2022-05-05, 22:06
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Nej. Det är inte alls hela väst mot Ryssland. Så varför skriver du så?

Dessutom är inte väst så djävla starka och i centrum för allt, som de/vi tror att vi är. Och nej, inga sanktioner har knäckt Ryssland och det är inte säkert att länder som USA rår på Ryssland i Ukraina. Jag hoppas för övrigt på ryss-seger men det vore lika bra med ett eld upphör.
Går du på nåt?
Tror du USA är i Ukraina och krigar mot ryssland?
Citera
2022-05-05, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ryssland har startat ett krig mot Ukraina. Svårare än så är det inte, kamrat.

Kalla mig aldrig kamrat det kan du kalla dina gelikar, vi pratade vad framgångarna berodde på, jag påstår att det är tack vare väst, medans dina kamrater menar att det inte beror på väst. Att Ryssland startat kriget råder ingen tvekan och ingen som hävdat något annat.
Citera
2022-05-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Atlantic Council är en internationell och amerikansk organisation.
Filmer på Azov är en grundkälla.
Bilder på Zelensky som har möte med nazister visar vad dom visar.

Azovrörelsen har nazistsymboler och de har själva sagt att 15% är nazister, så de är minst nazistkolloboratörer.

Här är ett brev påskrivet av fyra människorättsorganisationer som listar nazisters olika brott under 2018:
https://www.hrw.org/news/2018/06/14/joint-letter-ukraines-minister-interior-affairs-and-prosecutor-general-concerning

Det finns mer. EU länkar C-14 till nazister:
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2019-003694_EN.html

Det finns också många vittnen som kallar dom nazister, men du tror ju inte på vad ryssar säger.

"källor som stödjer din förvridna tes?"

Vilken tes är förvriden? Jag beskriver bara vad medier och organisationer har sagt under 8 år. Det är ingen tes. Jag har ingen tes. Det är fakta att de skriver vad de skriver.

Du får ta o skilja på Azov rörelsen o azov som lyder under ukrainas arme. Azov rörelsen är en politisk organisation som är förbjuden i Ukraina.Men det väljer du att bortse ifrån.
Citera
2022-05-05, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Kalla mig aldrig kamrat det kan du kalla dina gelikar, vi pratade vad framgångarna berodde på, jag påstår att det är tack vare väst, medans dina kamrater menar att det inte beror på väst. Att Ryssland startat kriget råder ingen tvekan och ingen som hävdat något annat.

Ooo jo det finns många ryss troll härinne som hävdar annat. Dom är svåra att missa
Citera
2022-05-05, 22:14
Medlem
Svårt att få igång en krigsteknisk diskussion härinne då pro-ryska bara vill diskutera allt möjligt trams utom att Ryssland förlorar i Ukraina.
Citera
2022-05-05, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Intressant att ryssen menar att den inte kommer mobilisera:
https://tass.com/politics/1447583

Är helt övertygad om att Ukraina vinner kriget så länge ryssen inte mobiliserar, varpå jag ser det som ett mindre glädjebesked.
Inte för att jag litar på ryssen, men känns lite väl dumt att helt förneka mobilisering i sin propaganda strax innan det sker.

Förvisso kan den kanske hitta på något kryphål för att mobilisera utan att mobilisera officiellt, vi får se.

Lögn är sanning!

Om Ryssland officiellt förklarar krig mot Ukraina så får man nog se det som starten av WW3 och det definitiva avslutet för Ryssland och alla drömmar om att skapa ett ”Sovjet 2.0” under den närmsta mansåldern.
Citera
2022-05-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Går du på nåt?
Tror du USA är i Ukraina och krigar mot ryssland?

Indirekt är man det. Man skickar vapen, tränar soldater, ger underrättelser.
Citera
2022-05-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Nej. Det är inte alls hela väst mot Ryssland. Så varför skriver du så?

Dessutom är inte väst så djävla starka och i centrum för allt, som de/vi tror att vi är. Och nej, inga sanktioner har knäckt Ryssland och det är inte säkert att länder som USA rår på Ryssland i Ukraina. Jag hoppas för övrigt på ryss-seger men det vore lika bra med ett eld upphör.

Du hoppas i onödan för det är inte påväg att ske, Nordkorea har 2000 sanktioner Iran 3500, Ryssland 7000 och du menar att dem kommer klara sig bra. Ser det ut som Iran och Nordkorea har utvecklats? Jo vi i väst står för över 70% av världens ekonomi så vi är starka
Citera
2022-05-05, 22:18
Medlem
Jofs avatar
Vågar. Man tro på Tass intervjun att man inte kommer med mobilisering den 9 maj?
Citera
2022-05-05, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Ooo jo det finns många ryss troll härinne som hävdar annat. Dom är svåra att missa

Nu var den riktad mot mig, där folk studsar såfort man inte har glåpord om ryssar i ett inlägg. Men att det är en invasion har alla som följt händelserna från dag 1 förstått även, de som skulle försöka hävda ngt annat.
Citera
2022-05-05, 22:19
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Intressant att ryssen menar att den inte kommer mobilisera:
https://tass.com/politics/1447583

Är helt övertygad om att Ukraina vinner kriget så länge ryssen inte mobiliserar, varpå jag ser det som ett mindre glädjebesked.
Inte för att jag litar på ryssen, men känns lite väl dumt att helt förneka mobilisering i sin propaganda strax innan det sker.

Förvisso kan den kanske hitta på något kryphål för att mobilisera utan att mobilisera officiellt, vi får se.

De ryska kackerlackorna har inte utrustning för att göra en stor mobilisering. Det finns bara på pappret och i Putlers lilla fantasivärld.
Citera
2022-05-05, 22:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Oj! En muslim vårdar de sårade nazisterna i Mariupol! Judenazisterna är muslimer också!
https://twitter.com/antiputler_news/status/1522304689064361984

Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Svårt att veta såklart. Tror inte det är en ekonomisk scam, min högst personliga uppfattning är att det är någon som sitter i Kanada och ”lajvar” frivillig.

Han kan tjäna pengar på olika bidrag från följarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in