Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Jag är den evige normien, bara det att till skillnad från många andra så ser jag ofta ondskan i det allmänt etablerade och accepterade. Jag är stabil normie, jag rör mig inte mellan de extremer media får många andra att röra sig emellan ("utrota alla vita män", ena dan, "neonazzarna i Azov är toppen", nästa). Rätt är alltid rätt, fel är alltid fel. Det är eviga värden som inte påverkas av vad massan eller media tycker. Det är en väldigt trygg position att ha, som leder till harmoni i själen. Med tanke på alla bisarra mordhot jag får i PM från drogmissbrukande och pedofila "Ukrainavänner" så borde många av er prova min position, att vara bergfast i sin tro på gott, rätt och sant, för er inre harmonis skull. Jag tror inte människor som mordhotar mår speciellt bra.
Faktum är att du är obegriplig. Hur har det undkommit dig hela historien när Sovjetunionen föll, och Putins väg till makten? Du har inte förstått att under dessa årtionden så har Putins gamla vänner ifrån KGB, numera FSB, fått mer och mer makt och inflytande, och man har strypt människors frihet i Ryssland. Har det undkommit dig alla mord på oppositionsmän, journalister som har kritiserat Putin?
Kan du protestera emot Putin och Kreml utan att bli gripen? Det finns inte ens någon opposition som människor kan rösta på.
Du kan inte ens hålla upp ett blankt plakat förrän du har 4-5 säkerhetspoliser över dig. Du kan vara 80 år, det spelar ingen roll. Du kan hålla upp händerna utan plakat och du blir gripen. Nu får du inte ens ha färgerna gult och blått tillsammans utan att du tvingas måla om. Är det frihet för dig?
Vad ger Putin rätt att ljuga om att man bara övar med militären utanför Ukrainas gränser och kallar USA för hysteriska när de talar om att en invasion är på gång, och mycket riktigt, så blev det.
Inte ens de unga ryssarna fick reda på vad de gjorde i Ukraina, och blev slaktade. Jag lovar dig att Putin och Kreml bryr sig inte ett skvatt om det. Dom förlitar sig på att deras grepp om sitt folk är så hårt att ingen ifrågasätter någonting.
Hur står du ut med att försvara dessa handlingar? Allt det ryssarna inte får lov att göra, det får vi lov att göra i Sverige. Har du inget samvete? Miljoner människors liv är fullständigt ödelagda. Deras land, deras hem, deras trygghet är borta med vinden på grund av denna invasion. För att inte tala om de trauman som dom kommer att bära med sig för resten av sina liv.
Om det hade stått rätt till i huvudet på Putin, så hade han omedelbart avbrutit detta krig när han insåg att Ukrainas folk ville verkligen inte bli "befriade". Någon har kraftigt ljugit om saken, och sedan gjort slarvsylta av sina generaler, men nu är sanningen tyvärr inte så. Han är en diktator som har tusentals ukrainares OCH ryssars liv på sitt samvete.