2022-05-06, 12:41
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Hoppas den sjunker. Hur som lär en brand av den här kalibern innebära att fartyget är ur stridbart skick för lång tid framåt.

-Edit- stämmer verkligen bilden? Ser ut som ett fartyg som ligger väldigt nära land någonstans? Så nära ukrainska kusten lär de inte vilja vara?
Citera
2022-05-06, 12:45
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Mer om ryska båten:
https://twitter.com/antiputler_news/status/1522512464960974848

Är det inte ett annat skepp än Admiral Makarov?
AM är ett "Admiral Grigorovich-class frigate", tweeten nämner "Burevtnesnik type".
Citera
2022-05-06, 12:48
Medlem
Delphinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Är det inte ett annat skepp än Admiral Makarov?
AM är ett "Admiral Grigorovich-class frigate", tweeten nämner "Burevtnesnik type".

Två olika! Vi får se vad som stämmer!
Citera
2022-05-06, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Kemisk brand i Ryssland:

https://youtu.be/YlplN8va7Uw

Sabotage eller olycka?
Eller ett konstigt initiativ från Kreml?

Jag gissar att CIA (eller liknande) stödjer terrorceller i Ryssland, i avsikt att destabilisera Ryssland big time.

Jag betvivlar starkt att Ukraina klarar detta på egen hand. Det är en stor jävla giftig brand.

Att kriget skulle sätta igång skit i Ryssland (terrorism separatism osv) var ju en lågoddsare.

Många råttor kommer att gnaga på den slagna ryska björnen......

Undrar om det inte mest är "confirmation bias". Nu har jag ingen rysk statistik, men i exempelvis USA sker cirka 3500 bränder om dagen i snitt: https://www.usfa.fema.gov/data/statistics/
Med nästan hälften så många invånare och usel brandsäkerhet så lär även Ryssland drabbas av tusentals bränder per dag i genomsnitt.
Normalt hör vi inget om dessa bränder, nu rapporteras det brett om varenda större objekt som brinner.

Då räknar jag inte bränder inom ukrainska arméns räckvidd, det är en helt annan sak. Kvar finns någon enstaka byggnad som brandbombats.
Citera
2022-05-06, 12:49
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Du anser att hon skulle få gå ut och bli dödad av rySSka soldater även om hon inte vet om det är säkert eller inte. Soldaterna stoppade ett självmord vilket du nu tycker var fel. Det säger allt om du.

Är du dum i huvudet? Säger allt om dig heter det för övrigt. Har jänkarna så usla översättningsprogram?

Hon kom ut. Hade inte mycket till övers för soldaterna i stålverket. Men du kan läsa hennes riktiga tankar och har full insyn i verket.

Verkligheten är att hennes uppgifter blev censurerade. Om det har du ingen kommentar till.
Citera
2022-05-06, 12:51
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja verkligen😂😂

Btw undrar hur det gått för Lavrov nu sen Putin fick be israelerna om ursäkt för Lavrovs oförskämdheter?

Känns ju jävligt märkligt att Putin fick göra det i stället för Lavrov?
Kan han hamnat i onåd ock fått långsemester i Sibirien?
Jag tror att det har med att göra att Putin förstår vad utfallet kunde bli om han inte officiellt bad om ursäkt för Lavrovs uttalande.

Tidigare i veckan har Israel diskuterat om att för första gången skicka ner vapen till Ukraina. Jag tror Putin kom till insikt att Lavrovs uttalande kan öka Israels intresse i att skicka ner vapen till Ukraina.

Jag håller med dig, det är mycket märkligt att Lavrov inte ber om ursäkt också. Det är lite dagisnivå.
Citera
2022-05-06, 12:56
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
Två olika! Vi får se vad som stämmer!

Admiral Makarov enligt denna artikel:

https://nv.ua/ukr/ukraine/events/admiral-makarov-pidbitiy-zsu-shcho-vidomo-pro-fregat-rf-50239927.html
(använd maskinöversättning vid behov)

Den flyter fortfarande. Upp till 180 st besättningsmän ombord.
Citera
2022-05-06, 13:07
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja, inslaget storlek. det mesta du ser i nyhetsväg är klippt för att passa.

