2022-05-06, 11:46
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/jacob-anton-och-isak-dog-pa-e6-levde-for-bilar/
Citera
2022-05-06, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Dom kanske kunde ha ställt sin bil likadant
De kunde om inte annat kört av på avfarten 500 meter innan de stannade på motorvägen…
Eller lite längre upp i backen - avfarter är där gott om.
Citera
2022-05-06, 12:36
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
De kunde om inte annat kört av på avfarten 500 meter innan de stannade på motorvägen…

Enkelt att säga nu, uppenbarligen var det ju inte så enkelt för de gjorde inte det. Eller hur?
Citera
2022-05-06, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Enkelt att säga nu, uppenbarligen var det ju inte så enkelt för de gjorde inte det. Eller hur?
Bilen gick ju att köra… eller hur?
Citera
2022-05-06, 15:36
Medlem
Facades avatar
Citat:

Nu hade jag ett längre svar men sidan kraschade vid postningen.

Finns det ett uttalande från tekniska undersökningen som säger det?
Citera
2022-05-06, 17:11
Medlem
Citat:
Nej - om man INTE är bekant med vägen så kan han självfallet inte veta huruvida det är vägren eller ej.
Hur skulle han kunna det...?
Menar bara att det var konstigt att han körde där för första gången
Citera
2022-05-06, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Menar bara att det var konstigt att han körde där för första gången
Så har kört på samtliga Europas vägar - precis alla?
Senast redigerad av martinator 2022-05-06 kl. 17:43.
Citera
2022-05-06, 18:30
Medlem
Citat:
Jaså och hur vet du det? Var du på plats?
Citera
2022-05-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Exakt
Citera
2022-05-06, 18:32
Medlem
Citat:
Uppenbarligen inte!!!
Citera
2022-05-06, 19:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
https://www.expressen.se/nyheter/jacob-anton-och-isak-dog-pa-e6-levde-for-bilar/

Hmm. Glugg i räcket ?
Har de stannnat där? Eller kastats en bit? Spår i asfalten mitt för tavlan? Vilken annonserar 2 km till nästa rastplats o mack...

Körfältsvarningsmärke vid nedfallen avtagsnumreringsskylt . Gäller den rastplatsen eller ett avtag omedelbart framför ?

Viltstängsel nära.

Riktgt ruttet ställe att behöva stanna på. Men kanske inte för räcker just utan stängslet?
Senast redigerad av Lonnrot 2022-05-06 kl. 19:24.
Citera
2022-05-06, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Varningstriangel är en gammaldags lösning men också mycket effektiv om den används rätt. En person tar med sig triangeln och går mot trafiken och ställer den på vägen minst 100 meter men gärna längre bort. Många sätter triangeln på taket eller precis bakom bilen vilket självklart inte fungerar med halvljus och hög hastighet. Varningstriangeln ska precis som namnet antyder varna andra för fara. 100 meter motsvarar ca 3 sekunder i motorvägstrafik.
https://www.trafikverket.se/resa-och-trafik/trafiksakerhet/sakerhet-pa-vag/om-du-far-stopp-pa-bilen--varna-lamna-och-larma/

Det som är synd är att ingen plockar bort varningstrianglarna så man blir blind på de. Mellan GBG och Skåne står säkert ett tjugotal med trianglar på vägrenen och ingen bil eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av gusbero
Vet någon exakt var olyckan skedde? Gärna med kryss på en karta

En mycket tragisk olycka oavsett!

Mitt inlägg ovanför dig visar på en bild hur jag uppfattar att bussen stått efter att jag studerat asfalten när jag passerat där.

Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Japp. Dom som har läst tråden vet vad det är för en sorts bil.

Man har också fått indikation på att det kan vara en kabelbrand till ett illa monterat och icke avsäkrat slutsteg.

Du tror på minibuss.
En minibuss är normalt registrerad för 8 passagerare + förare.

Din oro är alltså att det var för lite folk i bilen...?

Isf är nog risken större att dom spelade för högt på stereon.

Normalt är inte att en minibuss är regad för 8 pers, Vw sharan som är regad för 7 klassas minibuss.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hmm. Glugg i räcket ?
Har de stannnat där? Eller kastats en bit? Spår i asfalten mitt för tavlan? Vilken annonserar 2 km till nästa rastplats o mack...

Körfältsvarningsmärke vid nedfallen avtagsnumreringsskylt . Gäller den rastplatsen eller ett avtag omedelbart framför ?

Viltstängsel nära.

Riktgt ruttet ställe att behöva stanna på. Men kanske inte för räcker just utan stängslet?

Titta på mitt inlägg en bit bak i tråden. Min spekulation är att de stannat liten bit innan skylten och sedan slungats fram och snurrat runt. Personerna kanske stod på planen där det är öppet, och blev träffade av minibussen när den snurrade runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in