2022-05-06, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Anledningen att kvinnor tycks vilja ha motsatsen hela tiden beror på att de vill ha konflikt. Det handlar som sagt om att testa sin med genom att skapa konflikter och gnälla på honom. Påstår inte att kvinnor gör detta medvetet, utan det sitter i deras DNA.

Män attraheras av ett attraktivt utseende. Kvinnor attraheras av manlig beslutsamhet och högt självförtroende. En man som lägger sig platt hela tiden visar inte dessa attribut.

Läs ovan, vem fan pallar med detta bara för att få fitta. Inte jag iallafall. Det ligger i en kvinnas natur att vara onöjd.

"The great question that has never been answered, and which I have not yet been able to answer, despite my thirty years of research into the feminine soul, is 'What does a woman want? '" Sigmund Freud
Citera
2022-05-06, 11:42
Medlem
Åh herregud... Stackars incelsmän som inte får ligga... Eller kanske ni betalar för att ligga? Har ni stannat på stenåldern eller? Vi kvinnor idag förväntas ta ansvar över hemmet och barn SAMTIDIGT som vi ska jobba och göra kärriär.. Va fan är de för fel på er? Blir totalt mörkrädd när jag läser sånna här trådar. Helt sinnessjukt att man som Man kan sitta o spy ur er sån här dynga. Köp en jävla plastdocka som ni kan ligga med så slipper resten av världen höra på er jävla dynga och ni får göra vad äckligt ni vill med dockan ist för att utnyttja oss kvinnor. Tvi....
Citera
2022-05-06, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Streber13
Ja men det betyder inte att vi ska fortfarande ta hela ansvaret för hem och barn samt jobba heltid. Problemet är ju inte att det inte finns de som vill vara hemmafru, men att det inte går runt alls ekonomiskt om inte ens partner har en bra lön.

Jag tror knappast att de som ville ha samma villkor tänkte att de ska jävlas med de som vill vara hemmafru. Snarare att en ska få välja själv vad en vill göra med sitt liv

Vad tror du har föranlett utvecklingen som du beklagar dig över? Dvs att det behövs två inkomster för att få ihop ett värdigt familjeliv? Just det, att kvinnorna som grupp lät sig luras av storföretagen och makten att de är olyckliga som hemmafruar och att det de EGENTLIGEN vill är att arbeta ihjäl sig för ett företag som kastar dem långt åt skogen när de är förbrukade.

Perfekt för storföretagen och kapitalisterna:

- Lura in kvinnorna i arbetslivet, justera lönerna så att det nu krävs två inkomster för att leva lika väl som de gjorde på en inkomst för 70 år sedan(varför tror du att real-lönerna knappt utvecklats på 50 år?). Dubbla arbetskraften, samma kostnad, dubbla profit. Och detta på männens, kvinnornas, och barnens bekostnad. Fantastiskt!
Senast redigerad av Einzelgaenger 2022-05-06 kl. 11:48.
Citera
2022-05-06, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myzon
Åh herregud... Stackars incelsmän som inte får ligga... Eller kanske ni betalar för att ligga? Har ni stannat på stenåldern eller? Vi kvinnor idag förväntas ta ansvar över hemmet och barn SAMTIDIGT som vi ska jobba och göra kärriär.. Va fan är de för fel på er? Blir totalt mörkrädd när jag läser sånna här trådar. Helt sinnessjukt att man som Man kan sitta o spy ur er sån här dynga. Köp en jävla plastdocka som ni kan ligga med så slipper resten av världen höra på er jävla dynga och ni får göra vad äckligt ni vill med dockan ist för att utnyttja oss kvinnor. Tvi....

Ingen tvingade er till att göra "kArRiÄrrrr".
Citera
2022-05-06, 11:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Vad tror du har föranlett utvecklingen som du beklagar dig över? Dvs att det behövs två inkomster för att få ihop ett värdigt familjeliv? Just det, att kvinnorna som grupp lät sig luras av storföretagen och makten att de är olyckliga som hemmafruar och att det de EGENTLIGEN vill är att arbeta ihjäl sig för ett företag som kastar dem långt åt skogen när de är förbrukade.

