Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-22, 19:57
  #10705
Medlem
FuckSwedens avatar
Var omröstningen idag ens nödvändig?

De har ju röstat om detta tidigare och fick ett brett stöd?
Citera
2023-03-22, 20:03
  #10706
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
Om du ens kunde fatta varför USA med Nato gör. Det är på grund av USAs mångåriga krigsföring som är orsaken till att Ryssland måste ta Ukraina. Se inte allt från EN sida.
Nej, jag är inte rädd, jag kan smälta in och låtsas vara Nato-vän, men Sverige har inte skött detta demokratiskt. Jag kan acceptera Nato om det blev Ja in en folkomröstning, inte på det sätt som sker nu. Våra hjärndöda politiker är rena nickodockorna till Biden. Så långt fattar du kanske, eller??

Jag frågade efter något som styrker ditt påstående, inte efter ditt hjärndöda Kremlsvammel.
Citera
2023-03-22, 20:05
  #10707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Jag frågade efter något som styrker ditt påstående, inte efter ditt hjärndöda Kremlsvammel.

Jag måste inte förklara ett skit för dig din Nato-kramare.
Citera
2023-03-22, 20:07
  #10708
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
Jag måste inte förklara ett skit för dig din Nato-kramare.

Nej precis, källhänvisning brukar inte behövas i din sekt.
Citera
2023-03-22, 20:36
  #10709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Var omröstningen idag ens nödvändig?

De har ju röstat om detta tidigare och fick ett brett stöd?

I förra omröstningen så gav Riksdagen regeringen i uppdrag att söka medlemskap i Nato.

I dagens omröstning så ändrades några lagar så att vi kan gå med i Nato och så fick Regeringen tillstånd att skriva på själva medlemskapet när alla länder har godkänt vår Nato ansökan.

Så jag dagens omröstning behövdes.
Citera
2023-03-22, 20:37
  #10710
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
I förra omröstningen så gav Riksdagen regeringen i uppdrag att söka medlemskap i Nato.

I dagens omröstning så ändrades några lagar så att vi kan gå med i Nato och så fick Regeringen tillstånd att skriva på själva medlemskapet när alla länder har godkänt vår Nato ansökan.

Så jag dagens omröstning behövdes.
Ok, fair enough.

Men allt detta utan att ha tillfrågat folket i frågan... usch.
Citera
2023-03-22, 21:11
  #10711
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Ok, fair enough.

Men allt detta utan att ha tillfrågat folket i frågan... usch.

Folket behöver inte tillfrågas. Opinionen är för NATO.
Citera
2023-03-22, 21:18
  #10712
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Folket behöver inte tillfrågas. Opinionen är för NATO.
Hur vet du det?

Hoppas VERKLIGEN att dessa apor till politiker också blir tvungna att riskera livet på någon front i händelse av krig.
Citera
2023-03-22, 21:36
  #10713
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Ok, fair enough.

Men allt detta utan att ha tillfrågat folket i frågan... usch.

Majoriteten av Svenskar är för ett Natomedlemskap enligt de undersökningar som gjorts.
Att föra en folkomröstning om det är dock något man troligtvis ska undvika.
Det finns nämligen personer där ute som inte ser till Sveriges bästa i den här frågan.
Finns dessutom risk för att främmande makter kan lägga sig och påverka en sådan omröstning.
Citera
2023-03-22, 21:38
  #10714
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Hur vet du det?

Hoppas VERKLIGEN att dessa apor till politiker också blir tvungna att riskera livet på någon front i händelse av krig.

Jag läser alla opinionsundersökningar.
Citera
2023-03-22, 22:17
  #10715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Ok, fair enough.

Men allt detta utan att ha tillfrågat folket i frågan... usch.

Vi har haft ett val i höstas.

Om nu Nato motståndet är stort så borde V och MP blivit betydligt större i valet.
Citera
2023-03-24, 22:52
  #10716
Medlem
Jag undrar varför det helt plötsligt verkar som att både Ungern och Turkiet kommer att godkänna Finland som Nato-medlem men inte Sverige. Är det en bluff? Ligger Ryssland bakom? Kanske släpps Finland med varpå Ryssland stipulerar ett exempel för hur det går för länder i deras närhet so ansluter sig till Nato genom att slå till med en kärnvapenmissil?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback