2022-05-05, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vad skulle du göra med en liten blodslamsa? Smeta ut den på väggen? Frysa in den?

Är du frisk i huvudet?

Gratis målarfärg.

Men alltså man borde ha lite mer respekt för livet...det känns så ruttet meningslöst att kvinnor dödar sina "foster".
Citera
2022-05-05, 20:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megabajs
Din morsa kunde ju ha aborterat dig...känns inte det fel??

Många dagar har jag önskat att hon gjort det. Ingen väljer att bli född.
Citera
2022-05-05, 20:35
Medlem
Konfucius2s avatar
Stor del av Amerikanarna är kristna fanatiker . Läskiga är de…
Citera
2022-05-05, 20:35
Medlem
Citat:
Många dagar har jag önskat att hon gjort det. Ingen väljer att bli född.

Jaha...ja men så kan man ju känna. Inget fel i det.

Jag tycker bara man ska respektera ordningen i naturen och universum.
Citera
2022-05-05, 20:40
Medlem
Och så denna ständiga rätt trista debatt. Kvinnor som ska TVINGAS föda barn mot sin vilja.....suck!
Citera
2022-05-05, 20:41
Medlem
Gruvafghanens avatar
Nej vi har ingen absurd kristen höger.
Ebba är liberal i jämförelse.
Citera
2022-05-05, 20:44
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweZionist
Var går gränsen då? När blir fostret magiskt ett barn? vad avgör om det är en människa eller inte? Jag tycker det är ett barn från början, och fortfarande inte direkt emot abort i praktiken, men moraliskt förkastligt är det.

Du har absolut rätt till din åsikt.

Du ställer frågor om när mänskligt liv uppstår, vad är en människa osv.

Filosofi och moral med mera i all ära men det måste balanseras med ett pragmatiskt förhållningssätt.
Citera
2022-05-05, 20:47
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Gratis målarfärg.

Men alltså man borde ha lite mer respekt för livet...det känns så ruttet meningslöst att kvinnor dödar sina "foster".

Ja, vem sa att det var "skrikigt" med blodröda väggar?

Men rätt mycket är ruttet meningslöst. Att rädda foster är inte min nummer ett prioritering just nu. Finns mycket annat som är så mycket viktigare att kämpa för.

Jag har den allra största respekten för andra människor och för djur.
Citera
2022-05-05, 20:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jaha...ja men så kan man ju känna. Inget fel i det.

Jag tycker bara man ska respektera ordningen i naturen och universum.

Och den ordningen har du naturligtvis stenkoll på. Shit, som den första människan någonsin. Stort att du kan hittas här på flashback.
Citera
2022-05-05, 20:52
Avslutad
Citat:
Vad skulle du göra med en liten blodslamsa? Smeta ut den på väggen? Frysa in den?
Plasta in och ha i bokhyllan. Även ett aborterat foster är ens barn, bara mycket billigare i drift. Vem vet, kanske kan man t.o.m. få barnbidrag?
Citera
2022-05-05, 20:52
Medlem
Citat:
Du har absolut rätt till din åsikt.

Du ställer frågor om när mänskligt liv uppstår, vad är en människa osv.

Filosofi och moral med mera i all ära men det måste balanseras med ett pragmatiskt förhållningssätt.

Jag är nyfiken på vad du anser. Är abort vid 40 veckor ok? Eller är det endast när bebisen är "livsdugligt"? Gäller detta för andra också? Någon i koma som är hjärndöd? Slutar personen vara en människor då den likt ett "foster" inte är vid sina sinnens fulla bruk?

Och det är inte bara jag som ställer dessa frågor. Just viability är det abortlagstiftningen i USA baseras på. Så det är mer än bara filosofi och moral. Just viability standard använde motståndarna som argument nu i Mississippi oral arguments, men dom hade svårt att svara på vad som skulle hända med abortlagstiftningen just den dagen då vi kan rädda barn i säg vecka 15. Jag håller med om pragmatiskt förhållningssätt, är som sagt inte mot abort direkt, men eftersom det inte kan finnas en verkligt vetenskaplig bedömning som annat än att allt liv startar vid befruktningen, så är det svårt att tala om något annat än "filisofi och moral".
Citera
2022-05-05, 20:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Plasta in och ha i bokhyllan. Även ett aborterat foster är ens barn, bara mycket billigare i drift. Vem vet, kanske kan man t.o.m. få barnbidrag?

Du har en del poänger i ditt inlägg.

Skulle man kunna ha den i en vanlig plastficka? Man kan ju tillsluta med gem.

Jag skulle absolut kräva barnbidrag för min blodblobb. "Staffan i plast" som den heter. Hade jag inte fått barnbidrag hade jag smetat ut "Staffan i plast" på skatteverket-kärringens kontorsvägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in