2022-05-04, 09:23
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från Polisen (130 identifierade och 10 frihetsberövade efter påskens våldsamma upplopp):
Citat:
Efter påskhelgen har polisen bedrivit ett intensivt utredningsarbete. I nuläget är över 130 personer, som deltagit i kravallerna i någon utsträckning, identifierade. Av dessa är 10 stycken frihetsberövade och utöver det är 77 stycken misstänkta för brott.

Polismyndigheten har bedrivit ett omfattande och intensivt utredningsarbete för att lagföra de brott som skedde på och omkring platserna på ett flertal orter under påsken. Brotten omfattar bland annat försök till dråp, grovt sabotage mot blåljusverksamhet samt grovt våldsamt upplopp.

̶ Vi har ett gott utredningsläge och arbetet kommer att fortgå. Vår uppskattning är att ytterligare cirka 200-300 personer som vi, med stor sannolikhet kommer kunna identifiera och lagföra, säger nationell kommenderingschef Jonas Hysing.

Under påskhelgen öppnades även en tipsfunktion där allmänheten kunde ladda upp filmer och bilder via polisens hemsida. Privatpersoner skickade in över 2000 olika filmer och bilder, vilket har bidragit till att flertalet personer har kunnat identifieras.
Vi håller tummarna!
Citera
2022-05-04, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Pressmeddelande från Polisen (130 identifierade och 10 frihetsberövade efter påskens våldsamma upplopp):

Vi håller tummarna!

Det gör vi verkligen 🙂
Bra jobbat av Farbror Blå.

Undrar hur det går med Bandidos-spåret 🤣

Bandidos verkar ha ett enormt stöd bland hemmafruar med slöja, barn och skäggiga män som vrålar "Allah akbar!" 😀

Detta har såklart inget med Bandidos att göra.
Det vore önskvärt om Nyans kunde ta ansvar för sin egen fårskock.
Citera
2022-05-04, 10:14
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Påskens kravaller visar tydligt vart vi är på väg.

Medan SÄPO jagar nynazister och militanta veganer, har det växt fram ett nytt hot som ingen ansvarig har koll på.

Det kokar i Sveriges källarmoskeer.

Att se en företrädare för Nyans försöka bortförklara muslimska kravaller, är verkligen vedervärdigt.

Bara en idiot kan väl ha missat att muslimer är ett hot mot vårt land. Hade vi inte varit så PK-skitnödiga hade alla förstått detta och att det måste bekämpas.
Citera
2022-05-04, 10:25
Medlem
En bra artikel av Sofie Löwenmark i dagens Expressen.
Se https://www.expressen.se/ledare/sofie-lowenmark/sa-hyllas-upploppen-i--ortens-facebookgrupper/?referrer=rotator-item-2

Sofie har tack och lov inga problem som t.ex. Märta Stenevi och andra politiker att tala om kopplingar mellan upploppen och kultur/religion.

Citat:
MP-språkröret Märta Stenevi hävdar å sin sida att upploppen vare sig har med etnicitet eller religion att göra. Hon har naturligtvis rätt i att upploppen inte handlar om etnicitet. Däremot är det i allra högsta grad relevant att tala om religion och kultur.*

Vänstern mal väl på med förklaringar såsom låg SES, brist på fritidsgårdar, diskriminering får man förmoda...
Citera
2022-05-04, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
En bra artikel av Sofie Löwenmark i dagens Expressen.
Se https://www.expressen.se/ledare/sofie-lowenmark/sa-hyllas-upploppen-i--ortens-facebookgrupper/?referrer=rotator-item-2

Sofie har tack och lov inga problem som t.ex. Märta Stenevi och andra politiker att tala om kopplingar mellan upploppen och kultur/religion.

Vänstern mal väl på med förklaringar såsom låg SES, brist på fritidsgårdar, diskriminering får man förmoda...

Det är en glasklar och korrekt artikel.

Påskkravallerna är bara ett symptom, ett tecken på en otäck utveckling. Dessa terrorister kommer aldrig att ge sig. De är lättkränkta och livsfarliga.

Att de själva inte vet vad terrorism är, förvånar mig inte.

Följer RP svensk lag och angriper sin egen värdelösa egendom, är han inte terrorist.

Vad är hans Koran värd? 100 kr i andrahand?

Jävligt fjuttig terrorist.

Vedergällningen var däremot terrorism.
Tiotals miljoner gick upp i rök

Jävla svin.
Citera
2022-05-04, 23:25
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Att säga att svenskar är lika benägna att kravalla för att de deltagit i en (1) kravall, medan babbarna deltagit i hundratals (100+) kravaller, är falsk matematik.

*Jag vet eftersom jag var där, till skillnad från många andra forummedlemmar som inte ens var födda då.
Skrev aldrig att de var "lika" benägna, nu lägger du ord i mun på mig och tillskriver mig en åsikt som jag aldrig framfört, jag responderade enbart på att något ljushuvud påstod att svenska blonda medelklassbarn aldrig skulle kunna göra något dylikt som denna skändelse av den svenska folksjälen.

Jag hävdade motsatsen, vilket jag framförde, så jo ifall DU påstår att svenskar är lika benägna att kravalla som babbish så är det DIN falska matematik, min matematik är dock inte falsk då jag aldrig någonsin påstått det du skriver, du skriver faktiskt helt om vad jag skriver till någonting det aldrig var.

