2022-05-06, 22:07
Medlem
muller25s avatar
Jag har inga argument...

Min kvinna är helt sanslös. Efter 10 års förhållande har vi nu en 4 månaders bebis. Hon är föräldraledig och hemma med våran bebis hela dagarna och myser/sover/tittar på netflix m.m. Jag jobbar som lärare och har hand om 200 ungar varje dag.

När jag kommer hem från jobbet kl 16-17 och har handlat så vill min kvinna ha "egen tid" hon har haft det så jobbigt tycker hon när hon berättar om deras soffmys blandat med slummer hela dagen. Jag tar våran unge från 16-21 tills det är läggdags + att jag lagar mat med ungen på armen. På natten ammar min kvinna ungen i snitt 2 gånger och gnäller över hur jobbigt det är.

Jag har sagt 100 tals gånger under dessa 4 månader att om allt är så jobbigt kan jag vara hemma föräldraledig och vi börjar med ersättning istället så kan hon gå tillbaka till sitt jobb.. Men det vägrar hon.

Blir så jävla besviken på hur en kvinna kan gnälla över att vara med sitt nyfödda barn även fast jag tar våran bebis med nöje varje eftermiddag/kväll efter jobbet. Finns inget mer avtändande än en kvinna som inte ens kan ta hand om sitt eget barn utan bara tänker på sin egen "egen tid"..

Mem vad fan ska man göra...?
Citera
2022-05-06, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Vilken man är god nog för en kvinna 1-2-3-4 år efter de fått barn?

En kvinna är förälskad tills de fått barn och/eller de gift sig. Just då går många kvinnors förälskelse över till nåt annat. I vad vet jag inte, men inte kärlek ”som aldrig rostar” i alla fall.

De blir kacklande hönor som anser sig veta bäst om allt som rör barn och familj. Och vägrar se nåt på ett annat sätt än deras sätt. Det är förstås den miljonårigt gamla bioligin in kvinnor som kickar in.

Men den matchar inte vårt jämställda samhälle sedan ca 80 år. Dvs då kvinnor på bred front gick i arbete.
Inte så konstigt… Både män och kvinnor ska jobba heltid. Män brukar oftast (repeterar här: oftast, för att kränka någon!) vara helt fullkomligt odugliga i vissa avseenden när det kommer till små barn. Praktiska saker, som kläder, packning till dagisutflykten, mm mm. Då måste kvinnan ”hoppa in” jämt och ”checka av” att det inte blir fel. Det blir mycket skäll då kan jag tänka mig. Ni män ser det som kackel, men vi kvinnor kanske är trötta på att upprepa saker.

Växte själv upp med en pappa som tog hand om oss. Tro inte att saker blev så ordentligt som man hade önskat. T ex glömde oss på IKEA och sådant. Två gånger… Vi var aldrig rätt utrustade med kläder eller matsäck på dagis eller i skolan. Jag börjar på riktigt förstå att hans sedan tidigare sons mamma inte ville låta honom ha umgänge varannan helg. Han var ju ensam så han fick inget gnäll, men hade ju lätt fått det om han och morsan hade levt ihop. Men då hade det ju varit hon som hade gnällt och kacklat bara?!
Citera
2022-05-06, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av muller25
Jag har inga argument...

Min kvinna är helt sanslös. Efter 10 års förhållande har vi nu en 4 månaders bebis. Hon är föräldraledig och hemma med våran bebis hela dagarna och myser/sover/tittar på netflix m.m. Jag jobbar som lärare och har hand om 200 ungar varje dag.

När jag kommer hem från jobbet kl 16-17 och har handlat så vill min kvinna ha "egen tid" hon har haft det så jobbigt tycker hon när hon berättar om deras soffmys blandat med slummer hela dagen. Jag tar våran unge från 16-21 tills det är läggdags + att jag lagar mat med ungen på armen. På natten ammar min kvinna ungen i snitt 2 gånger och gnäller över hur jobbigt det är.

Jag har sagt 100 tals gånger under dessa 4 månader att om allt är så jobbigt kan jag vara hemma föräldraledig och vi börjar med ersättning istället så kan hon gå tillbaka till sitt jobb.. Men det vägrar hon.

