2022-05-06, 11:15
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Jag är inte stressad, bara trött på ert eviga hyckleri. Släng mobilen i backen stampa på den några gånger, dra isär kretskort och och minnet och kasta iväg luren och bevisningen är kaputt. Hade polisen kontaktats direkt hade han kunnat gripas på plats utan att han fick ett försprång för att täcka spåren efter sig. Sen är ju det intregritetskränkande mot dottern oförsvarbart, något som Dumpen kunde ha skött på ett så mycket bättre sätt. Istället får allt och alla i detalj läsa hur det stackars barnets förgrips på. Noll omtanke för offret.

Vad dum du verkar vara.

Undrar om det räcker att förstöra utrustningen vid en konfrontation, skulle gissa på att det läggs upp i molnet allting
Citera
2022-05-06, 11:16
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Att krossa hårddiskar är väldigt enkelt för den som vill göra det. Det har nog dom fleste som äger datorer gjort när det har varit dags för datorn att hamna på Dumpen, just för att inte få sina filer i händerna på främlingar.
Krossa disken fysiskt är helt klart det bästa och säkraste sättet.
Citera
2022-05-06, 11:17
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noothername9
Jag har träffat både pedofilen, sambon och dottern. Jag tror inte sambon visste, men jag kan ha väldigt fel i det.
Vad menar du?
Citera
2022-05-06, 11:19
Medlem
Citat:
Jo, i viss mån görs detta och personens identitet maskeras. Det har för fan visst avslöjats privat information och detaljer om brottsoffret. Vi vet vad mannen heter, hans adress och hans Facebook är öppen så man ser alla hans släktingar och hans Facebook är fylld av bilder på hans dotter. Så jo, barnets identitet har avslöjats och likaså mannens identitet och namn.

Nej. Att avslöja någons identitet är att tydligt skriva ut den på sidan. Dumpen gör inte det. Inte i det här fallet eller något annat fall. De kan inte ta ansvar för läsarnas vidare undersökningar. Vad jag sett har de aldrig uppmanat någon att ta reda på identiteter.

Är du emot att FUP:ar och domar är offentliga handlingar också? Det går ju alltid att hänvisa till att ett brottsoffers integritets kränks i och med att brott beskrivs eller gärningsmännens identitet framkommer etc.
Citera
2022-05-06, 11:24
Medlem
Citat:
Nej, så klart du inte gör du kan aldrig se något negativt i vad Dumpen någonsin gör.
Skillnaden mellan detta och fallen du skriver om är att förundersökningarna du läser är polisiära ärenden som i syfte för att rättväsendet ska kunna fälla individerna rättsligt. Och i förundersökningar är sexualbrottsoffer maskerade när det kommer till deras identiteter och grova övergrepp kan också maskeras i hänsyn till offret.

Här har dock Dumpen både försvårat polisens utredning då mannen har haft möjlighet att radera sitt digitala spår, ta bort saker från mobil och hårddisk/hårddiskar samt hängt ut det lilla barnet totalt med en fullkomligt grotesk och integritetskränkande chatt. Hur har mannens detaljerade chatt om vad för sexleksaker han använder på sin egna dotter något vettigt syfte för allmänhetens beskådan?
Går ännu lättare att hitta brottsoffer om man läser förundersökningar om brottsoffren är någon i förövarens familj eftersom man har exakt namn och personnr och i många fall folkbokföringsadress på den dömde .
Fallet med mannen som blev dömd till långt straff tillsammans med 2 kvinnor är ett exempel på att brottsoffren hittades lätt genom sociala media som ingen tydligen ansträngt sig för att få bort efter att personerna dömts
Citera
2022-05-06, 11:24
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Det finns en anledning varför det maskeras i FUP:ar och i domstolar när det kommer till privat information och vissa detaljer om personer som utsätts för sexuella övergrepp. Det är även vanligt förekommande att brottsoffret i sig förblir anonymt för dennes integritets skull.

Jo, det är en allmän sanning att Dumpen har begått ett rejält felsteg i deras senaste uthängning då lilla flickans övergrepp beskriv i minsta detalj samtidigt som hennes identitet avslöjas.

