Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-06, 23:46
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Var tog svaret på min fråga vägen? Det var alltså inte så att Nato gick emot FN?

Allt tyder på lokala rebeller. Har du nåt annat så visa gärna nåt bevis för det. För mig är det egalt vem som gjorde det men hittills har ingen visat att Nato ligger bakom det. Han var ju inte precis populär i det egna landet om säger så.

Hej, jag har varit sjuk några veckor så därför har jag inte svarat tidigare.
Här är vad jag nu kan hitta om Natos roll i Libyen-Syrienkrigen. Bl.a. ska tydligen FN ha gått på en bluff enligt en brittisk rapport. Se nedan.

Citat:
On November 2, 2010 France and Great Britain signed a mutual defence treaty, which included joint participation in “Southern Mistral” (Libyen) Southern Mistral involved a long-range conventional air attack, called Southern Storm, against a dictatorship in a fictitious southern country called Southland. The joint military air strike was authorised by a pretend United Nations Security Council Resolution. The “Composite Air Operations” were planned for the period of 21-25 March, 2011. On 20 March, 2011, the United States joined France and Great Britain in an air attack against Gaddafi’s Libya, pursuant to UN Security Council resolution 1973.
(Dennis Kucinich a Democrat congressman and former presidential candidate)

https://www.globalresearch.ca/november-2010-war-games-southern-mistral-air-attack-against-dictatorship-in-a-fictitious-country-cal led-southland/24347

---------------------------------------------------------------------------------------------
Libya War Was Based on Lies, Bogus Intelligence, NATO Supported and Armed the Rebels. British Parliamentary Report FN gick på en bluff.

Citat:
The proposition that Muammar Gaddafi would have ordered the massacre of civilians in Benghazi [which was the basis for the West’s war to overthrow Gaddafi]was not supported by the available evidence.

Citat:
An Amnesty International investigation in June 2011 could not corroborate allegations of mass human rights violations by Gaddafi regime troops. However, it uncovered evidence that rebels in Benghazi made false claims and manufactured evidence

Citat:
Abdelhakim Belhadj and other members of the al-Qaeda affiliated Libyan Islamic Fighting Group were participating in the rebellion in March 2011.

Citat:
Secret intelligence reports from 2011, written before and during the illegal US-led attack on Libya and recently obtained by the Washington Times, state:

There is a close link between al Qaeda, Jihadi organizations, and the opposition in Libya…

Indeed, the Libyan rebel commander admitted at the time that his fighters had links to Al Qaeda.

https://www.globalresearch.ca/libya-war-was-based-on-lies-bogus-intelligence-nato-supported-and-armed-the-rebels-british-parliamen tary-report/5547356

--------------------------------------------------------------------------------------------
Och efter att Libyen hade kollapsat skickades vapnen av USA m.fl. över från Libyen till al Qaeda, al Nussra m.fl. i Syrien. Det vet vi för Judicial Watch har dokumenten.
https://www.youtube.com/watch?v=DKMlr7MzXz8
----------------------------------------------------------------------------------------------
På Palmes tid var vi världens samvete. Då var vi neutrala, kritiska och väl medvetna om att det inte fanns några "good guys". Idag ansluter vi oss till den sidan som ser starkast ut dvs Nato och har slutat vara världens samvete.
Senast redigerad av KABUN 2022-05-07 kl. 00:00.
Citera
2022-05-06, 23:55
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgMorot
Här har vi ett typ exempel på sosse troll. Reggad feb 2022 och 889 inlägg? Troligtvist fler som skriver på samma konto för att försöka få Svensk massinvandrings katastrof se bra ut. Har du koll på vad de kallar Sverige i andra länder? Vi är nu unikt vörldskända för vår extremt misslyckade invandrings projekt.

Nej, jag är bara en engagerad svensk medelålders man. Jag har dragit extrem nytta på Sveriges ekonomiska mirakel de senaste 20 åren. Om det stör dig, så är jag ledsen.

Vi är unikt världskända för vår exportindustri och starka varumärken, många skapade efter 2000. Dessutom är vi världskända för att vara progressiva, musikindustri, framtid, allt detta som är vårt 2000-tal.