Känns det tufft att indicierna är så svaga så de inte ens tål ett möte med verkligheten för att helt upphöra att ens vara relvanta.

Om något så utplånar ju inslaget flera rysstrollspåstående.

1. civila används som "mänskliga sköldar" (vad gör hon i klippet om så vore fallet?)
2. civila tillåts inte lämna "mariopoul, azovstahal, sina hem etc" (vad gör hon i klippet om så vore fallet?)
3. Azov äter barn, torterar och har använder nazistisk svart magi och trolldom med blodsoffer ((vad gör hon i klippet om så vore fallet?)

känslor är ju fint osv, men objektiv verklighet trumfar alltid känslor.

Klippt för att passa exakt vad?

Att ukrainarna uttnyttjar civila torde stå klart. Men de vet att ingen kritisk granskning någonsin kommer att ske så de fortsätter.

Ingen i väst skrev ett ord om de som brändes ihjäl i Odessa. Det är ju bara propaganda...

Så klart dessa satans ukrainska mördarna får hålla på när de har hela ditt rövhål uppslutet och klart för intrång.
Citera
2022-05-06, 13:07
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag tror att det har med att göra att Putin förstår vad utfallet kunde bli om han inte officiellt bad om ursäkt för Lavrovs uttalande.

Tidigare i veckan har Israel diskuterat om att för första gången skicka ner vapen till Ukraina. Jag tror Putin kom till insikt att Lavrovs uttalande kan öka Israels intresse i att skicka ner vapen till Ukraina.

Jag håller med dig, det är mycket märkligt att Lavrov inte ber om ursäkt också. Det är lite dagisnivå.

Putin och Netanyahu var väl rätt tighta. Säger ju iaf något om hur viktigt Ryssland tycker kontakten med Israel är att statschefen personligen ber om ursäkt. Vet inte om Naftali Bennet har en annan syn på kontakter med Ryssland.
Citera
2022-05-06, 13:08
Medlem
donald12s avatar
Förlusterna för ryssarna fortsätter öka i jämn takt. Börjar bli rätt höga siffror för stridsvagnar o APV.

The total combat losses of the enemy from 24.02 to 06.05 were approximately:

personnel ‒ about 24900 (+200) persons were liquidated,

tanks ‒ 1110 (+18),

APV ‒ 2686 (+35),

artillery systems – 502 (+3),

MLRS ‒ 171 (+2),

Anti-aircraft warfare systems ‒ 83 (+0),

aircraft – 199 (+3),

helicopters – 155 (+0),

vehicles and fuel tanks ‒ 1926 (+19),

boats / cutters ‒ 11 (+1),

UAV operational-tactical level ‒ 324 (+12).

special equipment ‒ 38 (+0).

cruise missiles ‒ 90 (+1).

Russian enemy suffered the greatest losses (of the past day) in the Lyman and Kurakhiv directions.
Citera
2022-05-06, 13:11
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Admiral Makarov enligt denna artikel:

https://nv.ua/ukr/ukraine/events/admiral-makarov-pidbitiy-zsu-shcho-vidomo-pro-fregat-rf-50239927.html
(använd maskinöversättning vid behov)

Den flyter fortfarande. Upp till 180 st besättningsmän ombord.

Möjligen lite rök från Makarov på denna bilden....

https://www.mirror.co.uk/news/world-news/breaking-russias-admiral-makarov-warship-26889015
Citera
2022-05-06, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ingenting Lavrov eller Putin säger är att lita på. Att säga en sak men att göra något annat bygger inte upp något förtroende hos omvärlden.

När konflikten började så var jag som du, skrattade lite åt att ryssarna skulle "skydda sina medborgare" , men jag kan till skillnad från dig kan ta till mig fakta och se de uppenbara lögnerna från oss (väst)och se att Ryssland har rätt i det dom säger. Du kommer säkert fortsätta i din bubbla, om 5 år (om det inte blir kärnvapenkrig) kommer du hata något annat folk för du är korkat lättled nyttig idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in