Perfekt för storföretagen och kapitalisterna:

- Lura in kvinnorna i arbetslivet, justera lönerna så att det nu krävs två inkomster för att leva lika väl som de gjorde på en inkomst för 70 år sedan(varför tror du att real-lönerna knappt utvecklats på 50 år?). Dubbla arbetskraften, samma kostnad, dubbla profit. Och detta på männens, kvinnornas, och barnens bekostnad. Fantastiskt!
Jag utgår från att du skojar lite - för det där var något av det i särklass dummaste jag sett på print.
Citera
2022-05-06, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag utgår från att du skojar lite - för det där var något av det i särklass dummaste jag sett på print.

Berätta gärna, konkret och med hänvisning till texten, vad som är "dumt". Jag skulle uppskatta det så att jag i framtiden slutar skriva "dumma" saker.

Edit: Eller förövrigt, jag ändrar mig efter att ha läst detta : (FB) Klimakteriet - någon som har tips.

Jag är inte intresserad av en dialog med sånna som dig, det tenderar att aldrig ge något. Ha en trevlig helg!
Citera
2022-05-06, 11:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Berätta gärna, konkret och med hänvisning till texten, vad som är "dumt". Jag skulle uppskatta det så att jag i framtiden slutar skriva "dumma" saker.
Allt från början till slut.
Citera
2022-05-06, 12:03
Medlem
Citat:
Åh herregud... Stackars incelsmän som inte får ligga... Eller kanske ni betalar för att ligga? Har ni stannat på stenåldern eller?

Det var samma sak på stenåldern. Genom genetiska studier vet vi att varje individ har dubbelt så många kvinnliga anfäder som manliga, vilket indikerar att nästan varje kvinna fått barn, men bara varannan man. Så det här är inget "stackars incelmän" eller "stannat på stenåldern". Det är så. Ja, många män drar en nitlott i livet och de är självfallet missnöjda med det. Men så ser det ut.

Citat:
Vi kvinnor idag förväntas ta ansvar över hemmet och barn SAMTIDIGT som vi ska jobba och göra kärriär..

Varför har du fallit för det? Karriärkvinnor är (tillsammans med de ofrivilliga incelmännen) ofta samhällets olyckligaste personer... Du har hjärntvättats av rådande samhällskultur. Inget tvingar dig att göra vad som förväntas av dig.

Citat:
Va fan är de för fel på er? Blir totalt mörkrädd när jag läser sånna här trådar. Helt sinnessjukt att man som Man kan sitta o spy ur er sån här dynga. Köp en jävla plastdocka som ni kan ligga med så slipper resten av världen höra på er jävla dynga och ni får göra vad äckligt ni vill med dockan ist för att utnyttja oss kvinnor. Tvi....

Jag skall försöka linda in det här så gott jag kan: -Ditt problem är att du inte vet hur man tänker. Du klarar inte att skilja på fakta och åsikt. Det finns biologiska skillnader mellan könen som skapar de här beteendena. Det är meningslöst att lägga in värderingar i det och skriva hjärnbajs som "att det är sinnesjukt att spy ur sig sån dynga". Verkligheten bara är, oavsett hur upprörd du blir av det.

Jag kan förstå din reaktion, för du är en kvinna och kvinnor är i regel mycket mer känslostyrda än män och har stora svårigheter med just det här att skilja på fakta och åsikter. Allt bara flyter ihop i en känslosås.
Senast redigerad av ankylosaurus 2022-05-06 kl. 12:05.
Citera
2022-05-06, 12:03
Medlem
Citat:

De män som lever bäst är män som har barn och som är skilda och fria sen är det bara ett plus om du ser bra ut och tar hand om dig själv och har en väldigt bra ekonomi. Man ska aldrig bo med en kvinna. Träffa kvinnor kan man göra vid behov. Inte mer än 2 gånger i veckan
Citera
2022-05-06, 12:04
Medlem
Träffade en tjej från Balkan.

Kan bara säga detta - hon påminde mig för första gången på 20+ år hur en feminin kvinna är.

Hade bokstavligen glömt hur dessa såg ut.

