Citat:
Ursprungligen postat av
Coysman
Min teori er fortsatt en kidnapping med et økonomisk motiv. Utført av et kriminellt nettverk med kjennskap til en av de siktede i saken. Mest sannsynlig via via.
Slike brutale kriminelle jazzer ikke med deg lengre enn de fortsatt tror det er penger og hente.
I dette tilfellet tror jeg de har satt strek, og godt videre til neste oppgave.
Det virker å være satt opp slik at TH eller hele familien skal se ut til å være involvert. Der ligger villedningen i min bok.
Det jeg mener politiet sitter på så langt er et par sko de ikke vet stort om.strips de ikke vet stort om, brevark de ikke vet stort om og en taperull de av en eller annen grunn ikke virker like interessert i. Så har de biologiske spor etter den savnede.
De har også noen fot og/eller skoavtrykk samt en DNA profil. Om den er fullstendig eller ikke vet jeg ikke.
Virker uhyre tynt etter maksimal overvåkning av hovedmistenkte i 11 mnd, med tilhørende tilgang til omtrent alt han eier. Som han frivillig har fitt dem. Operasjon Frank og full tilgang til Golf. Dette med hjelp fra en rekke politinasjoner og deres erfaring.
Jeg må si at jeg tviler på hans klønete fremføring i NRK intervjuet er noen smoking Gun. Omtrent alt som har kommet siste året er oppkok til spikersuppa.
Kryptosporet er kanskje deres største håp. Og da om man ser flere år frem i tid.
Politiet vil nok ikke komme frem til stort mer før de selv opptrer mer ydmykt og prater mer åpent om rød BMW, Hettemenn, Futurummenn og flyttingen av Haris.
Gjort svært dårlig research dette kriminelle nettverket da.
Siden de valgte å kidnappe et gissel som ønsket skilsmisse, en skilsmisse som ville ha gitt henne rett til halvparten av fellesboet i ekteskapet, opp mot 850 millioner NOK i realverdier, for så å kreve tilsvarende ca 85 millioner NOK i løsepenger i kryptovaluta fra en ektemann som er ekstremt påholden og grådig?
En gavepakke til ektemannen?
Så tilfeldig er ikke verden. Og så dumme er ikke kriminelle nettverk.
Som en bruker over her sier, ville man ha hatt penger for gisselet så måtte GM ha valgt et annet gissel.
Man må jo anta at det finnes noen av hans nærmeste som Tom Hagen med mye større sannsynlighet ville ha betalt løsepenger for å få tilbake.
Men ikke AE. De angivelige kidnapperne løste det gamle problemet han har dratt med seg helt fra ektepaktene ble skrevet. At AE hadde rett til halvparten av fellesboet opptjent i ekteskapet.