2022-05-06, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
https://tiingelinn.se/2021/07/21/karast-i-hela-hela-varlden/

Dom träffades 17e juni (om de anser att de blev ihop den dagen är ju en annan fråga)
Från blogginlägg 28 juni på morgonen:

"Han ringer sina vänner och familj och berättar om mig och oss"

"han bäddar min säng utan att sen komma och säga ” Jag bäddade sängen” och invänta sin aplåd"

"Han är verkligen noga med att han fint omkring sig, plockar av maten in i kylen naturligt, hahaha"

Vilken normal människa ringer sina vänner och familj efter 11 dagars dejtande och berättar om ngn man träffat i så få dagar..på sin höjd kanske man nämner attman har en dejt och kanske förvånar ngn vän/familj om man ska träffa ngn okänd..när ska detta ha skett om man umgås med den nya kärleken dygnet runt för att ens ha lärt känna vederbörande något...sen så är detknappt 10 dagar eftersom S dessutom skickade ett blombud vilket borde innebära att de inte var under samma tak då...

Han var dessutom inbjuden till bostaden som L delar med sina 2 småflickor på mindre än 2 veckor och iallafall Tindra är ju så pass stor att hon inte är helt omedveten om att det är ngn ny kille som mamma släpat hem...Han fick dessutom sova över xflera på denna knappa tid eftersom han tydligen bäddat sängen vid återkommande tillfällen eftersom det behövde nämnas i ett inlägg...

Det hela är egentligen väldigt tragiskt och det är ingen slump att flera fäder är involverade i soppan...det enda som gått i raketfart är dejtade och barnalstrandet..

Tänk om S skulle vara kriminell eller pedofil eller en bedragare....har stött på fall där mamman snabbt bjudit in en random snubbe som sedan dödshot och vägrat flytta..detta hade kunnat undvikas genom en enkel sökning på lexbase eller mrkoll..känns obehagligt när barn är involverade men jag hoppas att denna relation håller för barnens skull så att svängdörren inte fortsätter
Citera
2022-05-06, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissTrisstess
Undrar om alla barnen kommer ha olika efternamn?
Tror inte att det kommer vankas giftermål förrän om sisådär 3-4 år om.de fortfarande är tillsammans..det tar väl 5 år tills en betalningsanmärkning försvinner..

Har de andra barnen dubbelnamn eller är det bara en efternamnet...

Minns att det varit på tapeten tidigare och då vsr det väl klisterlappar till föris som det stod T Malm och J hette Andersson på lappen men när hon föddes stod det J Hassel..

Kanske dubbelnamn är aktuellt denna gång?
Belle Brännvall Andersson ?
Belle Andersson Brännvall?
Citera
2022-05-06, 20:16
Medlem
MissTrisstesss avatar
Jag har själv en halvsyster med relation till sedan jag föddes. Men aldrig, aldrig någonsin har jag känt henne som min " riktiga" syster. Trots att mamma och min biologiska pappa inte gjort någon skillnad på oss.

Det är riktigt, riktigt korkat av Linn, Simon å omgivning att vara så övertygade om att barnen ska känna att dom är riktiga systrar trots olika pappor.

Spelar ingen roll hur kärleksfulla dom är för nu.
För så sant som det är sagt: - " små barn, små bekymmer"
Citera
2022-05-06, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofia2627
Det är klart att det är Linn som köpt buketten och ”gett till sig själv” i Simons namn 🤣🤣 så jäkla sorgligt att man börjar relationen med att fejka

Ja asså jag blir inte ett dugg förvånad men om det är så, så är ju deras förhållande ännu mer tragiskt. Och då måste ju han va precis lika efterbliven. Jag hade aldrig tolererat att min partner ljög om mig i sociala medier. Nej inte ens för att framstå som mer ”romantisk” eller ”snäll” eller vafan nu syftet är. Dessutom, en riktig fjortislapp. Han hade ingen aning om huruvida hon var ”världens bästa tjej” efter att ha känt henne några dagar 🤣🤣🤣 please 🤡
Citera
2022-05-06, 20:24
Medlem
MissTrisstesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globen5
Tror inte att det kommer vankas giftermål förrän om sisådär 3-4 år om.de fortfarande är tillsammans..det tar väl 5 år tills en betalningsanmärkning försvinner..

Har de andra barnen dubbelnamn eller är det bara en efternamnet...

