2022-05-07, 18:02
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Denna video är mycket roligare:

https://twitter.com/uaweapons/status/1522923005747372032?s=21&t=CdIe5_Zoc7AWRPfxIt59Bg

💥 💥
Denna drönarfilm med SPA som går upp i atomer visar dels på precisionen i UAFs nya artilleri (det är ju bara några få granater som landar), dels att ryssarna inte har taktiskt kunnande för riktigt krig. Om det stämmer att det är moteld baserad på artilleriradar så har ju ryssarna inte begripit att man måste omgruppera efter eldgivning om man möter en ”riktig” motståndare.

Men herre j-vlar vad det smäller när ammunitionen detonerar! Inga skadade ryssar att ta hand om där.
Citera
2022-05-07, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
rySSland har medvetet riktat in sig på att attackera sjukhus. Inget annat krig har haft så många anfall mot sjukhus som ryssarnas krig mot ukrainas befolkning.

"If you consider just medical infrastructure, as of today Russian troops have destroyed or damaged nearly 400 healthcare institutions: hospitals, maternity wards, outpatient clinics,"

https://eng.majalla.com/node/221416/newsrussian-fighting-destroys-damages-nearly-400-hospitals-medical-centers-zelenskiy

LÄGG NER ingen vinner på att bomba sjukhus och självklart vill ryssarna inte göra det. Dom kan inte sikta helt enkelt och skickar sina missiler kors och tvärs och hoppas. Klantigt JA men att dom skulle medvetet skjuta på sjukhus är bara patetiskt dravvel
Citera
2022-05-07, 18:03
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
rySSland har medvetet riktat in sig på att attackera sjukhus. Inget annat krig har haft så många anfall mot sjukhus som ryssarnas krig mot ukrainas befolkning.

"If you consider just medical infrastructure, as of today Russian troops have destroyed or damaged nearly 400 healthcare institutions: hospitals, maternity wards, outpatient clinics,"

https://eng.majalla.com/node/221416/newsrussian-fighting-destroys-damages-nearly-400-hospitals-medical-centers-zelenskiy

Hade mongolhorden funnits idag så hade de
Citera
2022-05-07, 18:06
Medlem
leachs avatar
No word from Ukrainians or separatists on Azovstal evacuations Saturday
"There have been no public statements from any side on the evacuation of civilians from the Azovstal steel plant in Mariupol Saturday.
The Ukrainian government had expressed the hope that another batch of civilians would be able to leave the complex today.
The area around Azovstal appears to have been relatively quiet Saturday."
https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-05-07-22/index.html

Hur många gånger har Azovstal fallit nu 10,20,30,40,50 gånger?
Citera
2022-05-07, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Hade mongolhorden funnits idag så hade de

jag har sagt det förut och jag säger det igen Ryssland besegrade aldrig Mongolhorden dom blev mongolhorden.....
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Ja, visst blir man glad och exalterad när Ryssland blir så fullständigt mosad på slagfältet.

Men exakt vad kommer det leda till? Jag tror inte att Putlers sköra ego klarar mycket mer förnedring. Frågan är vad han kommer göra när det brister totalt?
Ingen fara, han serveras lögner.
- "Allt går enligt plan, Mein Führer."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag är den evige normien, bara det att till skillnad från många andra så ser jag ofta ondskan i det allmänt etablerade och accepterade. Jag är stabil normie, jag rör mig inte mellan de extremer media får många andra att röra sig emellan ("utrota alla vita män", ena dan, "neonazzarna i Azov är toppen", nästa). Rätt är alltid rätt, fel är alltid fel. Det är eviga värden som inte påverkas av vad massan eller media tycker. Det är en väldigt trygg position att ha, som leder till harmoni i själen. Med tanke på alla bisarra mordhot jag får i PM från drogmissbrukande och pedofila "Ukrainavänner" så borde många av er prova min position, att vara bergfast i sin tro på gott, rätt och sant, för er inre harmonis skull. Jag tror inte människor som mordhotar mår speciellt bra.

Det är inte ett dugg normie att vara antisemit och nazist, något du varit tidigare enligt dig själv, och fortfarande är om man läser vad du skriver trots att du menar på att du lämnat det bakom dig. Det är något djupt tragiskt över din egen självbild, t ex det där dravlet om "att vara bergfast i sin tro på gott". Du svänger ju som en jävla vindflöjel om man nu ska ta det du skriver på allvar. Uppenbarligen är din egen självbild ett enda stort självbedrägeri. Men det är väl sådant djupt misslyckade individer måste ta till för att inte förgås av mindervärdeskomplex.
Citera
2022-05-07, 18:08
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dura62
LÄGG NER ingen vinner på att bomba sjukhus och självklart vill ryssarna inte göra det. Dom kan inte sikta helt enkelt och skickar sina missiler kors och tvärs och hoppas. Klantigt JA men att dom skulle medvetet skjuta på sjukhus är bara patetiskt dravvel

Jo, de för det med flit: mongolhordens arvtagare!
Citera
2022-05-07, 18:11
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
En ILYUSHIN Il-82 på vag mot Kaliningrad får vi anta.
https://globe.adsbexchange.com/?icao=1533ef

Hoppas skiten blir nedskjuten.

Citerar mig själv. Skiten överlever så här långt.
https://globe.adsbexchange.com/?icao=1533ef
Citera
2022-05-07, 18:12
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stanlad
jag har sagt det förut och jag säger det igen Ryssland besegrade aldrig Mongolhorden dom blev mongolhorden.....

Ja, de var ju bästa kompisar de 150 år som Moskvastaten samlade in skatter åt mongolerna, hade ingiften och lärde sig det mongoliska statsskicket, vilket lever kvar i, supeice, suprice, eyka ord för t.ex korruption och tortyr.
Citera
2022-05-07, 18:17
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umki
Hur pass stor verkan har det ”gamla” pansarskottet 86 mot ryska BMP? Är det på något sätt verksamt mot stridsvagnar T72 och T 80?
AT4 funkar skapligt från sidan och bakifrån, en träff i baken slår ut motorn, en träff i sidan bakre delen kan bli förödande, om den träffar ammunitionen.
En stridsvagn skall inte ge sig iväg på egen hand den skall skyddas av trupp.
Citera
2022-05-07, 18:17
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Denna drönarfilm med SPA som går upp i atomer visar dels på precisionen i UAFs nya artilleri (det är ju bara några få granater som landar), dels att ryssarna inte har taktiskt kunnande för riktigt krig. Om det stämmer att det är moteld baserad på artilleriradar så har ju ryssarna inte begripit att man måste omgruppera efter eldgivning om man möter en ”riktig” motståndare.

Men herre j-vlar vad det smäller när ammunitionen detonerar! Inga skadade ryssar att ta hand om där.

Jag är inget krigsteoretiskt proffs. Det är klart man måste omgruppera snabbt för att undvika att få eld på sig. Men svårt att omgruppera om artilleriet är nedgrävt. Och att stridsvagnar också är nedgrävda som en del av artilleriet. Jag tror ryssarna förlitar sig på sitt artilleri och låter det sköta kriget. Men UAF:s nya GPS-styrda USA-haubitsar med ammunition för luftbrisader kan bli en gamechanger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in