Blir så jävla besviken på hur en kvinna kan gnälla över att vara med sitt nyfödda barn även fast jag tar våran bebis med nöje varje eftermiddag/kväll efter jobbet. Finns inget mer avtändande än en kvinna som inte ens kan ta hand om sitt eget barn utan bara tänker på sin egen "egen tid"..

Säg till henne att antingen fortsätter hon amma o vara mammaledig, utan att beklaga sig över det! Eller så fortsätter hon klaga på sin situation, och du blir pappaledig och ger barnet ersättning. Punkt slut.

Så där brukar jag säga till min son. Att antingen gör du som du bestämmer att du ska göra nu, men då gnäller du inte över ditten och datten sedan. För jag ger dig ett bättre alternativ. Brukar funka faktiskt (något av alternativen, och utan GNÄLL!)
Citera
2022-05-06, 22:19
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Jag har inga argument...

Om du tror att föräldraledighet har någonting med ledighet att göra så tycker jag att du ska pröva själv. Du kommer förstå varför din kvinna vill ha egentid. Dock är 16-21 ensam väldigt lång tid för någon som även jobbar heltid. Att ni hjälps åt (ex. att hon lagar mat och du städar undan) och att ni båda har egentid från 20:00 och framåt är mer rimligt.
Citera
2022-05-06, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja och givet att jag varit gift i 33 år så är det min ståndpunkt .. däremot hade jag aldrig varit gift i 33 år med en idiot som ansåg att jag inte skulle arbeta och att han tjänade pengarna och därmed hade makten över mig.
Jag hade inte levt i 33 år med någon om jag inte haft möjligheten att välja bort det.
Jag lever med min man för att vi älskar varandra - inte för att han äger mig.
Du läste kanske att jag också säger att man inte ska äga sin fru? Du och många andra verkar tro att Sverige på 30-talet var som Saudiarabien, det var det inte.

Och jag säger inte att du inte ska arbeta om du nu tycker om det, förhoppningsvis jobbar du inte på försäkringskassan eller Ica, men det är väldigt många fler kvinnor än män som hellre skulle låta bli, och jag tycker det är hemskt att det är ekonomiskt omöjligt för de flesta.
Citera
2022-05-06, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
En utveckling ni själva som grupp är ansvariga för
Absolut inte, då det var våra (dina, mina; allas) förfäder i princip som var ansvariga för detta.

Helt förståeligt. När ungarna börjar skolan vill man väl inte strosa omkring hemma om dagarna och damma av samma fönsterbräda tio gånger samma vecka. Hade du mått bra av den isoleringen?
Citera
2022-05-06, 22:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Du läste kanske att jag också säger att man inte ska äga sin fru? Du och många andra verkar tro att Sverige på 30-talet var som Saudiarabien, det var det inte.
Nej, skillnaden var att kvinnor i Sverige alltid arbetat - i Saudi får de inte göra det.
I övrigt var skillnaden marginell.

Citat:
Och jag säger inte att du inte ska arbeta om du nu tycker om det, förhoppningsvis jobbar du inte på försäkringskassan eller Ica, men det är väldigt många fler kvinnor än män som hellre skulle låta bli, och jag tycker det är hemskt att det är ekonomiskt omöjligt för de flesta.
Det som hävdas är att man vill ha kvinnor som inte arbetar och att det skulle existerat som norm i Sverige .. bull shit.

Precis som det hävdas att det är staten som tvingat ut kvinnor - när sanningen är att kvinnor tvingade staten att acceptera att de hade rätten att arbeta...

Så skit på dig.
Citera
2022-05-06, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, skillnaden var att kvinnor i Sverige alltid arbetat - i Saudi får de inte göra det.
I övrigt var skillnaden marginell.

Det som hävdas är att man vill ha kvinnor som inte arbetar och att det skulle existerat som norm i Sverige .. bull shit.

Precis som det hävdas att det är staten som tvingat ut kvinnor - när sanningen är att kvinnor tvingade staten att acceptera att de hade rätten att arbeta...