Hade hellre levt resten av livet singel och barnlös än att träffa en svensk kvinna.
Citera
2022-05-06, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TackAPriori
Hej flashbackare,

Jag har tänkt en del på det här: vad är argumenten för att bilda familj med en svensk kvinna? De kommer över lag vara mindre feminina, mer självständiga och inte ta deras kvinnliga ansvar över hemmet. Antagligen kommer de vara indoktrinerade i den moderna "män och kvinnor är samma sak" tanken med allt barn- och familjefientligt som medföljer. De kommer vara bekväma, eventuellt håriga, och ha stora krav på sin make samtidigt som de på grund av sin biologi kommer ha svårt att sätta gränser för män de inte känner. Hemma skäller de ut sin man, på jobbet blir de utnyttjade och jobbar gratis, eventuellt till och med är horor för de inte vågar sätta gränser.

Varför inte isåfall välja en utländsk importfru från t.ex Thailand eller Balkan som är mycket mer feminin och sunt fostrad? Visst, svenska tjejer är snyggare och härliga att ha sex med. Dessutom lätta att få då de inte har någon respekt för sig själva (vilket är väldigt synd), men att bilda familj med en låter ju helt odrägligt. Sedan tycker jag i och för sig inte ens att de förtjänar sex med tanke på hur de beter sig, samt då jag är kristen, men det är en annan femma.

Många som läser detta tänker säkert att jag är extremt misogyn, men jag älskar verkligen kvinnan. Skillnaden är att jag inte köper bilden av att den moderna "kvinnan" faktiskt är en sund och naturgod varelse som bidrar med gott på lång sikt. Hon är snarare någon missbildad blandras av bekvämlighet, pseudovetenskaplig postmodernism, och ansvarslös naivitet. Hon offrar morgondagen för njutningens skull. Hon offrar sin heder för en utländsk fallos. Hon offrar ett harmoniskt och välfungerande Sverige, ett Sverige med glada kvinnor och män, för ett islamistiskt Sverige där hon kommer tvingas gå i slöja. När vi väl blir invaderade, eller mer sannolikt förtryckta av sharia, kommer jag iallafall inte skydda blandrasen - jag kommer stå upp för den sanna goda kvinnan, fylld av plikt, kärlek och härlig feminitet.

Farväl Sverige och du vackra, du fjällhöga svenska kvinna. Vi ses på andra sidan av ansvarslöshet. Jag anar redan de böljande svarta tygstyckena, böneutropen, och ljuvligt blont hår som aldrig får se dagens ljus. Ack, vilken sorg. Rom föll i och för sig av samma skäl, för även den starkaste och vackraste av rosor möglar när den vägrar vända sig mot den goda solen.

Vad tycker du om de postmoderna hädelserna?

Jag tycker det verkar som att du tror att gräset är grönare på andra sidan. Jag bor och har bott i Thailand i 5 år, och visst är thailändska tjejer fina att se på, trevliga och omhändertagande. Har bott med 3 kvinnor och bor med en nu, och yes dom tar hand om markservicen och är överlag kåtare än svenska tjejer. Men dom kulturella skillnaderna är väldigt stora. Hemgift är en stor sak t.ex, en annan är att många förväntar sig att bli försörjda. Har haft en kvinna som kunde ta hand om sig själv, dom andra två har sedermera avsagt sig sin försörjning i förmån mot att sköta hemmet.

Jag tycker att jämställdhet är bra & jag har försökt prata om det, men dom kvinnor jag har haft kontakt med har sagt att "Kvinnor är kvinnor, städar, tvättar och gör sig fina för sin man, medans mannen betalar" typ.

Nu älskar jag att bo just i Thailand, för att spriten är så billig och havet är så nära mitt stora hus. Och även fast jag bor i Thailand, där det kryllar av både Thailändskor såklart, men även ryssar och ukrainskor så skulle jag nog alla dagar i veckan satsa på en svensk tjej som då bor i Thailand om jag sprang över en söt singeltjej som jag klickade med!
Citera
2022-05-06, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Hoppas alla kvinnor slipper egoistiska män som dig, TS. De förtjänar bättre och när det kommer till kritan är det också kvinnan som väljer mannen och inte tvärt om.
Kvinnan väljer vem som ska få knulla, när det kommer till förhållanden som alla kvinnor vill ha mer än sex, så är det dock mannen som väljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in