2022-05-06, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Vad menar du "självständig och stark"? På vilket sätt är en svensk kvinna mer självständig och stark än t.ex en kvinna från bulgarien, colombia eller thailand? Jag säger inte att du har fel men vill gärna se hur du tänker.

Kan ju vara för att i till exempel Colombia och Thailand ska kvinnan ta hand om mannen. Oftast jobbar mannen och kvinnorna tar hand om barn, äldre och hushållet. I Sverige växer vi upp annorlunda där unga tjejer från tidig ålder blir motiverade till att vilja mer och sträva efter att göra lina mycket som en pojke kan
Citera
2022-05-06, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Streber13
Kan ju vara för att i till exempel Colombia och Thailand ska kvinnan ta hand om mannen. Oftast jobbar mannen och kvinnorna tar hand om barn, äldre och hushållet. I Sverige växer vi upp annorlunda där unga tjejer från tidig ålder blir motiverade till att vilja mer och sträva efter att göra lina mycket som en pojke kan

Ok så en kvinna är inte självständig och stark för att hon väljer familj och hem framför arbete? Hur självständigt är det att dumpa barn på dagis för att sedan gå och jobba (oftast för en annan man dessutom)?
Citera
2022-05-06, 08:37
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TackAPriori
Hej flashbackare,

Jag har tänkt en del på det här: vad är argumenten för att bilda familj med en svensk kvinna? De kommer över lag vara mindre feminina, mer självständiga och inte ta deras kvinnliga ansvar över hemmet. Antagligen kommer de vara indoktrinerade i den moderna "män och kvinnor är samma sak" tanken med allt barn- och familjefientligt som medföljer. De kommer vara bekväma, eventuellt håriga, och ha stora krav på sin make samtidigt som de på grund av sin biologi kommer ha svårt att sätta gränser för män de inte känner. Hemma skäller de ut sin man, på jobbet blir de utnyttjade och jobbar gratis, eventuellt till och med är horor för de inte vågar sätta gränser.
Visst stämmer det att svenska kvinnor (och män) är indoktrinerade. Dock är kvinnor känslodjur, så deras instinkt kommer att kicka in förr eller senare. Det är inte ovanligt att kvinnor, efter de har horat runt i 20-årsåldern, inser att livet som hemmafru är att föredra trots allt. Många kvinnliga, radikala feminister blir aningen avradikaliserade i 30-årsåldern när de bildar familj.
Citat:
Varför inte isåfall välja en utländsk importfru från t.ex Thailand eller Balkan som är mycket mer feminin och sunt fostrad? Visst, svenska tjejer är snyggare och härliga att ha sex med. Dessutom lätta att få då de inte har någon respekt för sig själva (vilket är väldigt synd), men att bilda familj med en låter ju helt odrägligt. Sedan tycker jag i och för sig inte ens att de förtjänar sex med tanke på hur de beter sig, samt då jag är kristen, men det är en annan femma.

Många som läser detta tänker säkert att jag är extremt misogyn, men jag älskar verkligen kvinnan. Skillnaden är att jag inte köper bilden av att den moderna "kvinnan" faktiskt är en sund och naturgod varelse som bidrar med gott på lång sikt. Hon är snarare någon missbildad blandras av bekvämlighet, pseudovetenskaplig postmodernism, och ansvarslös naivitet. Hon offrar morgondagen för njutningens skull. Hon offrar sin heder för en utländsk fallos. Hon offrar ett harmoniskt och välfungerande Sverige, ett Sverige med glada kvinnor och män, för ett islamistiskt Sverige där hon kommer tvingas gå i slöja. När vi väl blir invaderade, eller mer sannolikt förtryckta av sharia, kommer jag iallafall inte skydda blandrasen - jag kommer stå upp för den sanna goda kvinnan, fylld av plikt, kärlek och härlig feminitet.

Farväl Sverige och du vackra, du fjällhöga svenska kvinna. Vi ses på andra sidan av ansvarslöshet. Jag anar redan de böljande svarta tygstyckena, böneutropen, och ljuvligt blont hår som aldrig får se dagens ljus. Ack, vilken sorg. Rom föll i och för sig av samma skäl, för även den starkaste och vackraste av rosor möglar när den vägrar vända sig mot den goda solen.

Vad tycker du om de postmoderna hädelserna?
Det många inte förstår är att denna feministiska rörelse (iaf andra och tredje vågen) är ett enda stort shit-test för män. Ja, det är sanningen. Pratar du med en feminist så inser du snabbt att det inte finns någon lösning på dagens "ojämställda samhälle", eftersom vi lever i ett abstrakt "patriarkat" där kvinnor är "förtryckta" eftersom bla bla bla. Argumentet går bara runt i cirklar, och det vet kvinnor om eftersom det är ett medvetet val.

Poängen med ett shit-test är att testa mannen genom att som kvinna tjata och vara oresonlig, för att provocera fram en reaktion där mannen sätter ner sin fot och intar ledarrollen. Det är detta dagens feminister egentligen vill, tjata och gnälla på män i det offentliga och sedan bli rejält påsatta och dominerade av en man som fått nog i det privata.

Se därför inte dagens feminism som någonting annat än detta. Kvinnor vill inte ha ett "jämställt" samhälle där kvinnor och män beter sig likadant. Kvinnor försöker bara provocera fram attraktiva manliga attribut, vilket svenska feminina män är för dumma för att förstå.
Citera
2022-05-06, 08:40
Medlem
Citat:
Ja men det betyder inte att vi ska fortfarande ta hela ansvaret för hem och barn samt jobba heltid. Problemet är ju inte att det inte finns de som vill vara hemmafru, men att det inte går runt alls ekonomiskt om inte ens partner har en bra lön.

