2022-05-05, 22:09
Medlem
Niffys avatar
Så Anne-Elisabeth kom liksom bare i veien for tidenes slueste kryptoplott?

"Lørenskog-saken" handler jo faktisk om at det er Anne-Elisabeth som er forsvunnet og mest sannsynlig drept.

Kryptotullet er "smoke and mirrors", men det gir samtidig muligheten for politiet til å få bryne seg på krypto brukt i kriminell hensikt, og alt arbeidet de gjør i forhold til kryptosporene er viktige, og fortjener å få alle ressurser pøst inn, fordi dette er blitt en populær måte å finansiere forskjellige typer kriminell aktivitet på, de senere årene.

Men selv om opprullingen av kryptosporene er spennende arbeid, så må det ikke overskygge realitetene i saken, og hva den faktisk handler om, og det er som sagt drapet på Anne-Elisabeth.
Citera
2022-05-05, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ikke minst så er det ikke et kryptoplott som ligger i bunnen her, det er noen som har ønsket å fjerne AEH fra livet, det er bunnlinjen, ikke penger eller krypto.

Penger/krypto er villedningen, for å dekke over drapet på AEH.

Det som ligger i bunnen er sjalusi, kontroll, penger og hevn. Og den skyldige heter🤔
Citera
2022-05-05, 22:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Men selv om opprullingen av kryptosporene er spennende arbeid, så må det ikke overskygge realitetene i saken, og hva den faktisk handler om, og det er som sagt drapet på Anne-Elisabeth.

Det dreier seg absolutt om drapet på AE. De blir tatt.
Citera
2022-05-05, 22:32
Medlem
Citat:

"Lørenskog-saken" handler jo faktisk om at det er Anne-Elisabeth som er forsvunnet og mest sannsynlig drept.

Kryptotullet er "smoke and mirrors", men det gir samtidig muligheten for politiet til å få bryne seg på krypto brukt i kriminell hensikt, og alt arbeidet de gjør i forhold til kryptosporene er viktige, og fortjener å få alle ressurser pøst inn, fordi dette er blitt en populær måte å finansiere forskjellige typer kriminell aktivitet på, de senere årene.

Enig i at nødvendig kompetanseutvikling og avskrekkende effekt må stå sentralt for ressursbruken, uavhengig av om løsningen er partnerdrap, «kidnapping gått galt», e.a.
Citera
2022-05-05, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucia2020
Jo jo, fanget det opp 👍 Bra innlegg. Tror ikke det hjelper å sitte stille i båten lenger. Det lureste RU kan gjøre nå er å endre forklaring igjen. Denne gang for å si sannheten

Ja, det beste RU gjør nå er å fortelle. Alt.
Citera
2022-05-05, 23:41
Medlem
Citat:

Jeg er glad du nevner det med å bryne seg på krypto. Kjempegodt poeng at det er kompetansefremmende.

Bare i USA ble det i 2020 fra kriminelt tilknyttede adresser sent mer enn 3,5 milliarder dollar i bitcoin.

Samme år ble det bare fra EN amerikansk børs/ handelsplattform sendt mer enn 36,7 millioner USD direkte til kriminelle.

Jeg heier på alle som jobber så hardt for å bekjempe kriminalitet i kryptoverdenen.
Man kan ofte få en følelse av at det er en håpløs kamp, men bildet er større enn som så, og alt annet enn håpløs.
Det er ikke bortkastede skattekroner i AE-saken.
Citera
2022-05-06, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Ja, det er opplagt at dette er en løgn. Men det jeg er forundret over er at TH og familien ikke ser ut til å mistenke RU. Det må det nesten være en grunn til. Kan de beskytte en annen person som er innblandet i denne saken sammen med RU? Det stemmer godt med en hypotese jeg har hatt tro på i lang tid.

Det kan hende, selv om jeg ikke tror det.
Citera
2022-05-06, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Det som ligger i bunnen er sjalusi, kontroll, penger og hevn. Og den skyldige heter🤔

Sjalusi? Hvorfor, hvordan?
Citera
2022-05-06, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det dreier seg absolutt om drapet på AE. De blir tatt.

TH da? Blir han også tatt?
Citera
2022-05-06, 00:51
Medlem
Min teori er fortsatt en kidnapping med et økonomisk motiv. Utført av et kriminellt nettverk med kjennskap til en av de siktede i saken. Mest sannsynlig via via.

Slike brutale kriminelle jazzer ikke med deg lengre enn de fortsatt tror det er penger og hente.

I dette tilfellet tror jeg de har satt strek, og godt videre til neste oppgave.

Det virker å være satt opp slik at TH eller hele familien skal se ut til å være involvert. Der ligger villedningen i min bok.

Det jeg mener politiet sitter på så langt er et par sko de ikke vet stort om.strips de ikke vet stort om, brevark de ikke vet stort om og en taperull de av en eller annen grunn ikke virker like interessert i. Så har de biologiske spor etter den savnede.

De har også noen fot og/eller skoavtrykk samt en DNA profil. Om den er fullstendig eller ikke vet jeg ikke.

Virker uhyre tynt etter maksimal overvåkning av hovedmistenkte i 11 mnd, med tilhørende tilgang til omtrent alt han eier. Som han frivillig har fitt dem. Operasjon Frank og full tilgang til Golf. Dette med hjelp fra en rekke politinasjoner og deres erfaring.

Jeg må si at jeg tviler på hans klønete fremføring i NRK intervjuet er noen smoking Gun. Omtrent alt som har kommet siste året er oppkok til spikersuppa.

Kryptosporet er kanskje deres største håp. Og da om man ser flere år frem i tid.

Politiet vil nok ikke komme frem til stort mer før de selv opptrer mer ydmykt og prater mer åpent om rød BMW, Hettemenn, Futurummenn og flyttingen av Haris.
Citera
2022-05-06, 00:57
Medlem
Det aller første jeg hørte da nyheten slapp om AE, var rykter om at mannen hadde vært utro i mange år, og at det at det noe «alle» visste.
Men på denne tråden er mantraen at det er AE som har vært utro, en gang for ørti år siden. Snakk om å snu ting på hodet.
Citera
2022-05-06, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
SEMINAROPPGAVE

Les gjennom innlegget. Svar deretter på disse spørsmålene.

• Er skribente nøytral i sin fremstilling?

• Har skribenten bedrevet god kildekritikk?

• Skribenten slår fast at alt i Lørenskog-saken handler om å «dekke over et drap». Hvordan begrunnes dette?

Har du ikke fått med deg at drapet framstår som en kidnapping? Og penger var de overhode ikke interessert i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in