2022-05-07, 18:10
Medlem
Adelaides avatar
Det var värst vad folk bränner stålar utomlands. I min galna ungdom åkte jag till Berlin med endast 900 spänn på kontot och hade en av de roligaste helgerna i mitt liv. Dock köpte jag inget onödigt krimskrams utan bara öl och mat, kanske nån mindre souvenir för 50 kr också. Boende och sånt hade jag fixat i förväg.
Citera
2022-05-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Det var värst vad folk bränner stålar utomlands. I min galna ungdom åkte jag till Berlin med endast 900 spänn på kontot och hade en av de roligaste helgerna i mitt liv. Dock köpte jag inget onödigt krimskrams utan bara öl och mat, kanske nån mindre souvenir för 50 kr också. Boende och sånt hade jag fixat i förväg.

Beror ju helt klart på typ av resa, hur länge man blir borta osv.

Man kan ju tex välja lågprisflyg till Berlin, bo på vandrarhem och vara borta en helg. Då kan 900kr i fickpengar duga alldeles utmärkt även i dagsläget (och inte bara när du var yngre).

Sedan finns det resor som blir dyrare. Bland annat för att det kanske inte finns lågprisflyg. Man vill heller inte bo på vandrarhem utan tycker att det är värt att spendera pengar på ett bättre hotell istället. Sedan finns det ju destinationer som är ”dyra”. Boende, mat etc kostar helt enkelt mer där i jämförelse med ”billigare” destinationer. Sedan är det ju skillnad på att resa ensam vs med familjen. Samt skillnad på en weekendresa och att vara borta en månad osv.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in