Jag var tyvärr på Hultsfred under demonstrationernas början, men vi åkte så vi var där på lördagen, kanske inte skulle kalla det ett nationellt trauma i paritet till Palme mordet, men livat var det allt. =)
Citera
2022-05-05, 07:34
Medlem
diseuses avatar
SVT (Många orosanmälningar efter påskupploppen):
Citat:
En del ska ha manats på av sina mammor som i vissa fall även själva har deltagit.

[...]

När det gäller barns närvaro vid upploppen under påsken har man från de sociala myndigheternas sida bland annat ifrågasatt föräldraförmågan hos de som ska ha tagit med sina barn och i vissa fall uppmanat dem att kasta sten mot poliserna.

[...]

Kan det bli fråga om att barn omhändertas?

– Vi utgår från varje barns eller ungdoms behov och behövs det en placering så kommer vi att jobba för det, säger Monika Boström.
Jag kan satsa en vacker slant på att många arabiskspråkiga i Sverige kommer att tolka det som att ”Socialtjänsten kidnappar muslimska barn” aldrig var några fake news.

(Oro för ryktesspridning om socialtjänsten i arabiskspråkiga sociala medier, DN, februari 2022)
Citera
2022-05-05, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
SVT (Många orosanmälningar efter påskupploppen):

Jag kan satsa en vacker slant på att många arabiskspråkiga i Sverige kommer att tolka det som att ”Socialtjänsten kidnappar muslimska barn” aldrig var några fake news.

(Oro för ryktesspridning om socialtjänsten i arabiskspråkiga sociala medier, DN, februari 2022)

Vi har ju parallellsamhällen i Sverige.

Det är bla därför vi ser muslimsk terrorism, mitt på blanka dagen, inklusive mammor och barn som deltar.
Dessa människor lever varken fysiskt eller mentalt i Sverige.

De lever i muslimska zoner, där svenska är ett minoritetsspråk och islam är överordnad kraft.

Troligen sprider imamer lögner om svenskar och Sverige, i avsikt att behålla sin makt, indoktrinera.

Det har tidigare pratats om förgiftat kranvatten och nu är det Soc-tjänsten som är Satan osv.

Att kravallerna vi såg har stötts av imamer, anser jag vara troligt. Imamerna har stor makt .
Citera
2022-05-05, 18:41
Medlem
swebarbs avatar
Han ska visst komma nu ett antal gånger i maj och bränna:

Samnytt har tagit del av Paludans ansökningar och flera av dessa rör områden där våldsamma kravaller utbröt under påskhelgen.

12 maj Göteborg, Borås och Trollhättan.

Frölunda torg, Göteborg 11.00-13.00
Norrby, Borås 14.30-16.30
Kronogården, Trollhättan 18.30-21.00

13 maj Örebro och Västerås.

Vivalla, Örebro 12.00-15.00
Bäckby, Västerås 16.30-19.30

14 maj Uppsala och Stockholm

Uppsala moské 10.00-12.00
Gottsunda, Uppsala 12.00-16.00
Husby, Stockholm 17.30-18.30
Hallunda, Stockholm 19.00-20.30

15 maj Norrköping och Linköping.

Navestad, Norrköping 11.00-14.00
Skäggetorp, Linköping 15.30-18.30

https://samnytt.se/har-ska-paludan-branna-koranen-i-maj/

ett fullspäckat schema kommer han stoppas eller ?
Citera
2022-05-05, 19:17
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Så du fördömer alla gamlingar, alla hucklebärande yngre kvinnor och t.o.m småbarnsmammor som bar fram sten till de som kastade sten?

Du anser att himmelriket är stängt för dem för evigt och att de likväl kan slita av sig sina hucklen då de inga riktiga muslimer är?
Vad fan snackar du om?

Med skötsamma muslimer syftar jag på de som inte var där för att kasta sten eller skada polis. Jag tror inte de mammor och gamlingar som deltog i upploppen var särskilt många. Lycka till att leta upp videos på ens 15 mammor/gamlingar i folkmassorna.
Citera
2022-05-06, 09:11
Medlem
Det är väl inte så konstigt att inga mer poliser kom. Polisledningen består väl troligen till stor del av muslimpoliser. Och så finns det många politiker som är muslimer. De här stackars poliserna som var ute hade nog bara tur som kom hem levande. Men vad vet man! Allt var kanske bara ett spel för gallerian. En sak är iallafall helt klart. Svenskarna land är helt förstört.

Poliser i påskupploppen larmade om ”rött läge” i timmar utan att få förstärkning.

De vittnar om en allvarlig polisbrist och en ledning som sviker dem längst ut.

Nu pyr missnöjet mot politiker och polischefer.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/47krEo/polisen-larmade-under-upploppen-fick-ingen-hjalp
Senast redigerad av Ajabaja555 2022-05-06 kl. 09:13.
Citera
2022-05-06, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Vad fan snackar du om?

Med skötsamma muslimer syftar jag på de som inte var där för att kasta sten eller skada polis. Jag tror inte de mammor och gamlingar som deltog i upploppen var särskilt många. Lycka till att leta upp videos på ens 15 mammor/gamlingar i folkmassorna.

Att mammor med barn (så unga som 12 år) överhuvudtaget deltog i livsfarliga upplopp, är fruktansvärt och närmast unikt i det moderna Sverige. Att försöka relativisera detta, är hopplöst. Lägg ner.
Jag har själv sett en kvinna i slöja (= muslim) plocka sten och medelålders män som lugnt filmade. Finns på Youtube. Varsågod och titta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in