2022-05-05, 21:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Azov Kiev fortsätter att återbörda ryska orcer till moderjord varav en grillad.. https://streamable.com/fb4luj

Jag tror de strider extra kraftfullt nu för de vill hämnas sina kamrater som är instängda i Mariupol. Inga ryssar kan stå emot dem när de drivs av hämndlystnad.
Citera
2022-05-05, 21:50
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Alltså att Ryssland är styrt av någon annan, som dikterar villkoren? Vem i så fall? Är det kanske aliens från yttre rymden som lurat Putin och hans armé att våldta och mörda ukrainska barn?

De styrs av judarna. Och nazisterna. Nazistjudarna.
Citera
2022-05-05, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Jag tror det är du som har svårt att ta in verkligheten här. Hur går det med Ryssens andra offensiv tycker du? Vad var det nu -140km2 i markvinningar senaste veckan. Jävlar fint det.

Men du, om nu väst knäckte Ryssland så kan du ju redogöra för vilka vapensystem och när dessa levererades från väst där under första veckorna. Alltså de som "knäckte Ryssland" redan i slaget om Kiev.

Jag säger att väst ligger bakom framgången, med både underrättelser och direkt övervakning och information om ryska rörelser samt lätta men effektiva vapen.
Jag anser hur dålig den ryska armén än är, att den varit mångdubbelt bättre och starkare än Donbass separatisterna. Då får man fråga sig vad som gör att Ukraina under 8 år inte kunde besegra separatister men lyckas bättre mot ryssarna?
Citera
2022-05-05, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Alltså att Ryssland är styrt av någon annan, som dikterar villkoren? Vem i så fall? Är det kanske aliens från yttre rymden som lurat Putin och hans armé att våldta och mörda ukrainska barn?

Du är ju efterbliven😂. Nu förstår jag inte vad du pratar om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Det går bra för Saab nu. Orderna trillar in.

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1522283816806760448
Det har gått bra för SAAB länge och det har redan ordrar för flera år framåt, deras order backlog är ganska omfattande.
Jag tror dom nämnde att de hade en order backlog för 4år framåt vid ett av de senare genomgångarna IIRC och det var före kriget i Ukraina.
Carl-Gustaf M4 lär däremot gå hyfsat snabbt att leverera, många tömmer sina förråd med äldre utrustning nu så orderblocken lär fyllas än mer och det lär även beställas mycket ammunition.
https://www.saab.com/newsroom/press-releases/2022/denmark-becomes-15th-carl-gustaf-m4-customer
https://www.saab.com/globalassets/cision/documents/2022/20220422-saabs-results-january-march-2022-a-solid-start-to-the-year-in-a-changing-landscape-en-0-424 3092.pdf
Senast redigerad av Jahvet 2022-05-05 kl. 21:55.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Vilka väst är? Alla länder som inte leds av en dvärgmongol som gillar att mörda civila och våldta småbarn.

Alla ni rysstroll.....jobba på, hoppas att du inte får betalt i rubel bara.

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De styrs av judarna. Och nazisterna. Nazistjudarna.
Du kan tro att det är nazistjudarna. Jag tror iallafall att det är aliens, eller möjligen någon ny okänd hundras som ligger bakom massmorden och våldtäkterna på civila män och kvinnor i Ukraina. Det är iallafall inte ryssen. De våldtar och mördar bara spädbarn, kvinnor och barn.
Citera
2022-05-05, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Ganska klart vad jag vill ha sagt, att det i dagsläget är ett proxykrig tills man knäckt Ryssland och inget annat.

"Proxykrig" tycks vara ett glosa som numera står med i manualerna du och dina gelikar erhåller från Kreml.
Citera
2022-05-05, 21:55
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Jag är inte svensk. 😄
Alla förstår det, kamrat.
это все понимают, товарищ
Citera
2022-05-05, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Kommer du ihåg dom här 20-talet ryska officerare som hade förskansat sig i en ukrainsk skola häromdagen? Vad blev det av dom?

Varför tog dom skydd i en civil byggnad.. äckligt ju.

Det blev helt enkelt köttfärs av dem. 80: fett. Perfekt för kålpudding. Det som värmer en riktig Svensks hjärta mest i dessa krigets dagar är vetskapen om att vår alldeles egna luftburna SIGINT patrullerar luftrummet intill UA och kontinuerligt levererar kvalificerad måldata till Ukraina, medan ryZZen flyger clas ohlssondrönare för 499 :- och försöker göra detsamma🤣.
Citera
2022-05-05, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Det blev helt enkelt köttfärs av dem. 80: fett. Perfekt för kålpudding. Det som värmer en riktig Svensks hjärta mest i dessa krigets dagar är vetskapen om att vår alldeles egna luftburna SIGINT patrullerar luftrummet intill UA och kontinuerligt levererar kvalificerad måldata till Ukraina, medan ryZZen flyger clas ohlssondrönare för 499 :- och försöker göra detsamma🤣.

Så. Jävla. Utmanövrerade.
Citera
2022-05-05, 21:57
Medlem
BonerBatmans avatar
En kopter precis inpå gränsen till vitryssland från Polen. Är den och kastar sten på S-300 systemet som placerats ut?
https://www.flightradar24.com/SN82XP/2bbefa3f
Citera
2022-05-05, 21:58
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Nu förstår jag inte vad du pratar om.
Klassiskt retoriskt knep när någon börjar komma för nära sanningen: ”Jag har ingen aaaaaning om vad du pratar om.”.
Värdigt en fjärdeklassare som spelar oskyldig, eller ett rysstroll då förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in