2022-05-07, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiffanystankar
Tack & godmorgon.
Jag bryr mig inte ett dugg om ifall någon ifrågasätter. Jag vet vad vad som är viktigt, väsentligt och samt. Yttrandefrihet är inte det samma som kunskap. Jag skriver precis vad jag vill… precis som de som inte har någon som helst kunskap skriver sitt.
Men - en bra sak vore ju bra…om okunniga ville lära hur liv kan bli… Inte hur man önskar att liv ska bli.

Uppe med tuppen är du också. Du har inte funderat på att använda din iver och kunskap i Dumpens tjänst? Du är både tidigare utsatt, jurist, snabb i fingrarna och allvetande. Du vore ju ovärderlig för Dumpen. De skriker efter din story och har både hemsida, Facebooksida och podd. Om jag vore du och som är så frälst i Dumpen skulle jag kasta mig direkt över att medverka i deras kanaler snarare än här bara.
Senast redigerad av Magmunnen 2022-05-07 kl. 05:17.
Citera
2022-05-07, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Uppe med tuppen är du också. Du har inte funderat på att använda din iver och kunskap i Dumpens tjänst? Du är både tidigare utsatt, jurist, snabb i fingrarna och allvetande. Du vore ju ovärderlig för Dumpen. De skriker efter din story och har både hemsida, Facebooksida och podd. Om jag vore du och som är så frälst i Dumpen skulle jag kasta mig direkt över att medverka i deras kanaler snarare än här bara.

Hon skrev runt halv 4 också så hon har nog inte gått och lagt sig. Från att aldrig haft konto på flashback till att spendera hela nätterna här. Ändå intressant
Citera
2022-05-07, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Hon skrev runt halv 4 också så hon har nog inte gått och lagt sig. Från att aldrig haft konto på flashback till att spendera hela nätterna här. Ändå intressant

Säger sig också vara ovan vid Flashback. Samtidigt har personen i fråga så pass på fötterna att hon ser kunna skriva tråden på näsan.
Citera
2022-05-07, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiffanystankar
Tack & godmorgon.
Jag bryr mig inte ett dugg om ifall någon ifrågasätter. Jag vet vad vad som är viktigt, väsentligt och samt. Yttrandefrihet är inte det samma som kunskap. Jag skriver precis vad jag vill… precis som de som inte har någon som helst kunskap skriver sitt.
Men - en bra sak vore ju bra…om okunniga ville lära hur liv kan bli… Inte hur man önskar att liv ska bli.

En ärlig fråga som inte är avsedd att förminska det du skriver: Är du möjligtvis påtänd?
Citera
2022-05-07, 05:52
Medlem
Citat:
Säger sig också vara ovan vid Flashback. Samtidigt har personen i fråga så pass på fötterna att hon ser kunna skriva tråden på näsan.

Ja, tämligen genomskinligt. En egen spekulativ analys. Eftersom dumpen har en liten armé av fiskare som spenderar hela sin vakna tid på sociala medier så är det ändå rimligt att anta att även dem hänger här för att försvara sina metodval. Det är inte helt långsökt att många av de som är väldigt pro-dumpens metoder i detta forum faktiskt är dumpenmedarbetare som driver sin agenda i tråden. Det förklarar också varför många användare helt okritiskt sväljer en berättelse som kommer från denna "sanningsbärare". eller så ser vi en stark effekt av confirmation bias
Citera
2022-05-07, 06:39
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
En ärlig fråga som inte är avsedd att förminska det du skriver: Är du möjligtvis påtänd?
Varför skulle hon vara det?
Citera
2022-05-07, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Ja, tämligen genomskinligt. En egen spekulativ analys. Eftersom dumpen har en liten armé av fiskare som spenderar hela sin vakna tid på sociala medier så är det ändå rimligt att anta att även dem hänger här för att försvara sina metodval. Det är inte helt långsökt att många av de som är väldigt pro-dumpens metoder i detta forum faktiskt är dumpenmedarbetare som driver sin agenda i tråden. Det förklarar också varför många användare helt okritiskt sväljer en berättelse som kommer från denna "sanningsbärare". eller så ser vi en stark effekt av confirmation bias

Ja, genomskinligt var ordet. Om det här bland kritikerna bara finns kretiner, vad an deras ambition 24/7 att försöka ta över tråden? Vad är det de så desperat vill vinna? Ni som blir ihopklumpade som okunniga, känn er hedrade, ni är uppenbart en kraft att räkna med, era själar är troféer som de vill vinna.
Citera
2022-05-07, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Varför inte? Varför skulle alla som kritiserar Dumpen vara okunniga? Om du läser hennes text utan att tänka som en rövslickare, vad är mest sannolikt, att hon var påtänd när hon skrev den flummiga harangen eller att alla som kritiserar Dumpen är okunniga?
Citera
2022-05-07, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Förutom påtänd kan vi i leken slänga in lite ADHD och livets hårda skola också.
Citera
2022-05-07, 07:46
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:

Hur har du mage att ens vara så elak?

Finns absolut inget i det hon skriver som kan tyda på påtändhet.
Citera
2022-05-07, 07:48
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Förutom påtänd kan vi i leken slänga in lite ADHD och livets hårda skola också.

Vad håller du på med?

Brukar du försöka finna ömma punkter i syfte att mobba?
Citera
2022-05-07, 07:53
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:

Att vara ovan vid Flasback innebär inte att hon inte skulle hantera att snacka på diskussionsforum.

Så det är en baggis att skriva här även om man ej gjort det tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in