Citat:
Ursprungligen postat av
Shuyin
Om Helsingborg spelar i Superettan då?
Blev riktigt bra för AIK med hela JG soppan. Jordan är ju trots allt nog en bättre spelare och passar bättre in i taktiken bakom Bahoui. Sen kan man som sagt hoppas att han återvänder till AIK om han vill i framtiden.
Ska bli intressant att se hur AIK kommer att använda JG, som nia eller tia? Kommer AIK spela mer traditionellt 4-4-2? Oavsett vad, lär han vara supermotiverad och vill nog tysta en del tvivlare. Förstår inte riktigt varför så många supportrar från andra lag stör sig på honom? Han är en av få svenska spelare som spelat i Spanien, då är man bevisligen väldigt bra.
Han lär inte återvända hem förrän han är 33-35 såvida karriären verkligen inte går åt pipan, vilket jag tror att toppklubbarna avstår. Man ska aldrig säga aldrig men jag tror han kommer välja Helsingborg oavsett var de lirar. Legendstatus ifall han tar upp dem igen.
Jag förstår inte heller riktigt varför många gör sig roliga över att ni fått hem Guidetti. Jag tror det kommer gå helt okej för honom, när han väl kommer igång. Det är allsvenskan vi pratar om trots allt. Min största "oro" är de pengarna ni lagt på Guidetti, vet inte ifall han är värd de pengarna efter sina minst sagt misslyckade år utomlands. Han bör inte ha varit så het på marknaden tänker jag och då känns det som att man betalar ett jäkla överpris.