2022-05-07, 14:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är verkligen sinnessjuka tankar du har att SJ ska anlita orakel för att gissa om resenärer kommer begå brott i framtiden. De borde fokusera på att köra tåg i tid.

Jo, fast friskrivningar är väldigt vanliga i avtal. de omfattar inte bara "tydliga" brott.
Citera
2022-05-07, 14:57
Medlem
C0ws avatar
[quote=Merapi|80155100]
Citat:
Ursprungligen postat av C0w

De har män, de har ensamrätt över sin kropp, de har ensamrätt över vad de ska göra med sitt liv.
de har dock ingen rätt att ta ifrån sin genetiska avkomma sin ekonomiska rätt och trygghet.

Kvinnor har bara ansvar för halva barnets försörjning.
varför tycker du det skulle vara rätt att de ska påtvingas faderns ekonomiska ansvar (utöver att åka dit på faderns praktiska ansvar) bara för att de gör SITT val?

Ska man då inte kunna kräva samma av fäder. att gör de SITT VAL av att inte vilja var aktiva föräldrar ex. så...åker de dit på nånting annat.

Hur du än vänder och vrider på dig så får du rumpan bar.
Skälet är att detta är inte en fråga om 2 personers rättigheter, utan om 3 personers rättigheter.

De har ej ensamrätt om de ändå tvingas till försörjning av barnet. Det är där skillnaden ligger. Kvinnan kan välja att ta död på avkomman innan den ens föds, utan att mannen ens har något att säga till om trots att det också är mannens avkomma. Men om kvinnan vill föda, men ej mannen, så är mannen fortfarande tvingad att till viss del vara med på skiten.

Bra att USA är på väg att jämna ut spelplanen lite.
Citera
2022-05-07, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Precis. Man utvecklade nyss nån creme (minns inte vad den hette) som, till råga på de preventiva effekterna, gjorde oss kåtare och mer muskulösa. Den lades väl i samma hög som det där skummet man kunde spruta in, och alla andra preventivmedel som det inte finns någon efterfrågan på.

Jag hade lätt velat ha ett bra preventivmedel. Dels för min egen trygghet och dels för att många av de preventivmedel som finns tillgängliga för kvinnor har helt störda bieffekter som proppbildningar och sänkt sexlust.
Är ett P-piller på g. Men det har de ju sagt nu i nära 20 år.
men detta skulle vara helt utan hormonella biverkningar.

https://illvet.se/medicin/medicinsk-teknik/preventivmedel-for-man-i-form-av-piller-och-gel-ar-pa-gang

Så kanske....

Vi går förmodligen mot nån slags framtid där kvinnor plockar ut sina ägg ivid 18, lägger dem i frysfacket bredvid chokladglassen och steriliserar sig helt...för att slippa allt av klåfingriga samhällens behov av att förbjuda dem sin rätt bestämma själva.
Citera
2022-05-07, 14:58
Medlem
Citat:
Du skriver en massa ord i följd märker jag. På vilket sätt är det orimligt att ett barn får stöd ifrån bägge föräldrar istället för av ena? Varför ska jag betala för dina ons?

Är du efterbliven? Kvinnans val, kvinnans ekonomiska börda.
Citera
2022-05-07, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du sa att Jenny var psykiskt sjuk och att fostret är en människa. Jag påpekade att sån är inte den medicinska och juridiska definitionen. Att du tycker det är psykiskt sjukt är irrelevant.

Det som är irrelevant är dina subjektiva åsikter. Att mörda barn, oavsett hur utvecklade de är, är vidrigt.

Du har inte klarat av att leverera ett enda argument som inte bygger på subjektiva åsikter. I vissa länder är våldtäkt lagligt, det är knappast ett argument för att begå våldtäkter.
Citera
2022-05-07, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är ett P-piller på g. Men det har de ju sagt nu i nära 20 år.
men detta skulle vara helt utan hormonella biverkningar.

https://illvet.se/medicin/medicinsk-teknik/preventivmedel-for-man-i-form-av-piller-och-gel-ar-pa-gang

Så kanske....

Vi går förmodligen mot nån slags framtid där kvinnor plockar ut sina ägg ivid 18, lägger dem i frysfacket bredvid chokladglassen och steriliserar sig helt...för att slippa allt av klåfingriga samhällens behov av att förbjuda dem sin rätt bestämma själva.

Det kan man ju hoppas. Förhoppningsvis så kan kvinnorna sluta mörda barn som blodtörstiga psykopater.
Citera
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det enda orimliga här är att män har så få preventivmedel, för att kunna reglera sin egen reproduktionsförmåga och därmed öka sin kontroll och trygghet som individer.

