hon ( och pappa) inte är vana att bli ifrågasatta, inte Emma när riktig smörja kommer ur munnen på dem. Hennes pappa var ju med på ett hörn i affären. Esbjörn nämner honom i trädfällnings förhöret. I samma förhör där han hela tiden upprepar att Ebba lurade honom.

Det enda inblandningen hennes far har i den här affären, är att han var med och röjde sly. Ja, han är hennes far och ja, hon har säkerligen pratat med honom om att hon skulle köpa ny bostad. Men hur mycket inflytande har han haft på det hela är för oss okänt. Han har inte varit med hemma hos Esbjörn och förhandlat iallafall, vad vi vet.

Citat:
Men vad ger dig rätt att vrida till verkligheten så den passar dig. Esbjörn gick hem till Ebba för att fika. För att han kände sig charmad av att hon hade frågat och för han tyckte det var spännande och hem till en kändis. Men han sa nej till försäljning de har ju till och med Ebba erkänd.

Om Ebba frågade Esbjörn om han var intresserad att komma hem till henne och diskutera en fastighetsförsäljning och han tackar ja till det, då har han inte tackat nej till försäljningen. Han hade för det första aldrig varit välkommen hem till Ebba om han tydligt hade deklarerat att han inte tänkte sälja. Hade han sådana tankar, höll han dom för sig själv och ljög för Ebba för att få komma dit.

Citat:
Jag tror alla ser hur nyanslösa dina inlägg är. Att du vänder och vrider och hittar på efter hand och som det passar sig. Men det är helt okey för mig. För alla som läser tråden ser det. På tal om lögner, har du bestämt något på Flashback idag?
Menar du att Ebba ljuger ytligare i sina inlägg. För där skriver hon att hon höll i alla praktiska bitar.

Vilka praktiska bitar höll Esbjörn i, när det gäller affären? Hon lät värdera, besiktiga, ta dit hantverkare, röjde sly, fixade fram ett kontrakt och accepterade att Esbjörn skulle överlämna en ostädad skrotgård. Vad behövde Esbjörn göra, mer än titta på och ta beslut?
2022-05-08, 09:23
Medlem
Citat:

Men:
Du överdriver, alla i Esbjörns närhet är inte outbildade. Binninge till exempel har läst en kort kurs för fastighetsmäklare en gång i tiden. Majgård har säkert gått en studiecirkel i skapande och Pernroth Lüllmaa var väl ekonom i Rättssäkerhetsorganisationen så hon har nog läst ekonomiprogrammet på gymnasiet i alla fall.

De som bevisligen har ljugit är Binninge och Tersaeus. Bevis för det finns i tråden, vad du sen känner och upplever är svårt att diskutera. Dina tankar om moral och annat är rent personliga så de är ganska ointressanta när man diskuterar den rättsliga delen av fastighetstvisten.

Ditt tjat om ”sektdrottningen” säger väl mest något om dina fantasier och din något udda världsbild.
2022-05-08, 09:27
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Men:

Nu ljuger du själv :-)

Huruvida alla i Esbjörns närhet ljuger, det är svårt att säga, för vi har inte diskuterat alla i hans närhet skulle jag tro. Men ombuden Binninge och Sture har farit med bevisbara osanningar, vilket gör dessa till lögnare. Majkgård är också hon en lögnare, vilket kan beskådas i Barrys rapport. Huruvida Ulf och Matz ljög eller inte, det vet jag inte. Har inte sett att någon har anklagat dessa för lögner.

Esbjörns ombud är outbildade för området som avhandlats, fastighetsaffärer och avtal. För ändamålet utbildade ombud hade haft ett annat tillvägagångssätt, som på avsevärt kortare tid, till mindre kostnad för Esbjörn, hade löst tvisten bättre än vad som nu blev.

Angående bedragare, så luktar det illa om man som Binninge, utan tillbörlig kunskap, tar betalt för att vara ombud för Esbjörn, när man bor så långt bort att man inte ens klarar av att närvara när det behövs. Bara resorna Örebro-Uppsala tur och retur kostar pengar för Esbjörn. Vem jobbar Binninge för egentligen? Det är ett skumt upplägg, för hans gamla mamma äger företaget utan anställda och utan omsättning. Binninges förflutna talar inte heller för att han är rumsren. Han är dömd att betala skadestånd, något han undviker genom att leva ett liv i sus och dus, fast utan officiell inkomst och bostad.