(invandring, OK, utmaningar, men främst extrema värden som tillförs)
Citera
2022-05-07, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Haha vakna? Ja jag är vaken och jag ser att Putin anfaller Ukraina. Hade baltländerna inte varit med i NATO hade dom stått på tur.

Hade Ukraina varit med i NATO hade Putte aldrig anfallet. Det största hotet till krig är Putin och inget annat. VAKNA!

Du tror det alltså? Inom en månad vet vi svaret om det blir världskrig pga att vi går med i NATO med Finland. Då är det kärnvapen på menyn.

Dock hoppas jag du har rätt, men tyvärr är magkänslan att du har fel. Hade aldrig Ukraina velat gå med i EU eller NATO, så hade aldrig Ukraina varit i krig.

Putin för ett krig mot västvärlden för att han känner sig hotad av NATO. Västvärlden har genom USA krigat med länder som Irak, Vietnam, delar av Afrika och Sydamerika för sina tillgångar. Bara be om att detta inte eskalerar genom vårt medlemskap i NATO, så USA får sälja sina vapen till oss genom detta krig som kommer utspelas i Ukraina och Norden, som Putin hotat med.
Citera
2022-05-07, 00:22
Medlem
Nej. Sverige luras in i skiten av USA och UK. Visst fan är världen en orolig plats just nu men att tillåta Nato parkera ubåtar bestyckade med långdistans misiler på bl.a Gotland är korkat!
Citera
2022-05-07, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Du tror att det är gratis att gå med i Nato?
Sverige har ju redan beslutat om 2%. NATO:s mål är 2%, blir 2% i NATO dyrare än 2% utanför?

Sedan skulle inte 2% räcka om vi stod utanför NATO. Mest troligt skulle det behövas 3-3,5% så om din oro är skatten så är det billigare med NATO.
Citera
2022-05-07, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Nej, jag är bara en engagerad svensk medelålders man. Jag har dragit extrem nytta på Sveriges ekonomiska mirakel de senaste 20 åren. Om det stör dig, så är jag ledsen.

Vi är unikt världskända för vår exportindustri och starka varumärken, många skapade efter 2000. Dessutom är vi världskända för att vara progressiva, musikindustri, framtid, allt detta som är vårt 2000-tal.

(invandring, OK, utmaningar, men främst extrema värden som tillförs)
Och detta var innan globalisterna började sälja ut landet och skeppa hit hundratusentals människor från länder som aldrig hört talas om demokrati.

Du tycker att det går bra i Sverige nu ditt troll?

Ni vänsterliberaler är Europas största fiender just nu. Frågan är varför du nu vill förstöra allting Sverige är/var så bra på?
Citera
2022-05-07, 01:19
Medlem
Man borde sträva efter en nedtrappning och då är det inte så klokt att gå med i Nato.
Citera
2022-05-07, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Packet som huserar i Sveriges riksdag har alltså inte motiverat varför Sverige rusar in i NATO. Du påstår att det ska vara underförstått självklart och att det egentligen är "en dum fråga". Jo jag fattar. Packet i Sveriges riksdag behöver inte motivera någonting när de drar in Sverige in i NATO.

NATO har funnits sedan 1949. Sverige har utrett NATO-frågan vad jag vet 6 gånger. Så hur många gånger till tycker du att det skall utredas och under hur lång tid?
Citera
2022-05-07, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
hehe ja, det är överhuvudtaget dåligt för karaktären att debattera för länge när det är låsta positioner.
Och när allt högst troligen redan är bestämt.

Jag vet redan vad jag tycker - det föreligger inget reellt hot mot Sverige. Men det kan eventuellt göra det om man envisas med att sticka fingret i ögat på Putin som är uppriktigt rädd för NATO och USA.
Jag vill inte ha svärmar av NATO-skepp och flyg över Östersjön och jag vill inte att Sverige ska tillhöra en militärpakt med kärnvapen.
Paragraf 5 är ingen ensidig garanti för hjälp från de andra medlemsstaterna. Vi förbinder oss till att stå på många andra länders sida i en konflikt. Ja vi kommer att vakna upp som en yrvaken Natonation och det finns inget att göra åt den saken. Det som funkar allra sämst är kanske att försöka övertyga NATO-anhängare på flashback.

