2022-05-05, 12:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Såg på infowars att Scotus nu river upp Roe v Wade som gjorde aborträtten helig över hela USA. Men nu rivs den upp, så att "den satanistiska blodsritualen abort", mördandet av barn som offer till moloch, judarnas, enligt den babyloniska talmuden, gud. De har en till bok också, den satanistiska bibeln, den äldre. Här är länk till klippet by the way, ifrån infowars. https://www.bitchute.com/video/iYApGmPVQUd9/

Finns det risk att det smittar av sig hit, som allt annat som USA håller på med, som den lydstat vi varit länge därav tvingats besudlas med. Därför är det också så många som direkt sjunger i kör med USA idag. Hur många inom EU gjorde inte det här? 1 va? Där har du den som talar sanning.

Hur ser det ut juridiskt alltså?

Inte en chans. Till och med KD är för fri abort i Sverige. Går detta igenom i USA går de emot en trend i världen där fler och fler länder (framförallt i Sydamerika) legaliserar abort.
Citera
2022-05-05, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är det andra alternativet bättre? Kvinnor åker utomlands och gör abort eller gör abort på svarta marknaden där vad som helst kan hända.

Jag tycker det ska vara upp till var och en att bestämma. Båda sidor har rätt. Men vad som är bäst är individuellt.
Det bästa vore att ta ansvar och använda preventivmedel, men det är väl för mycket begärt.
Citera
2022-05-05, 14:14
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
USA har många som anser att det inte är ok att mörda barn, säga vad man vill om det men det ligger något i det.

They don’t like to kill the unborn because they need to grow up and fight their wars.

Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Folk träter egentligen bara om vid vbilken ålder det ska vara förbjudet att avliva barn.

Det är där folk försöker samsas.

Att få göra abort när man vill under graviditeten vore sinnessjukt. Där får abortmotståndare min välsignelse.
Senast redigerad av LeCastle 2022-05-05 kl. 14:16.
Citera
2022-05-05, 14:15
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nej, det är som regel mellan 0 och 40 veckor. Frågan är var gränsen för abort skall dras? Vid 0 veckor (totalförbud), vid 40 veckor (legaliserat mord på fullgånget barn), eller något däremellan?

Nu är ju inte den här tråden om abort rent allmänt men iaf, gränsen bör dras där det är ett eget liv, med eget DNA osv. Det är helt sjukt att abort praktiskt taget används som preventivmedel och att man kan abortera små liv utan att ens ha dåligt samvete.

Än värre är det att många verkar se det som en mänsklig rättighet att få döda ett liv, bara för att man kanske inte känner sig redo att bli förälder.

För vi ska inte låtsas som om det är många aborter där det verkligen handlar om legitima skäl som att födseln garanterat kommer att ta död på mamman eller som en del alltid tar upp, våldtäkter.

Majoriten av aborter är bara helt vanliga kvinnor som inte har lust att ta ansvar för sina handlingar och kanske inte vill ha ett barn "just nu" osv.

Att det ska vara någon sorts rättighet som dessutom ska vara helt gratis, betalat av staten (skattebetalarna) är verkligen absurt.

Det är så märkligt att i den världen vi lever i så är det normalt att vara ok med att ta små liv på löpande band medans det är extrema åsikter att inte tycka att det är ok.

"Min kropp, mitt val". Jaha så det är fullt möjligt för kvinnor att ha två hjärtan, fyra fötter och tjugo fingrar med mera.

"Min kropp, mitt val" är så viktigt i det här fallet men när det kommer till medicinska experiment med obeprövade vaccin eller när det gäller saker som att stoppa i sig droger eller anabola steroider, då är det inte längre lika viktigt med "min kropp, mitt väl" trots att det i de fallen faktiskt är "din kropp" medans i det första fallet är ett helt individuellt liv som gror inuti modern.

Nu verkar det dock inte alls vara som så att abort förbjuds utan precis som "dont say gay" så är det bara helt missförstått, garanterat med flit.
Citera
2022-05-05, 15:15
Medlem
lfhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Barnets rätt att leva är överordnat. Kvinnan kan hugga av sig handen om hon vill bestämma/stympa sin kropp.

