2022-05-06, 05:29
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Enig i at nødvendig kompetanseutvikling og avskrekkende effekt må stå sentralt for ressursbruken, uavhengig av om løsningen er partnerdrap, «kidnapping gått galt», e.a.

Nettopp, man skal ikke kunne finansiere et drap ved å gjemme det gjennom kryptotransaksjoner.

Man skal heller ikke kunne skjule et drap ved å bruke flere millioner på en villedning som ikke fører noe sted.

Men, 10 mill tapt og sendt ingensteds er vel alltid bedre enn å bli tatt for drap, sånn hvis man har slike summer å slenge rundt seg med, da.

Jeg har ikke helt bestemt meg ennå, om jeg tror de 10 mill. var en betaling, eller en kalkulert investering i uskyld...
Senast redigerad av Niffy 2022-05-06 kl. 05:45.
Citera
2022-05-06, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Har du ikke fått med deg at drapet framstår som en kidnapping? Og penger var de overhode ikke interessert i.
Det der er bare tull. I brevet er han livredd for at TH skal gjøre noe feil ved kjøpet og overføringen av beløpet. Når han etter en tid, som lovet, ikke får overført beløpet, tigger han nærmest om å bare få overført noe.
Citera
2022-05-06, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, det beste RU gjør nå er å fortelle. Alt.
Tror ikke han vil snakke med VG.
Citera
2022-05-06, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nettopp, man skal ikke kunne finansiere et drap ved å gjemme det gjennom kryptotransaksjoner.

Man skal heller ikke kunne skjule et drap ved å bruke flere millioner på en villedning som ikke fører noe sted.

Men, 10 mill tapt og sendt ingensteds er vel alltid bedre enn å bli tatt for drap, sånn hvis man har slike summer å slenge rundt seg med, da.

Jeg har ikke helt bestemt meg ennå, om jeg tror de 10 mill. var en betaling, eller en kalkulert investering i uskyld...
Det tok lang tid før utbetalingen skjedde og utløst av hypoteseendring fra kidnapping til drap der th var mistenkt. Ru og th har tydeligvis hatt et slags samarbeid pga uttalelser i avhør. Logisk sett må medhjelpere betales på en annen måte enn via bank og kontant når th driver på en måte uten kontantkasse og svart omsetning. Billig bolig, tomt, sjefstilling med høy lønn ol er også påfallende godtgjørelser også med tanke på at th ikke er full sjømann. Utbetalingen tyder på at det ikke er th som opprettet denne kontoen. Kripos satt også ringside. Th stoler ikke på at monero er usporbar. Det er kryptofrelste som har slike tanker, inkl naive ru. Ru passer perfekt inn som syndebukk i et svarteperspill. Selve drapet er det andre som har utført.
Citera
2022-05-06, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Ja, det var den butikken det var så veldig styrete å dra til, i følge noen.

Det var ikke mitt innlegg, men skjønner veldig godt hva som ble ment. Hadde du noen gang vært der, hadde du også skjønt det. Butikken lå litt avsides, opp noen vakker og midt i et boligstrøk, ikke et veldig naturlig sted å bare droppe innom.
Citera
2022-05-06, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Sjalusi? Hvorfor, hvordan?

Alt du spør om har blitt nevnt i denne tråden tidligere, og de fire punktene jeg nevner er en realitet. Du kan i tillegg legge til ordet sykelig, og da blir det: Sykelig sjalusi, sykelig kontrollerende, sykelig gjerrig og sykelig hevntørst. Dette er en livsfarlig blanding, og fører i mange tilfeller til blant annet konedrap. For vanlige folk er dette heldigvis uforståelig, for psykologer og politiet er dette hverdagen de dessverre må forholde seg til. Saken vil bli løst, og den/de skyldige vil bli dømt.
Citera
2022-05-06, 09:16
Medlem
.
Senast redigerad av Ittno 2022-05-06 kl. 09:54.
Citera
2022-05-06, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Min teori er fortsatt en kidnapping med et økonomisk motiv. Utført av et kriminellt nettverk med kjennskap til en av de siktede i saken. Mest sannsynlig via via.

Slike brutale kriminelle
jazzer ikke med deg lengre enn de fortsatt tror det er penger og hente.

I dette tilfellet tror jeg de har satt strek, og godt videre til neste oppgave.

Det virker å være satt opp slik at TH eller hele familien skal se ut til å være involvert. Der ligger villedningen i min bok.

Det jeg mener politiet sitter på så langt er et par sko de ikke vet stort om.strips de ikke vet stort om, brevark de ikke vet stort om og en taperull de av en eller annen grunn ikke virker like interessert i. Så har de biologiske spor etter den savnede.

De har også noen fot og/eller skoavtrykk samt en DNA profil. Om den er fullstendig eller ikke vet jeg ikke.

Virker uhyre tynt etter maksimal overvåkning av hovedmistenkte i 11 mnd, med tilhørende tilgang til omtrent alt han eier. Som han frivillig har fitt dem. Operasjon Frank og full tilgang til Golf. Dette med hjelp fra en rekke politinasjoner og deres erfaring.

Jeg må si at jeg tviler på hans klønete fremføring i NRK intervjuet er noen smoking Gun. Omtrent alt som har kommet siste året er oppkok til spikersuppa.