Det är jäkligt märkligt.
Fast kvinnors preventivmedel är väl egentligen inte så bra för kroppen? Endel kvinnor som är rätt mongo brukar bli friska om de slutar med tex p piller.

Kondom är väl ändå till 99% säkert?

Vill man k ulla utan kondom så är det 100% bådas ansvar att ta hand om barnet om kvinnan blir gravid
Citera
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Japp. Som jag sa så är det en biologisk orättvisa som drabbar bägge könen på olika sätt. Vi karlar slipper ju att bli gravida och ha en massa mongon som försöker bestämma över hur vi ska göra med våra egna kroppar.

Jag hade kört en grape rätt upp på den jefeln som försökte tvinga mig att göra det ena eller det andra ifall jag hade en bulle i ugnen som jag helst inte ville tugga på de nästkommande 18 åren.

Men, som sagt, när en unge väl är född så är den en egen person med egna rättigheter. De kan man inte avskriva sig.

Som någon annan så vist uttryckte det så kan man inte kräva att fadern ska vara en aktiv fäder, men ungen har likt förbannat rätten att få ekonomiskt stöd ifrån bägge föräldrar.

Du är hycklar så mycket och är så full av dubbelmoral att du spricker.

Kvinnan ska inte behöva tugga på bullen i ugnen i 18 år om hon inte vill nej nej. Men mannen ska tvingas till att delvis göra det.

Och i USA anser de att individen har rätten till liv innan individen blivit född och därmed ska de inskränka kvinnors rätt till abort. Helt rätt om man nu ska prata om individers rättigheter. Vill kvinnor inte ha en individ som de sen måste ge liv till i sin mage så får de helt enkelt ge fan i att knulla.
Citera
2022-05-07, 15:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Nope, helt felaktigt. Om kvinnan bestämmer så är det hon som får ta konsekvenserna av sina beslut. Det märks att du inte är en man.

Ja, om kvinnan ensamt bestämmer sig för att knulla, dvs våldtar en man, så borde inte fadern behöva ta något juridiskt ansvar. Där kan jag hålla med dig.

Om både man och kvinna bestämde sig för att gnugga sina barnmakarapparater mot varandra, så får man ta konsekvenserna. Antingen stänger man av fostret eller så föds det, blir en egen juridisk person och får sina egna rättigheter, däribland rättigheten att få ekonomiskt stöd från bägge föräldrarna.
Citera
2022-05-07, 15:04
Medlem
Citat:
Ja, om kvinnan ensamt bestämmer sig för att knulla, dvs våldtar en man, så borde inte fadern behöva ta något juridiskt ansvar. Där kan jag hålla med dig.

Om både man och kvinna bestämde sig för att gnugga sina barnmakarapparater mot varandra, så får man ta konsekvenserna. Antingen stänger man av fostret eller så föds det, blir en egen juridisk person och får sina egna rättigheter, däribland rättigheten att få ekonomiskt stöd från bägge föräldrarna.

Nope, helt felaktigt.

Kvinnan bestämmer om barnet ska födas alltså är det hon som får ta hand om det. Har ingenting, absolut ingenting med mannen att göra.
Citera
2022-05-07, 15:05
Medlem
C0ws avatar
Citat:

Kvinnan behöver inte ta konsekvenserna om hon inte vill. Fatta det. Abort och så är skiten ur världen. Mannen däremot tvingas till konsekvenserna trots att det borde vara kvinnans val, kvinnans börda.
Citera
2022-05-07, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w

De har ej ensamrätt om de ändå tvingas till försörjning av barnet. Det är där skillnaden ligger. Kvinnan kan välja att ta död på avkomman innan den ens föds, utan att mannen ens har något att säga till om trots att det också är mannens avkomma. Men om kvinnan vill föda, men ej mannen, så är mannen fortfarande tvingad att till viss del vara med på skiten.

Bra att USA är på väg att jämna ut spelplanen lite.

Nope, och kvinnor har inte "rätten" slippa mens, risken för att bli oönskad gravid och då tvånget att göra abort ex....

så nära fair and square det går att komma alltså.

Män kan ju hoppas på att det i en framtid ev. går att plocka ut en befrukting och sättas i en artificiell livmoder i honom själv, eller i nån manick han kan sköta i hemmet i 9 månader. Och att sen män kan skaffa barn utan en aktiv morsa, och jepp! då får kvinnor betala underhåll.

Men till vidare, detta är så rättvist det går att få det.

Eller inbillar du dig verkligen att möjligheten för män skaffa barn utan att behöva göra ett skit, medan kvinnor ska tvingas stå för 100% av ekonomi, praktisk arbete och juridiskt och mentalt ansvar för barn , bara för att hon väljer att föda, skulle vara rättvisa?
Senast redigerad av Merapi 2022-05-07 kl. 15:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in