Kvinnor som blir på smällen trots alla preventivmedel som finns i dagens samhälle är efterblivna och borde inte ha någon rösträtt.

Ok, känner du likadant i exemplet med din njure ifall det räddar livet på ett barn? Eller är det bara i abortsfrågan där du prioriterar liv framför kroppslig rätt?
Citera
2022-05-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Nu är ju inte den här tråden om abort rent allmänt men iaf, gränsen bör dras där det är ett eget liv, med eget DNA osv. Det är helt sjukt att abort praktiskt taget används som preventivmedel och att man kan abortera små liv utan att ens ha dåligt samvete.

Än värre är det att många verkar se det som en mänsklig rättighet att få döda ett liv, bara för att man kanske inte känner sig redo att bli förälder.

För vi ska inte låtsas som om det är många aborter där det verkligen handlar om legitima skäl som att födseln garanterat kommer att ta död på mamman eller som en del alltid tar upp, våldtäkter.

Majoriten av aborter är bara helt vanliga kvinnor som inte har lust att ta ansvar för sina handlingar och kanske inte vill ha ett barn "just nu" osv.

Att det ska vara någon sorts rättighet som dessutom ska vara helt gratis, betalat av staten (skattebetalarna) är verkligen absurt.

Det är så märkligt att i den världen vi lever i så är det normalt att vara ok med att ta små liv på löpande band medans det är extrema åsikter att inte tycka att det är ok.

"Min kropp, mitt val". Jaha så det är fullt möjligt för kvinnor att ha två hjärtan, fyra fötter och tjugo fingrar med mera.

"Min kropp, mitt val" är så viktigt i det här fallet men när det kommer till medicinska experiment med obeprövade vaccin eller när det gäller saker som att stoppa i sig droger eller anabola steroider, då är det inte längre lika viktigt med "min kropp, mitt väl" trots att det i de fallen faktiskt är "din kropp" medans i det första fallet är ett helt individuellt liv som gror inuti modern.

Nu verkar det dock inte alls vara som så att abort förbjuds utan precis som "dont say gay" så är det bara helt missförstått, garanterat med flit.
Du har rätt i mycket av det du skriver. Men det kan aldrig vara legitimt att döda ett oskyldigt barn.
Varför är det rätt att döda ett barn om modern blivit våldtagen, vad har barnet gjort för att dömas till döden? Är det rätt att döda en oskyldigt barn för att rädda en annan människa?
Citera
2022-05-05, 15:40
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Folk träter egentligen bara om vid vbilken ålder det ska vara förbjudet att avliva barn.
Så är det.
Citera
2022-05-05, 16:03
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Du har rätt i mycket av det du skriver. Men det kan aldrig vara legitimt att döda ett oskyldigt barn.
Varför är det rätt att döda ett barn om modern blivit våldtagen, vad har barnet gjort för att dömas till döden? Är det rätt att döda en oskyldigt barn för att rädda en annan människa?
Och vad tror du barnet får för uppväxt..?
Sen så har ju embryot kommit till av tvång genom ett grovt övergrepp.

Sen så tycker jag att abortdiskussionen i Sverige har drag av moralpanik från abortförespråkarnas sida. Man använder det som ett politiskt slagträ.

Är för abort men tycker att man ska kunna diskutera när (i tid) abort ska få göras och annat runt det där med aborter utan att det moralistiska godhetspacket går i taket.

Måste säga att Sverige är väääldigt fixerat vid sex, snudd på sjukligt: abort, HBTQ, trans, könsdysfori etc
Citera
2022-05-05, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Och vad tror du barnet får för uppväxt..?
Sen så har ju embryot kommit till av tvång genom ett grovt övergrepp.

Sen så tycker jag att abortdiskussionen i Sverige har drag av moralpanik från abortförespråkarnas sida. Man använder det som ett politiskt slagträ.

Är för abort men tycker att man ska kunna diskutera när (i tid) abort ska få göras och annat runt det där med aborter utan att det moralistiska godhetspacket går i taket.

