2022-05-05, 16:57
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Nästan ALLA säger att Ryssland FÖRSÖKTE.

Och? USA, NATO, Ukraina och våra medier ljuger konstant om allt och allting. Läs fakta, gå till grundkällorna och läs på om militär strategi.

Sluta lyssna på all propaganda och använd din egen hjärna oavsett vilken sida du står på och avsett vad du tycker om Putin. Det är du värd.

Citat:
Hur går det med att besvara den enkla frågan innan? ?

Vilken?
Citera
2022-05-05, 17:00
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Du är svår att förstå. Om vi är överens om att det är fakta att Putin sagt det du påstår, menar du då också att det är korrekt fakta det han sagt?

Jag vet inte vad som försiggår i inne i Putins hjärna. Jag försöker ta del av olika typer av information, läsa historia och om de olika länderna.

Tyvärr är narrativen här väldigt förenklade och medierna blockerar all information som är nyanserad.

Så man måste nog tyvärr djupdyka och rota för att förstå bättre vad kriget handlar om.
Citera
2022-05-05, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Jag tror du kommer gråtrunka ikväll över hur pisk orcerna får idag och du i denna tråd.

Låtsas du som att DU kan militär strategi, vilket du inte kan alls.
Under tiden tar vi andra del av analyser av just sådana personer som kan detta, och vet du vad? Nästan ALLA säger att Ryssland FÖRSÖKTE.

Hur går det med att besvara den enkla frågan innan? Eller du bara tänker låtsas som att du inte sket i det blå skåpet som vanligt?

Ja herregud idag får man vara riktigt uppåt för 25 BTG i Izyum är snart helt utplånade, vilken enorm smäll Ukraina utdelar just nu
Citera
2022-05-05, 17:01
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Självklart det är ju judenazister så då får de ju träning av nazistjudar? Det är väl helt logiskt för ryssar?

Ha ha. Nu går det runt i min hjärna. Jag gav källor. Läs dom och försök förstå logiken. Jag har själv svårt att göra det.
Citera
2022-05-05, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Och? USA, NATO, Ukraina och våra medier ljuger konstant om allt och allting. Läs fakta, gå till grundkällorna och läs på om militär strategi.

Sluta lyssna på all propaganda och använd din egen hjärna oavsett vilken sida du står på och avsett vad du tycker om Putin. Det är du värd.

Vilken?

Vem ljuger inte då?
Vad är din expertis i militärstrategi?
Vilka är dina "grundkällor"?

Börja med att besvara dessa frågor, eftersom du har sådana problem att direkt besvara frågan;
Varför anser du (MasterBait) att det, enligt ditt egna citat, inte finns något som tyder på att Ryssland har försökt ta Kiev?
Citera
Medlem
raskenss avatar
Får från olika inlägg på Twitter nu att det är nått i görningen, Ukraina kör stenhårt med artilleri. Kan vi månne förbereda oss för popcorn och sköna ryska pansarbränder?
Citera
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Sedan var ju inte tanken att de skulle ockupera hela stan utan tanken var att de skulle åka in och ta över regeringskvarteren och andra viktiga byggnader. Ryssarna trodde inte att ukrainarna skulle bjuda på något större motstånd kring Kiev.

Det är möjligt.

Men jag tvivlar på att även det skulle ha fungerat utan större styrkor.
Citera
2022-05-05, 17:05
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Problemet här är väl att Putin trodde folket skulle välkomna de ryska soldaterna med blommor och jubel. Istället fick de NLAWs uppkörda i röven.

Så kan det vara. Zelensky har haft väldigt dåligt stöd under en tid och det har varit allmänt kaos i Ukraina länge.
Citera
2022-05-05, 17:05
Medlem
Citat:
Det är möjligt.

Men jag tvivlar på att även det skulle ha fungerat utan större styrkor.

Du vet inte, för du litar inte på några källor, förutom några magiska "grundkällor" som du inte heller kan redovisa vika det är.
Inte heller är du kompetent i Militärstrategi, eller hur?

Edit; Hittade en bild på dig MasterBait.
Senast redigerad av Orax 2022-05-05 kl. 17:09.
Citera
2022-05-05, 17:08
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Så kan det vara. Zelensky har haft väldigt dåligt stöd under en tid och det har varit allmänt kaos i Ukraina länge.

Såvitt jag minns innan kriget hade han rätt bra stöd?
Citera
2022-05-05, 17:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Fantastisk läsning om Wagner gruppens framgångar i Popasan
https://justpaste.it/3kkw1
Litet smakprov

Man börjar nästan tro att Ukrainas siffror på döda ryssar är i underkant. Och så får man lägga till en ny kategori till döda, skadade, krigsfångar och saknade. Nämligen kategorin av de som vägrar slåss, som säger upp sig, som reser hem.
Citera
2022-05-05, 17:11
Medlem
Kom igen tråden, mindre tjafs och en kollektiv insats för att pussla ihop vad det är som händer vid Izyum och Kherson.

Vid Izyum är det artilleri mot alla ryssar i området och rykten om att man skurit av reträttvägen.

Vid Kherson verkar det vara artilleri just nu.

Dom har väl nu 300 T72 med mörkersikten och en massa bildförstärkare så inatt stänger man väl in Kherson och Izyum kanske?

Posta så det glöder och proryssar som vill sabotera kan hålla sig borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in