2022-05-05, 17:50
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Atlantic Council är en internationell och amerikansk organisation.
Filmer på Azov är en grundkälla.
Bilder på Zelensky som har möte med nazister visar vad dom visar.

Azovrörelsen har nazistsymboler och de har själva sagt att 15% är nazister, så de är minst nazistkolloboratörer.

Här är ett brev påskrivet av fyra människorättsorganisationer som listar nazisters olika brott under 2018:
https://www.hrw.org/news/2018/06/14/joint-letter-ukraines-minister-interior-affairs-and-prosecutor-general-concerning

Det finns mer. EU länkar C-14 till nazister:
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2019-003694_EN.html

Det finns också många vittnen som kallar dom nazister, men du tror ju inte på vad ryssar säger.

"källor som stödjer din förvridna tes?"

Vilken tes är förvriden? Jag beskriver bara vad medier och organisationer har sagt under 8 år. Det är ingen tes. Jag har ingen tes. Det är fakta att de skriver vad de skriver.

Ryssarna agerar just nu mycket värre än några nazister, verkliga eller inte, så då får man lösa det stora problemet först, Rysslands angrepp på Ukraina, och sen det lilla problemet, eventuella nazister.
Citera
2022-05-05, 17:52
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederstomme
Om dessa vill bli självständiga också så ska väl det också röstas.
Ja Dalarnas befolkning bestämmer. Sen kanske inte Nyinflyttade familjen Andersson från Helsingborg som bott där i 1 år ska rösta.

Om Ålänningarna tex velat tillhöra Sverige och röstning uppkom, är det deras rätt. Men sålänge ingen bryr sig tillräckligt för att göra en grej utav det så är det väl inga problem.

Om England vill ur EU är det också deras rätt att köra en omröstning.

Faktum är att ålänningarna efter 1:a VK röstade om att tillhöra Sverige men Nationernas Förbund gav ögruppen till Finland.
Citera
2022-05-05, 17:53
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Han menar att han använder en IP-adress från USA genom en VPN.

Det går inte att komma åt Sputniknews med en svensk IP-adress.

Nej, så är det inte.

Den censur som finns därvidlag finns i Sverige. Huruvida du har tillgång till ex vis RT eller Sputnik är upp till din internetleverantör.

Jag har Bredband2 och dom har valt att inte censurera internet.
Citera
2022-05-05, 17:53
Medlem
JeffDaviss avatar
Tre dagar kvar till segerdagen! Hur ska Putte vinna kriget i helgen?
Citera
2022-05-05, 17:54
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Krimavtalen? Menar du Minskavtalen eller vad snackar du om? Oavsett finns det inget som överensstämmer med vad du påstår. Du verkar ha livlig fantasi.

"Minsk" stämmer. Läs själv:

https://en.wikipedia.org/wiki/Minsk_agreements

"Pullout of all foreign armed formations, military equipment, and also mercenaries from the territory of Ukraine under OSCE supervision. Disarmament of all illegal groups."

"Based on the Law of Ukraine "On temporary Order of Local Self-Governance in Particular Districts of Donetsk and Luhansk Oblasts"...."
Citera
2022-05-05, 17:54
Medlem
Citat:
Atlantic Council är en internationell och amerikansk organisation.
Filmer på Azov är en grundkälla.
Bilder på Zelensky som har möte med nazister visar vad dom visar.

Azovrörelsen har nazistsymboler och de har själva sagt att 15% är nazister, så de är minst nazistkolloboratörer.

Här är ett brev påskrivet av fyra människorättsorganisationer som listar nazisters olika brott under 2018:
https://www.hrw.org/news/2018/06/14/joint-letter-ukraines-minister-interior-affairs-and-prosecutor-general-concerning

Det finns mer. EU länkar C-14 till nazister:
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2019-003694_EN.html

Det finns också många vittnen som kallar dom nazister, men du tror ju inte på vad ryssar säger.

"källor som stödjer din förvridna tes?"

Vilken tes är förvriden? Jag beskriver bara vad medier och organisationer har sagt under 8 år. Det är ingen tes. Jag har ingen tes. Det är fakta att de skriver vad de skriver.

Läste du ens dina länkar?
Hint; det handlar om högerextremas attacker på LGBTI och kvinnorättsfrågor. Du vet samma skit vi behöver handskas med överallt i världen. Men bra försök.
Citera
2022-05-05, 17:55
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Är detta en av dina grundkällor?

Nej. Men videorna av Zelensky har jag inte sett någon annanstans.
Citera
2022-05-05, 17:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Tre dagar kvar till segerdagen! Hur ska Putte vinna kriget i helgen?

Jag tror allt kommer att lulla på som vanligt. Ryssland har ingen ny plan eller nya metoder. De kan bara strida på ett sätt. På måndag kommer Ryssland att kontrollera mindre territorier än de gör idag. Och de kommer att ha förlorat ytterligare 1000 soldater.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackKnightDuncan
Faktum är att ålänningarna efter 1:a VK röstade om att tillhöra Sverige men Nationernas Förbund gav ögruppen till Finland.

Skicka några JAS och befria.
Citera
Medlem
Citat:
Nej. Men videorna av Zelensky har jag inte sett någon annanstans.

Det var ju en fin grundkälla det.
"Jag har sett något - men jag vet inte vart och av vem."

Du känner inte att du gjort bort dig tillräckligt idag?
Citera
2022-05-05, 17:57
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
jo det stämmer, tänkte lite mer exakt vad som pågår på marken.
Håller dom på och inringar izyumoffensiven och vid kjherson?

Vid Izium ser det ju ut som de försöker skära av den stora reträttvägen, M03, och inser Ryssen det kan det bli panikflykt bakåt. Finns ju också en bred flod som spärrar rysk reträtt österut där och sprängs bron över floden och Ukraina tar väg M03, blir det tufft för Ryssen.
Citera
2022-05-05, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Man anföll hela tiden. Med fallskärmstrupper, med sabotörer, med flyg, med helikoptrar, med långdistansrobotar, med artilleri, med stridsvagnar, med pansarbilar, med trupper till fots. Man anföll med allt man hade under under en månad. Men man misslyckades.

Därtill har även sabotageförband och de klassiska ryska diversionsförbanden försökt att inta Kiev. Mer eller mindre en soppa av samtliga förbandstyper Ryssland förfogar över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in