Måste säga att Sverige är väääldigt fixerat vid sex, snudd på sjukligt: abort, HBTQ, trans, könsdysfori etc
Är det rätt att döda ett barn för att det eventuellt skulle få en dålig uppväxt?

Ja, tillvägagångssättet är horribelt, men varför rikta straffet mot det oskyldiga barnet? Idioten som våldtagit får nåt år i fängelse, förutsatt att han åker fast, men barnet har inte gjort något och döms till döden. Det hela är orimligt.

Abort handlar om att döda oskyldiga och försvarslösa barn, inget annat. Att det är lagligt ger en fin fingervisning om hur makten ser på folket och hur dekadent och narcissistiskt vårt samhälle blivit. Fokuset på sexualitet och lögnerna kring att kön är något "påhittat", är också resultat av ett samhälle som överlevt sig själv och numera är fullständigt inriktat på att göra slut på sig själv. Tyvärr.
Citera
2022-05-05, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Så är det.
Livet börjar miljondelen av en sekund efter det att spermien befruktat ägget. Således är det sak samma att döda en människa när den ligger i livmodern som att döda en människa som är 110 år gammal.
Sjukt att de som så gärna påstår sig stå på den lilla och svaga människans sida samtidigt inte har några som helst problem med att döda barn på löpande band...
Citera
2022-05-05, 16:35
Medlem
cirkuspoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterkuk
Det är inte helt sant. Innan någon går i taket så vill jag betona att det här inlägget inte handlar om aborträttens vara eller icke-vara.

Den stundande ändringen i amerikanska högsta domstolen handlar om huruvida den federala regeringen ska ha någon makt över enskilda staters syn på abortfrågan. Det nuvarande prejudikatet säger ”ja, den federala regeringen får blanda sig i delstaternas abortlagstiftning och kan luta sig mot konstitutionen”. Den nya tolkningen är istället ”Nej, det finns inget stöd i konstitutionen för att lägga sig i delstaternas abortlagstiftning”.

För delstater med fri abort, gör beslutet ingen skillnad. För delstater som vill begränsa aborträtten gör beslutet stor skillnad eftersom den federala regeringen inte längre kan hindra dem med federal lagstiftning.

Det här är precis samma typ av debatt som när Vänsterpartiet röstar nej till EU:s förslag på minimilöner. Även om det inte förändrar något för Sveriges del, då är Vänsterpartiet emot att lägga den makten hos EU. Det blir paradoxalt eftersom Vänsterpartiet då ser ut att rösta emot att rumäner i Rumänien ska död er bättre ställt.

Blir abort förbjudet i USA om deras högsta domstol beslutar att riva upp Roe vd Wade? Nej, men enskilda delstater kan då själva stifta lagar bäst de vill.

En intressant detalj i det här som sällan tas upp är: Kan en extremt konservativ president med konservativ majoritet i lagstiftande församlingarna instifta abortförbud över hela landet? Nej, därför att beslutet som läckt visar att domstolen resonerar att det varken är konstitutionellt tvingande att tillåta abort eller att förbjuda det. Beslutet handlar alltså om att federala regeringen inte har med det att göra oavsett om den federala regeringen vill förbjuda abort eller tillåta abort.

Strålande förklaring, nu fick vi rätt perspektiv på saken.

Hur funkar det att bo i stat med förbud om man skuttar över gränsen? Kostar väl satan och funkar nån typ av försäkring? Nån som vet?
Citera
2022-05-05, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarejSvenskar
Va menar du med att inte göra skada?man tar livet av ett barn genom abort
Ingen blir lidande av att man tar livet av detta ”barn”. Inget lidande = ingen skada skedd.

Det är aldrig fel i sig självt att döda någon. Det är aldrig negativt att dö för den som dör.
Det är bara fel att döda någon om det sker smärtsamt, fysiskt eller psykiskt, eller om offret har anhöriga som skulle sakna det. Eftersom inget av detta är fallet i en abort så är det inget fel med att göra abort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in