2022-05-05, 10:21
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nu har jag inte besökt jättemånga ålderdomshem men ett par och då har de ett rum med en tv, kanske en soffa och en säng. Har inte sett något kylskåp på de jag varit på
De har kylskåp!
Citera
2022-05-05, 10:32
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nej faktiskt inte, vissa saker ingår och andra inte. Allt kan man inte få på boenden!
Förstår inte vad som är så konstigt med det?
Tycker du att de ska få tobak och snus också av kommunen? Nej, för det får de bekosta själva.
Löjlig halmgubbe. Det handlar inte om ”allt” eller ”tobak och snus”. Det handlar om lättöl till maten som boendets ledning tagit bort utan meningsfulla argument. (Nu tycks dock kommunledningen ändra på beslutet efter skriverierna och kritiken.)
Citera
2022-05-05, 11:34
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast i Stigs “lokala” severing ingår måltidsdryck i priset, dock förvägras Stig den dryck han vill ha.

Ja, han förvägras eftersom lättöl ej ingick.
Citera
2022-05-05, 12:31
Avstängd
Citat:
Måltidsdryck är inte samma som läsk och lättöl.

Du hör inte själv hur sjuka kommentarer du skriver?
Han är ju en vuxen människa i ett av världens mest hårt beskattade länder.
Och du har mage att tycka vilken måltidsdryck som är den "rätta" för vuxna personer... holy mother..
Citera
2022-05-05, 12:38
Medlem
Där jag jobbar får de som vill dricka lättöl, det finns alltid som alternativ. Jobbar på ett demensboende
Citera
2022-05-05, 18:09
Medlem
Har även sett lättöl som tillgänglig dricka i backarna på äldreboende i min kommun. Det är inte så ofta någon frågar efter det, det är oftast någon enskild äldre man som vill ha det vid något enskilt tillfälle till lunch eller middag alternativt kvällsmörgåsen.

Däremot så kanske ledningen på äldreboendet har satt "regler" vad som ska finnas tillgängligt i backarna som måltidsdricka. Stig får be anhöriga att komma med lite varor.
Citera
2022-05-05, 23:49
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Löjlig halmgubbe. Det handlar inte om ”allt” eller ”tobak och snus”. Det handlar om lättöl till maten som boendets ledning tagit bort utan meningsfulla argument. (Nu tycks dock kommunledningen ändra på beslutet efter skriverierna och kritiken.)
De har inte tagits bort, varken lättöl eller läsk serveras varje dag på boenden, inget nytt.
Citera
2022-05-05, 23:52
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Har även sett lättöl som tillgänglig dricka i backarna på äldreboende i min kommun. Det är inte så ofta någon frågar efter det, det är oftast någon enskild äldre man som vill ha det vid något enskilt tillfälle till lunch eller middag alternativt kvällsmörgåsen.

Däremot så kanske ledningen på äldreboendet har satt "regler" vad som ska finnas tillgängligt i backarna som måltidsdricka. Stig får be anhöriga att komma med lite varor.
Där jag jobbar får de läsk/lättöl på helger, speciella tillfällen och emellanåt finns det en helt vanlig vardag.
Precis, hur svårt kan det vara att be någon handla in ett par lättöl i reserv?
Citera
2022-05-05, 23:58
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
De har inte tagits bort, varken lättöl eller läsk serveras varje dag på boenden, inget nytt.
Jo det togs bort för några år sedan. Det är vad alltihop handlar om. Vad vill du egentligen säga?
Citera
2022-05-06, 00:00
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi

Du hör inte själv hur sjuka kommentarer du skriver?
Han är ju en vuxen människa i ett av världens mest hårt beskattade länder.
Och du har mage att tycka vilken måltidsdryck som är den "rätta" för vuxna personer... holy mother..

Har knappast med endast ekonomi att göra, är ju också så att flaskorna ska fraktas till boenden.

Som vuxen kan han köpa sin jävla lättöl själv!
Jag tycker precis vad jag vill, finn dig i det!
Dryga idioter som dig, står jag över!
Citera
2022-05-06, 00:01
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jo det togs bort för några år sedan. Det är vad alltihop handlar om. Vad vill du egentligen säga?
Det tror jag inte på.
Citera
2022-05-06, 00:05
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
På min lokala lunchrestaurang ingår endast kranvatten i måltidspriset. Vill jag ha något annat får jag slanta upp.
Tyvärr fattar inte vissa nötter detta.
Ja ibland finns lättöl på boenden, men det är inte självklart att det finns, lika lite som just ex.apelsinsaft alltid finns.
Om man köper några lättöl själv, så slipper man att riskera att bli utan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in