Kryptosporet er kanskje deres største håp. Og da om man ser flere år frem i tid.

Politiet vil nok ikke komme frem til stort mer før de selv opptrer mer ydmykt og prater mer åpent om rød BMW, Hettemenn, Futurummenn og flyttingen av Haris.

At et brutalt kriminelt nettverk skulle kidnappe en 68 år gammel milliardærkone er helt urealistisk.

De hadde selvfølgelig tatt ett barn eller ett barnebarn. Da hadde TH - forhåpentlig - betalt med en gang.

Ekteparet levde som hund og katt. Årtiers sinne over påstått utroskap forpestet livet i den familien. TH måtte foreta seg noe. Da var det jammen flaks at et kriminelt nettverk helt uten THs innblanding fant på å kidnappe AE.

Forstår godt at TH valgte å sende 10 millioner til disse folk, helt uten livsbevis. Som takk for hjelpen.
Citera
2022-05-06, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucia2020
At et brutalt kriminelt nettverk skulle kidnappe en 68 år gammel milliardærkone er helt urealistisk.

De hadde selvfølgelig tatt ett barn eller ett barnebarn. Da hadde TH - forhåpentlig - betalt med en gang.

Ekteparet levde som hund og katt. Årtiers sinne over påstått utroskap forpestet livet i den familien. TH måtte foreta seg noe. Da var det jammen flaks at et kriminelt nettverk helt uten THs innblanding fant på å kidnappe AE.

Forstår godt at TH valgte å sende 10 millioner til disse folk, helt uten livsbevis. Som takk for hjelpen.
Hvis de hadde tatt et barn eller barnebarn ville alarmen ha gått uansett.
Poenget med AEH var at TH skulle holde kjeft om det og betale.

Han skulle bruke noe tid på å skaffe nok monero så det måtte holdes hemmelig i dagevis og det går ikke med barn eller barnebarn.
Citera
2022-05-06, 09:25
Medlem
Citat:
Min teori er fortsatt en kidnapping med et økonomisk motiv. Utført av et kriminellt nettverk med kjennskap til en av de siktede i saken. Mest sannsynlig via via.

Slike brutale kriminelle jazzer ikke med deg lengre enn de fortsatt tror det er penger og hente.

Det virker å være satt opp slik at TH eller hele familien skal se ut til å være involvert. Der ligger villedningen i min bok.

Det jeg mener politiet sitter på så langt er et par sko de ikke vet stort om.strips de ikke vet stort om, brevark de ikke vet stort om og en taperull de av en eller annen grunn ikke virker like interessert i. Så har de biologiske spor etter den savnede.

De har også noen fot og/eller skoavtrykk samt en DNA profil. Om den er fullstendig eller ikke vet jeg ikke.

Virker uhyre tynt etter maksimal overvåkning av hovedmistenkte i 11 mnd, med tilhørende tilgang til omtrent alt han eier. Som han frivillig har fitt dem. Operasjon Frank og full tilgang til Golf. Dette med hjelp fra en rekke politinasjoner og deres erfaring.

Jeg må si at jeg tviler på hans klønete fremføring i NRK intervjuet er noen smoking Gun. Omtrent alt som har kommet siste året er oppkok til spikersuppa.

Kryptosporet er kanskje deres største håp. Og da om man ser flere år frem i tid.

Politiet vil nok ikke komme frem til stort mer før de selv opptrer mer ydmykt og prater mer åpent om rød BMW, Hettemenn, Futurummenn og flyttingen av Haris.

Altså brutale kriminelle med et økonomisk motiv.

Som SAMTIDIG ønsker å peke på familien som de skyldige.

Her klør jeg meg for alvor i hodet.

Klarte de ikke å bestemme seg for om de ville ha penger for en kidnappet dame?

Eller om de ville peke på familien?

Du kan ikke gjøre begge deler samtidig
Citera
2022-05-06, 09:35
Medlem
Citat:

Slike brutale kriminelle jazzer ikke med deg lengre enn de fortsatt tror det er penger og hente.

Jeg holder en knapp på at kryptosporet kan lede til GM, men at GM på ingen måte er i kryptomiljøet.
Citera
2022-05-06, 09:35
Medlem
Citat:

Gjort svært dårlig research dette kriminelle nettverket da.

Siden de valgte å kidnappe et gissel som ønsket skilsmisse, en skilsmisse som ville ha gitt henne rett til halvparten av fellesboet i ekteskapet, opp mot 850 millioner NOK i realverdier, for så å kreve tilsvarende ca 85 millioner NOK i løsepenger i kryptovaluta fra en ektemann som er ekstremt påholden og grådig?

En gavepakke til ektemannen?

Så tilfeldig er ikke verden. Og så dumme er ikke kriminelle nettverk.

Som en bruker over her sier, ville man ha hatt penger for gisselet så måtte GM ha valgt et annet gissel.

Man må jo anta at det finnes noen av hans nærmeste som Tom Hagen med mye større sannsynlighet ville ha betalt løsepenger for å få tilbake.

Men ikke AE. De angivelige kidnapperne løste det gamle problemet han har dratt med seg helt fra ektepaktene ble skrevet. At AE hadde rett til halvparten av fellesboet opptjent i ekteskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in