Talar alla i Ebbas omgivning sanning? Absolut inte. Hon är själv politiker och omger sig med dylika suspekta individer. Men betyder det att hon och alla andra alltid ljuger? Mer specifikt, har de ljugit i den här affären?
2022-05-08, 09:29
Avslutad
Att Sektdrottningen Ebba Busch ljög om värderingen är fullständigt glasklart.
Att Ebba skulle nöja sej med ett muntligt svar på värderingen är löjeväckande.
Att det skulle finnas ett svar via sms på värderingen är också löjeväckande, om så vore hade det sms:et lyfts fram som ett bevis till den påtänkta förhandlingen.

Nej, när det började osa hett runtom Ebba Busch, om att allt inte gått rätt till beställer Ebba en värdering av Notar, vilken hon också får, men absolut inte innan kontraktet blev påskrivet. Att Ebba dessutom säger sej ha två värderingar innan avtal upprättas är även det löjeväckande, varför finns inte den andra värderingen inlämnad i skrift inför förhandlingen. (Svar, det finns ingen andra värdering, Ebba ljög.)

Ebba Busch ombud matar Tingsrätten med inlagor in i absurdum, att hon inte skulle lagt i dessa om de inte bara var ännu en lögn av Ebba är också det löjeväckande.
Senast redigerad av MisterSeven 2022-05-08 kl. 09:32.
2022-05-08, 09:33
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Jag tog bort din vägg av text så du slipper ha så mycket att fundera på om du väljer att svara !

Om nu Esbjörn endast gick till Ebba i syfte att fika för hon var en spännande person inte för att han visste att hon ville köpa hans sommarhus, då är det ännu mer skrämmande är han endast en ful gubbe som vill sukta efter hennes barm, var det därför han blev sur och sa: "om man nu kan kalla henne för en dam"

Är han en notorisk avtalsbrytare samt även en ful gubbe som suktar efter en ung kvinnas barm likt Binninge gjorde?
Att han sa nej inledningsvis kan mycket väl stämma, (precis som han gjort flera gånger innan) men när han fick det priset han ville ha så sålde han.
2022-05-08, 09:39
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Att Sektdrottningen Ebba Busch ljög om värderingen är fullständigt glasklart.
Att Ebba skulle nöja sej med ett muntligt svar på värderingen är löjeväckande.
Att det skulle finnas ett svar via sms på värderingen är också löjeväckande, om så vore hade det sms:et lyfts fram som ett bevis till den påtänkta förhandlingen.

Nej, när det började osa hett runtom Ebba Busch, om att allt inte gått rätt till beställer Ebba en värdering av Notar, vilken hon också får, men absolut inte innan kontraktet blev påskrivet. Att Ebba dessutom säger sej ha två värderingar innan avtal upprättas är även det löjeväckande, varför finns inte den andra värderingen inlämnad i skrift inför förhandlingen. (Svar, det finns ingen andra värdering, Ebba ljög.)

Ebba Busch ombud matar Tingsrätten med inlagor in i absurdum, att hon inte skulle lagt i dessa om de inte bara var ännu en lögn av Ebba är också det löjeväckande.

Nu var det ju inte Ebba som nöjde sig med en muntlig värdering utan Esbjörn, det var han som accepterade detta och han kunde precis som vilken person som helst gjort en egen värdering, detta gjorde han ju egentligen då han hörde sig för i byn om priser.
Han var nöjd och det fans ingen anledning för någon av dessa att utöver detta göra mer.

När det blev en het potatis så lyftes detta fram (värderingen) och det skulle även personen som gjort värderingen vittna om. så om nu inte Esbjörn fegat ur så hade detta funnits på papper som du efterfrågar.
Beställningen av en utskrift är gjord efter men inte värderingen.
Senast redigerad av braattha 2022-05-08 kl. 09:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in