2022-05-06, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Ja, det är tråkigt. Bästa är att inte svara på de uppenbara trollen som bara vill få tråden ur spår.

Läser mycket nu om ukrainska motattacker på flera håll. Samtidigt tycker jag mig se att ryska styrkor fortfarande avancerar mot Sloviansk och Kramatorsk på liveuamap. Vet dock inte hur det är i praktiken.

Någon snackade tidigare i dag i tråden om en ev kniptångsmanöver runt Izyum. Det har det ju dock gjorts tidigare, utan att något hänt. Likadant med offensiven mot Kherson. Jag tror nog att det kommer gå Ukrainas väg till sist men ibland blir man lite pessimistisk?
Jag håller inte med. De taktiska framgångarna som Ukrainska armén gör är viktiga att uppmärksamma.
Citera
2022-05-06, 12:33
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Kemisk brand i Ryssland:

https://youtu.be/YlplN8va7Uw

Sabotage eller olycka?
Eller ett konstigt initiativ från Kreml?

Jag gissar att CIA (eller liknande) stödjer terrorceller i Ryssland, i avsikt att destabilisera Ryssland big time.

Jag betvivlar starkt att Ukraina klarar detta på egen hand. Det är en stor jävla giftig brand.

Att kriget skulle sätta igång skit i Ryssland (terrorism separatism osv) var ju en lågoddsare.

Många råttor kommer att gnaga på den slagna ryska björnen......

Det lär ju brinna på sina ställen varje dag i ett så stort land som Ryssland, oavsett sabotage eller ej. Särskilt då landet verkar ha noll förmåga att sköta underhåll.
Citera
2022-05-06, 12:35
Medlem
HejaFinlands avatar
Mer om ryska båten:
https://twitter.com/antiputler_news/status/1522512464960974848
Citera
2022-05-06, 12:35
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag håller inte med. De taktiska framgångarna som Ukrainska armén gör är viktiga att uppmärksamma.

Håller med om att det är viktigt att uppmärksamma dem men jag tycker inte att det varit så många, och att de i vissa fall (kherson) har tillintetgjorts av ryska motattacker.
Citera
2022-05-06, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja verkligen😂😂

Btw undrar hur det gått för Lavrov nu sen Putin fick be israelerna om ursäkt för Lavrovs oförskämdheter?

Känns ju jävligt märkligt att Putin fick göra det i stället för Lavrov?
Kan han hamnat i onåd ock fått långsemester i Sibirien?

Ja, särskilt som Putin enligt samstämmiga uppgifter på Flashback ligger för döden i cancer.
Citera
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Mer om ryska båten:
https://twitter.com/antiputler_news/status/1522512464960974848

Hoppas den sjunker. Hur som lär en brand av den här kalibern innebära att fartyget är ur stridbart skick för lång tid framåt.
Citera
Medlem
Delphinuss avatar
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/ujjkof/admiral_grigorovichclass_frigate_of_the_russian/

Uppgifter om ny rysk båtbrand. Vilken otur de har ryssarna. Attans.
Citera
2022-05-06, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Håller med om att det är viktigt att uppmärksamma dem men jag tycker inte att det varit så många, och att de i vissa fall (kherson) har tillintetgjorts av ryska motattacker.
Nja, jag är tveksam. Visst Ryssarna kn ha gjort begränsade avancemang men Ukrainarna förefaller mer offensiva ån någonsin.
Citera
2022-05-06, 12:40
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/ujjkof/admiral_grigorovichclass_frigate_of_the_russian/

Uppgifter om ny rysk båtbrand. Vilken otur de har ryssarna. Attans.

Ryktades om att Admiral Makarov som även det är ett skepp i frigattklass sänkts, men kanske är detta skepp det syftades på...

Det blir till att fira detta ikväll med en cohiba om uppgifterna stämmer.

Död åt Pissland!
Citera
2022-05-06, 12:40
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nja, jag är tveksam. Visst Ryssarna kn ha gjort begränsade avancemang men Ukrainarna förefaller mer offensiva ån någonsin.

Jag utgår bara från kartorna från liveuamap, men som sagt, min insikt är extremt begränsad, och kan ha tolkat/minnas fel.
Citera
2022-05-06, 12:41
Medlem
Skulle Ryssland kunna bli en amerikansk delstat om Trump vinner? Införa dollar osv.

Eller kommer det fortsätta som landet innan invasionen?
Citera
2022-05-06, 12:41
Medlem
Delphinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Ryktades om att Admiral Makarov som även det är ett skepp i frigattklass sänkts, men kanske är detta skepp det syftades på...

Det blir till att fira detta ikväll med en cohiba om uppgifterna stämmer.

Död åt Pissland!

Ja vi får se vad som stämmer och inte stämmer. Det bästa hade varit om båda skeppen har träffats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in