Så skit på dig.
Så kvinnor har alltid arbetat, men på 1900-talet så tvingade de staten att "låta" dem arbeta.
Citera
2022-05-06, 22:35
Medlem
Det gör jag inte! Har bildat familj med en invandrare. Stor skillnad. Män är gudar för dom.
Citera
2022-05-06, 22:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Så kvinnor har alltid arbetat, men på 1900-talet så tvingade de staten att "låta" dem arbeta.
Kvinnor har alltid arbetat - ja.
1900-talet tvingade de igenom olika lagar för att kunna arbeta på officiella arbeten utan att behöva mannens tillstånd.

Vill du ha historiekunskap kan jag nog bidra med länkar .. Vill du fortsätta spela idiot så drar jag slutsatsen att du är man och av yngre generation.
Män i min generation är i allmänhet medvetna om vilka villkor som rådde för våra mormödrar och farmödrar...
Citera
2022-05-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TackAPriori
Hej flashbackare,

Jag har tänkt en del på det här: vad är argumenten för att bilda familj med en svensk kvinna? De kommer över lag vara mindre feminina, mer självständiga och inte ta deras kvinnliga ansvar över hemmet. Antagligen kommer de vara indoktrinerade i den moderna "män och kvinnor är samma sak" tanken med allt barn- och familjefientligt som medföljer. De kommer vara bekväma, eventuellt håriga, och ha stora krav på sin make samtidigt som de på grund av sin biologi kommer ha svårt att sätta gränser för män de inte känner. Hemma skäller de ut sin man, på jobbet blir de utnyttjade och jobbar gratis, eventuellt till och med är horor för de inte vågar sätta gränser.

Varför inte isåfall välja en utländsk importfru från t.ex Thailand eller Balkan som är mycket mer feminin och sunt fostrad? Visst, svenska tjejer är snyggare och härliga att ha sex med. Dessutom lätta att få då de inte har någon respekt för sig själva (vilket är väldigt synd), men att bilda familj med en låter ju helt odrägligt. Sedan tycker jag i och för sig inte ens att de förtjänar sex med tanke på hur de beter sig, samt då jag är kristen, men det är en annan femma.

Många som läser detta tänker säkert att jag är extremt misogyn, men jag älskar verkligen kvinnan. Skillnaden är att jag inte köper bilden av att den moderna "kvinnan" faktiskt är en sund och naturgod varelse som bidrar med gott på lång sikt. Hon är snarare någon missbildad blandras av bekvämlighet, pseudovetenskaplig postmodernism, och ansvarslös naivitet. Hon offrar morgondagen för njutningens skull. Hon offrar sin heder för en utländsk fallos. Hon offrar ett harmoniskt och välfungerande Sverige, ett Sverige med glada kvinnor och män, för ett islamistiskt Sverige där hon kommer tvingas gå i slöja. När vi väl blir invaderade, eller mer sannolikt förtryckta av sharia, kommer jag iallafall inte skydda blandrasen - jag kommer stå upp för den sanna goda kvinnan, fylld av plikt, kärlek och härlig feminitet.

Farväl Sverige och du vackra, du fjällhöga svenska kvinna. Vi ses på andra sidan av ansvarslöshet. Jag anar redan de böljande svarta tygstyckena, böneutropen, och ljuvligt blont hår som aldrig får se dagens ljus. Ack, vilken sorg. Rom föll i och för sig av samma skäl, för även den starkaste och vackraste av rosor möglar när den vägrar vända sig mot den goda solen.

Vad tycker du om de postmoderna hädelserna?
Köper en del av det du skriver men för att göra ett långt inlägg kort, det finns faktiskt en del både snygga och trevliga kvinnor i vårt land som inte fallit in under det mantrat du beskriver.
Jag tillhör en av dessa (lyckliga) som hittat en sådan. Och vi är lyckliga i vår situation båda två.
Men visst jag har träffat kvinnor som är de du beskriver. Det är dessa som aldrig blir lyckliga...
Citera
2022-05-06, 22:48
Medlem
Citat:
Jag har inga argument...

Slå näven i köksbordet och be henne växa upp!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in