Det har inte alltid varit så men nu är hela FUP sekretessbelagd om det handlar om sexuella övergrepp mot barn.
Citera
2022-05-06, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noothername9
Jag har träffat både pedofilen, sambon och dottern. Jag tror inte sambon visste, men jag kan ha väldigt fel i det.

Sambon är mor till barnet?
Citera
2022-05-06, 11:30
Medlem
JamesTrombleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
Vad menar du? Länka gärna till inlägget då det är nästintill omöjligt att hitta med tanke på alla som skriver...
Youtube-kontot han pratar om har lagt ut två gamla gäddor, så inget nytt.
Citera
2022-05-06, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Vad jag sett har de aldrig uppmanat någon att ta reda på identiteter.
Öh? De uppmanar ju ofta folk att identifiera åt de och höra av sig?
Citera
2022-05-06, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Radera filer på en SSD disk är nästan omöjligt om man inte känner till väl hur det fungerar med SSD diskar. Det som fungerar är endast kryptering och då med något open source som Vera Crypt.

Du kan alltid lägga den i en mixer så behöver du inte veta så mycket om hur de fungerar
Citera
2022-05-06, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Nej. Att avslöja någons identitet är att tydligt skriva ut den på sidan. Dumpen gör inte det. Inte i det här fallet eller något annat fall. De kan inte ta ansvar för läsarnas vidare undersökningar. Vad jag sett har de aldrig uppmanat någon att ta reda på identiteter.

Är du emot att FUP:ar och domar är offentliga handlingar också? Det går ju alltid att hänvisa till att ett brottsoffers integritets kränks i och med att brott beskrivs eller gärningsmännens identitet framkommer etc.

Varenda person i tråden har hittat mannen på Facebook, det är det hela Dumpen går ut på. Att folk ska kunna identifiera männen så att dom rent socialt får den misären som rättsväsendet i dom vanliga fallen inte kan sätta på männen.

Men i detta fallet så begår han en faktisk kriminell gärning mot ett faktiskt offer, något som polisen även har häktat honom för. Att i det läget för scoopets skull göra en konfrontation trots att det riskerar att förstöra bevismaterialet och polisens förundersökning säger det mesta om Dumpen. Polisen hade kunnat göra en husrannsakan när han minst anar det, ta hans mobil och dator omgående och häkta honom misstänkt för väldigt grova brott.

Istället ger Dumpen honom all möjlighet att förstöra bevismaterialet och likt det i videon bara påstå att det var en "fantasi". Och nej, domar som berör sexualbrott så maskeras namnen på offren och även i vissa fall känsliga information om familjekonstellationer och detaljerde gärningar för att inte kränka offrets integritetet och sekretess. Dumpen däremot har lagt ut extremt detaljerade gärningar om saker mannen påstås göra mot sin egna dotter bara för scoopets skull. Det är fanimej vidrigt.

Dom hade all möjlighet att framstå som några hjältar, istället tar dom tillfället i akt och gör misären till sitt egna scoop för uppmärksamhetens skull. Och sen har dom mage på att klaga på varför inte Aftonbladet och Expressen nämner i tidningsartiklarna gällande fallet ifråga om varför Dumpen inte namnges som dom som kom med scoopet. Så jävla unket.
Citera
2022-05-06, 11:47
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Filippinerna?
Då säger jag att sannolikheten att mamman är helt ovetandes minskar.
Tyvärr är just Filippinerna ökänt för utnyttjande av små barn.

Så han visste nog vad han gjorde när han valde sambo/fru.

Dessutom skulle jag säga att anmälningsbenägenheten hos henne om hon upptäckt något är låg då hon förmodligen inte känner till lagar och regler här.

Fy fan vad tragiskt, riktigt unken man.

Ett riktigt rövhål. Att han med dotter från Asien tillråga på allt råkar hyra hos en av Sverigs mest enagerade pedofiljägare (som dessutom råkar vara aktiv i bland annat Asien?) är helt barockt.

En ren slump då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in