Trevlig helg!

Detta är falskt. Paragraf 5 lyder ordagrant::

The Parties agree that an armed attack against one or more of them in Europe or North America shall be considered an attack against them all and consequently they agree that, if such an armed attack occurs, each of them, in exercise of the right of individual or collective self-defence recognised by Article 51 of the Charter of the United Nations, will assist the Party or Parties so attacked by taking forthwith, individually and in concert with the other Parties, such action as it deems necessary, including the use of armed force, to restore and maintain the security of the North Atlantic area.

Any such armed attack and all measures taken as a result thereof shall immediately be reported to the Security Council. Such measures shall be terminated when the Security Council has taken the measures necessary to restore and maintain international peace and security .

Sa aldrig din mamma att det är fult att ljuga!

Vad grundar du din analys om att det inte finns något hot mot Sverige, dina mångåriga år som nyttig idiot åt Ryssland?
Citera
2022-05-07, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madx64
Det är ju exakt på grund av Natoansökan som Putin anföll Ukraina, men idioten som styr där verkar tro att världen funkar som en melodifestival. Usa och senilBiden bara älskar att Sverige och Finland kommer lämna in sin Natoansökan. Sverige håller på att kliva rakt in i en blåsning, precis som Ukrainska befolkningen. Zelensky jobbar för USA, och väljer att offrar sitt folk.

Det är en lögn som Ryska RT sprider, Ukraina har ingen NATO-ansökan!
Citera
2022-05-07, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Tänk efter, Ukraina är ej medlemmar i NATO. Det är därför som NATO inte heller går in i Ukraina militärt.
Intressant att du är bergsäker på att Ryssland inte har något intresse av Sverige. Det har visat sig vara det mest opålitliga landet i denna del av världen.
Därutöver har NATO ett avskräckande syfte d.v.s. ett medlemskap avskräcker från invasion. Exempelvis har inget europeiskt NATO-land blivit attackerat sedan 1949.
I nuläget har Ryssland inte det. De har fullt upp med Ukraina. Är mer orolig för USA - om de inte tillåter ryssarna vinna kan vi snart ha ett världskrig som ingen annan vill ha. Om de har bestämt sig för att krossa Putin medan har ser svag ut kommer vi snart ha NATO i Ukraina till att börja med. Är vi med blir vi indragna och säkert angripna. Bättre att vi håller på vår neutralitet för att försöka undvika detta. Jag har förr varit positiv till NATO men politikernas fartblindhet skrämmer mycket. Reagerar man snabbt är risken stor att agerandet blir känslomässigt och oövertänkt. Snabbheten med sanktioner var inte så övertänkt - konsekvenserna har blivit stärkt rubel och vi får troligen svår energi- och kanske matbrist i Europa på grund av gödselstoppet. Likaså med vilken rätt kan man lägga beslag oligarkernas och deras barns tillgångar bara i egenskap av fel nationalitet utan att någon reagerar över äganderättsprincipen? Tycker det liknar beslaget av judars tillgångar en gång i tiden.
Senast redigerad av coronaless 2022-05-07 kl. 03:09.
Citera
2022-05-07, 06:06
Medlem
U-landsdemokrats avatar
Grattis. Västvärlden har försökt håna Ryssland fram till 9 maj. USA kan nu skapa totalt krig i Ukraina, orsaka taktiska kärnvapen emot Finland och missilattacker emot Sverige samt eventuellt världskrig. Existerar säkert ingen annan utväg snart. Om inte Ryssland får finnas, så får ingen finnas. Punkt. Absolut sämsta tidpunkt att gå med i Nato men Finland/Sverige är totalt korrupta och indoktrinerade.

Nyttiga idioter styrda av Washington/CIA/Pentagon. Covidiot zombier av massmedia. Russofobi och rysshat från undermänniskor.

Ryssland har hur mycket flyg och missiler som helst och har inte använt hela armén eller sina reserver än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in