Minns att det varit på tapeten tidigare och då vsr det väl klisterlappar till föris som det stod T Malm och J hette Andersson på lappen men när hon föddes stod det J Hassel..

Kanske dubbelnamn är aktuellt denna gång?
Belle Brännvall Andersson ?
Belle Andersson Brännvall?

T. Heter väl Malm, vad jag utläst
J. Andersson.
B. ?... riktigt drygt om hon får heta Brännvall.

På dagisstadiet kan det nog funka. Men sen.....*uhhh*
Citera
2022-05-06, 20:36
Medlem
Citat:
Jag har själv en halvsyster med relation till sedan jag föddes. Men aldrig, aldrig någonsin har jag känt henne som min " riktiga" syster. Trots att mamma och min biologiska pappa inte gjort någon skillnad på oss.

Det är riktigt, riktigt korkat av Linn, Simon å omgivning att vara så övertygade om att barnen ska känna att dom är riktiga systrar trots olika pappor.

Tror det är olika beroende på vilken av föräldrarna som är dominerande under uppväxten..min äldsta har en annan pappa än de 3 små och vi har aldrig benämnt det som halvsyskon..han tillrättavisar vuxna och säger att nej de är mina syskon och jag kallar de för mina syskon och inte ngt annat sen har han längtat i flera är innan jag vågade skaffa flera eftersom sonens dröm var ett syskon så det kanske spelar roll...eller att jag är huvudsakliga föräldern och hans pappa inte har flera barn vad vet jag..
Jag har själv bara helsyskon så jag har ingen personlig erfarenhet av halvsyskon eller separation under uppväxten
Citera
2022-05-06, 21:02
Medlem
Citat:

Jag har inga halvsyskon men jag har en bror och jag är 100% säker på att mitt släktskap med min bror känns mer speciellt nu än ifall han hade varit en halvbror. Jag hade självklart inte älskat honom mindre..men ett helsyskon är ändå ett helsyskon..

Nu kommer Linns barn aldrig kunna jämföra, för de kommer antagligen aldrig få helsyskon (inte T och J iallafall)..så för dem kanske det inte spelar någon roll. J kanske få halvsyskon på sin pappas sida som hon kommer kunna spegla sig i..så då kommer nog det kännas speciellt för henne.

T är ju rätt lik sin pappa på ögonen, ögonbrynen, pannan och lite på ansiktsformen. Det är väl mest näsan hon fått från Linn? T kommer ju också att dela sitt efternamn med sina framtida halvsyskon..vilket J tyvärr inte kommer få göra. Jag förstår inte hur man kan välja Andersson framför Hassel..
Citera
2022-05-06, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussematte
Jag undrar ävenvem som har skrivit nämnda lapp på den blombuketten. Jag har skickat blombud med text några gånger och även mottagit och då är det alltid dataskrivet. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om det är linsan själv.
Kolla in detta då tycker stilarna påminner om varandra på korten

https://tiingelinn.se/2019/04/05/hemlig-beundrare/

När hon fick blombud av Simon i julas så var det dataskrivit.

https://tiingelinn.se/2021/12/27/julafton-2021/
Citera
2022-05-06, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arline

Det där är inte Linns skrivstil, hon skriver som ett barn och gör hjärtan ovanför i, sök på Tindras dopbevis.
Jag antar att hon bett sin mamma skriva det där kortet.
Citera
2022-05-06, 21:25
Medlem
Citat:

Men va i helvete jag tror jag avlider!! Det är EXAKT samma person som har skrivit båda korten. Hahahahhaa hon är ju HELT sjuk i huvet 😂😂😂
Citera
2022-05-06, 21:39
Medlem
Citat:

Tror det kommer växa fram svartsjuka mellan barnen vilken pappa de har. Tindra har bra relation med sin pappa som med stor sannolikhet blir framgångsrik. Juvelia är bara med pappan varannan helg. Belle kommer förhoppningsvis växa upp med båda föräldrarna hemma.

Tänk att växa upp med smärtan att ens pappa knappt vill träffa dig och samtidigt se dina systrar ha pappor som älskar dom.. Stackars Juvelia.
Citera
2022-05-06, 21:43
Medlem
Citat:

Det är 100% Linn som skrivit både kortet från "hemlig beundrare" och det från "Simon" i somras. Det är riktigt riktigt pinsamt. Verkligen narcissistisk beteende att skicka blombud till sig själv för att sen visa upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in