2022-05-05, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Jag säger att väst ligger bakom framgången, med både underrättelser och direkt övervakning och information om ryska rörelser samt lätta men effektiva vapen.
Jag anser hur dålig den ryska armén än är, att den varit mångdubbelt bättre och starkare än Donbass separatisterna. Då får man fråga sig vad som gör att Ukraina under 8 år inte kunde besegra separatister men lyckas bättre mot ryssarna?

Ja det är väl rimligt. UA har väl kanske dragit sig för att dra igång någonting fullskaligt under de 8 åren dock. Haft lågintensivt krig och rustat 110%.
Citera
2022-05-05, 21:58
Medlem
Intressant att ryssen menar att den inte kommer mobilisera:
https://tass.com/politics/1447583

Är helt övertygad om att Ukraina vinner kriget så länge ryssen inte mobiliserar, varpå jag ser det som ett mindre glädjebesked.
Inte för att jag litar på ryssen, men känns lite väl dumt att helt förneka mobilisering i sin propaganda strax innan det sker.

Förvisso kan den kanske hitta på något kryphål för att mobilisera utan att mobilisera officiellt, vi får se.
Senast redigerad av ModeratSkeppet 2022-05-05 kl. 22:02.
Citera
2022-05-05, 22:00
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Oj, ja vi får vara vaksamma på luriga bedragare. Tror ni han vill tjäna pengar på det eller vill han verka ball och tuff och kunna ragga tjejer p.g.a. att han strider i Ukraina?
Svårt att veta såklart. Tror inte det är en ekonomisk scam, min högst personliga uppfattning är att det är någon som sitter i Kanada och ”lajvar” frivillig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
"Proxykrig" tycks vara ett glosa som numera står med i manualerna du och dina gelikar erhåller från Kreml.

Du är lite långsam… Fick du inte höra glåpord om ryssar? Så då är man Kremltroget, kalla det precis vad du vill men att det är ett krig på alla plan mot Ryssland råder ingen tvekan. Eller du menar att det inte är så?
Citera
Medlem
Citat:
Jag säger att väst ligger bakom framgången, med både underrättelser och direkt övervakning och information om ryska rörelser samt lätta men effektiva vapen.
Jag anser hur dålig den ryska armén än är, att den varit mångdubbelt bättre och starkare än Donbass separatisterna. Då får man fråga sig vad som gör att Ukraina under 8 år inte kunde besegra separatister men lyckas bättre mot ryssarna?

Du frågar dig varför dom tolererade den ryska aggressionen och förberedde sitt för försvar för en fullskalig invasion av Ryssland?

Det skulle ju kanske kunna vara så att Ukraina inte ville bli invaderade av ryssmongolen och att miljontals ukrainare skulle behöva fly landet ellr dö i ett meningslöst krig. Kan det vara så.. jag bara undrar.

Betänk samtidigt att Ryssland offrar sina bästa som om dom aldrig betytt någonting.

There is a place in hell for everyone!
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Ukrainskt artilleri någonstans i Kharkiv oblast idag fullständigt krossar ryskt matriel,filmat från två olika vinklar. MTLB,Scooby Doo Van, T80,T90M,BTR82A bla syns bland de ryska förlusterna

https://twitter.com/i/status/1522298027339227138

https://twitter.com/i/status/1522298745588789252

T90M är den andra på två dagar vi ser brinnande så ryssen är nere på 38 st nu av sin senaste hypermoderna vagn tagen i bruk 2021
Citera
2022-05-05, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Klassiskt retoriskt knep när någon börjar komma för nära sanningen: ”Jag har ingen aaaaaning om vad du pratar om.”.
Värdigt en fjärdeklassare som spelar oskyldig, eller ett rysstroll då förstås.

Gå och göm dig en koja i skogen i Norrland, tack för en mycket givande diskussion👌
Citera
2022-05-05, 22:03
Bannlyst
Citat:
Det är ju inte ett krig med 2 spelare längre, utan hela väst mot Ryssland. Vad kallar du 7000 sanktioner på Ryssland och att väst inte låter Ukraina falla. Syftet från början var kanske inte detta, men när Ryssland valde att bedriva kriget så är det indirekt ett sånt krig idag. Det är ju inte Ukraina som knäcker ryssarna men våra sanktioner och vapen som används mot dem.

Nej. Det är inte alls hela väst mot Ryssland. Så varför skriver du så?

Dessutom är inte väst så djävla starka och i centrum för allt, som de/vi tror att vi är. Och nej, inga sanktioner har knäckt Ryssland och det är inte säkert att länder som USA rår på Ryssland i Ukraina. Jag hoppas för övrigt på ryss-seger men det vore lika bra med ett eld upphör.
Citera
2022-05-05, 22:04
Medlem
Citat:
Du är lite långsam… Fick du inte höra glåpord om ryssar? Så då är man Kremltroget, kalla det precis vad du vill men att det är ett krig på alla plan mot Ryssland råder ingen tvekan. Eller du menar att det inte är så?

Ryssland har startat ett krig mot Ukraina. Svårare än så är det inte, kamrat.
Citera
Medlem
Cyprezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De styrs av judarna. Och nazisterna. Nazistjudarna.

Ryssland styrs av globalistiska, liberala, satanistnazistjudehomopedofiler. De i sin tur styrs av USA. Det är USA fel att Ryssland krigar. Alla som är emot RySSlands krig är givetvis styrda av USA propaganda. I Ryssland finns ingen propaganda! Ryssen är ett offer.
Citera
Medlem
Citat:

Ja vad skulle det kunna vara? Absolut inte att Ukraina inte vill utsätta sin egna civilbefolkning för onödigt lidande inte, för nånting nånting väst är elaka och nazister som gasar rysktalande, eller hur går det nu?
Citera
2022-05-05, 22:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyprez
Ryssland styrs av globalistiska, liberala, satanistnazistjudehomopedofiler. De i sin tur styrs av USA. Det är USA fel att Ryssland krigar. Alla som är emot RySSlands krig är givetvis styrda av USA propaganda. I Ryssland finns ingen propaganda! Ryssen är ett offer.

Israel, glöm inte Israel. Och Illuminati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in