2022-05-06, 16:15
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucia2020
Hvorfor tror du “kidnapperen” var så uinteressert i å cashe in?
Tipper GM viste hvordan åstedet i S4 så ut. Det skulle tyde på drap. Derfor avsløre GM seg da kryptert e-post ble sendt noen få dager etter at politiet endret hovedhypotesen til drap.

Det var på grunn av media-oppslag at GM sendte kryptert e-post, og kan i tillegg forklare grunnen til at det var "stille" i en periode etter forsvinningen. GM så ann hvordan saken utviklet seg og ønsket ikke å spille "ekte kidnapper" i etterkant.
Citera
2022-05-06, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
"Morderen" er jo like avhengig som "kidnapperen" av at denne kidnappingen fremstår som troverdig. Og han har like stor mulighet til å spille interessert i løsepenger som en reell kidnapper har.

Det jeg tror har skjedd er at AE ble drept eller alvorlig skadet under bortføringen. Derfor kunne man ikke gi livsbevis, noe som ødela mye av planen til GM.

Men hvis planen hele tiden var å drepe AE, hva tenker du GM hadde planlagt å gjøre etter "kidnappingen"? Hadde ikke GM tenkt så langt?
Hvor vanlig er det å drepe et kidnappingsoffer under bortføring. Hva som skjer senere er en annen sak
Citera
2022-05-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Spennende det her. Fem nummer før (40745663) ble kjøpt av franskmannen i Bunnpris-butikken i Lofotgata 2 juli 2017. Fire nummer etter (40745672) ble kjøpt i Bunnpris-butikken i Tøyengata 2 mai 2018.

Jeg tror fortsatt 40745668 ble kjøpt i Lofotgata 2

jeg trodde det var tilnærmet umulig å kjøpe sim kort uten id, men da ble altså ikke dette forslaget vedtatt ? https://www.digi.no/artikler/vil-forby-salg-av-sim-kort-uten-id-sjekk/460149
Citera
2022-05-06, 17:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
jeg trodde det var tilnærmet umulig å kjøpe sim kort uten id, men da ble altså ikke dette forslaget vedtatt ? https://www.digi.no/artikler/vil-forby-salg-av-sim-kort-uten-id-sjekk/460149

Det forslaget kom vel etter GM kjøpte (eller evt. stjal) sim-kortet i denne saken.
Citera
2022-05-06, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Nummer 73 var ikke med i kontantpakken. Det var allerede aktivt fra før av.
Sannsynligvis et vanlig mobilabonnement, ikke kontant.

Virker veldig slitsomt å måtte gå inn her og stadig gjenta hvor liten tiltro du har til politiet og VG.

Jobber du hos et konkurrerende mediehus og er bitter fordi VG har bedre kilder i politiet?

Neida.

Jeg er fri som fuglen, og tenker fritt.

Jeg mener bare at det er skadelig for demokratiet, for folk flest, for rettssikkerheten og for vanlige folks evne til å skape seg et lykkelig liv,

at det er tette koblinger mellom VG og politiet,

at VG ikke en eneste gang har stilt spørsmålstegn ved politiets middelmådige etterforsking,

at folk flest går på limpinnen og lar seg manipulere,

at folk heller vil delta i hylekoret enn å synge solo.
Citera
2022-05-06, 17:51
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz

Det har siden 2004 vært registreringsplikt, men ingen verifisering utover at kortet registreres på et gyldig person- eller d-nummer og en tilhørende folkeregistrert adresse.
Citera
2022-05-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det har siden 2004 vært registreringsplikt, men ingen verifisering utover at kortet registreres på et gyldig person- eller d-nummer og en tilhørende folkeregistrert adresse.
På riktig sjappe kan du sikkert møte opp med legget til McLovin.
Citera
2022-05-06, 17:58
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
På riktig sjappe kan du sikkert møte opp med legget til McLovin.
Man trenger jo ikke legitimere seg når registreringsprosessen hos telia-baserte operatører foregår over sms. Som jeg har nevnt tidligere, så kan man i prinsippet registrere et kontantkort på kongen dersom man sitter på hans personnummer og folkeregistrerte adresse. På mørke nettet får man tak i lister med 1000-vis av personnummer og adresser. Bare velge og vrake.
Citera
2022-05-06, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvor vanlig er det å drepe et kidnappingsoffer under bortføring. Hva som skjer senere er en annen sak

Dette var neppe en del av planen. Kidnappinger skjer ikke ofte i Norge, men vi vet i alle fall at Slengesol og Osen ble hardt skadet.
Citera
2022-05-06, 18:09
Medlem
Citat:
Man trenger jo ikke legitimere seg når registreringsprosessen hos telia-baserte operatører foregår over sms. Som jeg har nevnt tidligere, så kan man i prinsippet registrere et kontantkort på kongen dersom man sitter på hans personnummer og folkeregistrerte adresse. På mørke nettet får man tak i lister med 1000-vis av personnummer og adresser. Bare velge og vrake.
Hva denne konkrete kryptogm har gjort vet vi ikke, men....vi har Bunnpris, clas o, biltema, sparkjøp etc. Er du ikke litt vel optimistisk på kryptogms vegne. Hvem i et slikt miljø vil drepe eller medvirke til å drepe 68 årig dame mot betaling. Glem kidnapping som gikk galt. Her har vi en oppdragsgiver. kryptogm som blir avslørt kan kun få strafferabatt om han avslører andre mg eller oppdragsgiver
Citera
2022-05-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Tråden er nok forpestet av svar som dette. Jeg ønsker ikke polimikk med brukere som mener å sitte på fasit. Politiet har mer bruk for dem.

Så du mener at å ta utgangspunkt i realitetene i saken, er å forpeste tråden?

Ektepakten av -87 viser tydelige at fellesboet opptjent gjennom 18 års ekteskap ikke ble delt 50/50 men 0/100, i THs favør.

Fellesboet kunne ikke deles akkurat da, fordi TH skulle investere i eiendom og tomter som ville stige i verdi, som følge av store offentlige utbygginger i nærområdet, hovedflyplass på Gardermoen og OL -94 på Lillehammer.

Deling av fellesboet ble da skjøvet frem i tid, til den dagen skilsmisse ble realisert. Dette har TH dokumentert i ektepakten av -87.

At TH flåsete har uttalt at hele fellesboet er hans, er ikke riktig. Og det vet TH.

Hensikten med ektepaktene later til å ha vært å få AE til å tro at hun ikke hadde rett på halvparten av fellesboet. Og således holde henne fast i ekteskapet, hindre henne i å bryte ut.
Citera
2022-05-06, 18:18
Medlem
Citat:
men hvorfor er det da så vanskelig å finne ut av hvem som kjøpte hvilket kort ?

edit: OK; skjønner:
Det aktuelle nummeret ble brukt sammen med en stjålet passkopi og en falsk epostadresse til å opprette en konto på en kryptovalutabørs, skriver VG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in