Jag tror knappast att de som ville ha samma villkor tänkte att de ska jävlas med de som vill vara hemmafru. Snarare att en ska få välja själv vad en vill göra med sitt liv

Om det är fullt med subventioner för att välja två inkomster medan det är noll subventioner för att endast ha en inkomst så är det givet att det gjordes för att få ett visst önskat resultat.

Hade man på riktigt velat ha samma villkor så hade man lämnat människor fria att bestämma själva och inte premierat några av valen. Nuvarande politik skapar dock fler skilsmässor och därmed ett större beroende av staten vilket är precis som det var tänkt.
Citera
2022-05-06, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det ser du väl i TS

Män som TS är i minoritet.
Citera
2022-05-06, 08:47
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ja, de blir motiverade att gå emot sina biologiska instinkter. Titta bara på hur kvinnor som visserligen är framgångsrika yrkesmässigt, men finner det omöjligt att hitta en partner. Varför då? Jo, eftersom kvinnor vill ha en män som står över dem i hierarkin.
Citera
2022-05-06, 08:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Min granne är gift med en tai. Han säger att de inte kan prata politik och verkar inte ha djupare tankar. Han får inget motspel. Låter tråkigt.

En del feminister vill gärna vara hemmafru och ta hand om barnen.
men då är dom ju inte feminister
Citera
2022-05-06, 08:58
Avslutad
Citat:
Ja men det betyder inte att vi ska fortfarande ta hela ansvaret för hem och barn samt jobba heltid. Problemet är ju inte att det inte finns de som vill vara hemmafru, men att det inte går runt alls ekonomiskt om inte ens partner har en bra lön.

Jag tror knappast att de som ville ha samma villkor tänkte att de ska jävlas med de som vill vara hemmafru. Snarare att en ska få välja själv vad en vill göra med sitt liv
MAN och MAN
Citera
2022-05-06, 08:59
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Vad är egentligen alternativet till kvinnans frihet och rättigheter idag? Att begränsa dem? Jag fattar verkligen inte vad alternativet skulle vara. Inte i praktiken i alla fall. Hur ska man, i praktiken, ändra på det och få till den där, för högernmän och incels, perfekta kvinnan?

Sen är ju detta lite roligt

Varför "offrar" en kvinna sin heder för utländsk fallos, men du offrar inte din heder när du drar hit en thaikvinna?
Såklart är det inte rimligt att tro Sverige (eller någon annan västerländsk demokrati) skulle avskaffa rösträtten för kvinnor. Samhällen utvecklas sällan på grund av interna reformer, utan i slutändan handlar det om att samhällen kollapser och nya, bättre samhällen byggs upp i dess ställe. Vi ser ju redan vartåt det barkar. Kriminalitet, psykisk ohälsa, splittring, potentiellt krig i Sverige.

När det kommer till kritan, om en krissituation uppstår kommer män och kvinnor glömma bort allt detta feministtrams och inta sina biologiska roller. Titta bara på kvinnan Nyamko Sabuni. Vad skulle hon göra vid en eventuell krigssituation? Folk tror att hennes svar beror på henne som person, men det handlar egentligen om att hon råkade uttrycka sin biologiska instinkt som kvinna, nämligen att fly och söka trygghet.
Citera
2022-05-06, 09:04
Medlem
Du låter som någon av de här kvinnomördarna man läser om varannan vecka nu.

"jag blev nekad för att hon inte ville ha mig och var för självständig så jag såg svart"

Skönt att vara så rädd för kvinnor att man måste sätta sig överlägsen?
Citera
2022-05-06, 09:12
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Inte konstigt när incels startar dessa tråden och flocken följer med och beklagar sig över den moderna, feministiska kvinnan. De flesta av oss svenskar är feminister och vill att kvinnor ska ha samma möjligheter och chanser att forma sina liv.
Vilket ni redan har och har haft länge i Sverige. Feminism handlar inte om det.
Citat:
De får man inte genom att befästa traditionella könsroller. Visserligen drabbar detta sorgliga män som du som är så osäker på dig själv att du måste ha en kvinna som du kan kontrollera, men för kvinnor i detta land har feminismen lett till ökat frihet. Nu behöver vi införa en helt kvoterad föräldrarförsäkring som helt delas lika mellan mannen och kvinnan i ett heterosexuellt förhållande så att även männen kan ta hand om sitt barn.
Självklart har det lett till mer frihet när det kommer till hedonistisk lust. Svenska kvinnor i 20-årsåldern är den mest privilegierade samhällsklassen som någonsin existerat. De har gratis utbildning, får ha hur mycket sex som helst utan konsekvenser, blir de gravida kan de göra abort, behåller de barnet kan de leva på bidrag. Känner de sig illa behandla kan de gråta ut på sociala medier och få oändligt med bekräftelse.

Självfallet är denna hedonistiska frihet extrem idag i jämförelse med för bara 30 år sedan. Men vad leder detta till i slutändan? Kvinnlig psykisk hälsa är helt åt helvete, kvinnor har svårt att hitta en seriös partner i 30-årsåldern, kvinnor är mindre lyckliga idag än förr. Barn växer upp utan en far som kan sätta gränser och blir feminina, olyckliga män.
Citera
2022-05-06, 09:39
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Det jag tänker mest på när det kommer till att skaffa familj med en svensk kvinna är att sannolikheten lär vara upp till 80% att det blir skilsmässa och varannan vecka förälder. Något som jag aldrig någonsin vill hamna i, framför allt vill jag inte se mina framtida barn växa upp så.
Nu vill jag inte förstöra några illusioner, men hur hög är skilsmässofrekvensen för "importfruar" och äktenskap mellan två från olika kulturer? Jag misstänker att den är högre än giftermål mellan svensk man och kvinna, men jag har ingen statistik på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in