Citat:
Ursprungligen postat av
Heymid
Experterna i media är inte helt övertygade, förvånande nog, att Luleå tar match 6 i Karlstad.
I princip samtliga "opartiska experter" i media skulle hellre skjuta sin egen hund på bakgården innan de fann den inre kraften att faktiskt öppet kunna säga att Luleå är det starkaste laget - och stå för det. Jag tror man skulle behöva dela ut spypåsar en masse på diverse redaktioner i Stockholm innan det skulle förvarnas om och det kommer ju inte hända. Och det inkluderar det "opartiska" videorummet som SHL håller sig med. Jag tror faktiskt de har riggat spypåsar runt videoskärmarna för nu kan att Luleå faktiskt tar guld bli en verklighet de inte har lyckats luta emot allt de har kunnat med all deras makt.
Dock tror jag "experternas" förutsägelse är rätt av den enkla anledningen att det är otroligt svårt att vinna borta i den här matchserien. Jag tror det kommer bli jämnt i match 6 men Färjestad kniper den med all hjälp de kan få. Sedan vinner Luleå hemma i match 7. Det finns inte en chans att det laget förlorar hemma med det publikstödet i ryggen. Man orkar alltid mycket mer med enormt mentalt stöd.
Ta Hockeykväll. Luleå krossade SHL innan pandemin slog till och de var storfavoriter att vinna guldet. Nu har de ett lika starkt (om inte ännu starkare) lag. Röstade en endaste jävla "hockeyexpert" söder om Sundsvall på Luleå som vinnare? Nej, de bara hoppas klubben ska sluta att existera. Så, inte en chans. Hmmm... beror det på kunskap eller att man inte vill skjuta sin egen hund?
Håkan Loob röstade på Färjestad eller liknande som hockeyexpert, hur kunde någon se det hända? Och han var ändå närmast, de övriga röstade ännu mer söderut. Men opartiska "experter" är de ja. De är mest skrävliga skitsnackare med slips hela bunten.
Hur det än går så tycker jag Färjestad är värdiga finalmotståndare, de har gjort det väldigt bra. Förutom att vissa spelare i laget får grisa hur de vill och SHL får skygglappar likt travhästar när det inträffar.