Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Nej, det är som regel mellan 0 och 40 veckor. Frågan är var gränsen för abort skall dras? Vid 0 veckor (totalförbud), vid 40 veckor (legaliserat mord på fullgånget barn), eller något däremellan?
Nu är ju inte den här tråden om abort rent allmänt men iaf, gränsen bör dras där det är ett eget liv, med eget DNA osv. Det är helt sjukt att abort praktiskt taget används som preventivmedel och att man kan abortera små liv utan att ens ha dåligt samvete.
Än värre är det att många verkar se det som en mänsklig rättighet att få döda ett liv, bara för att man kanske inte känner sig redo att bli förälder.
För vi ska inte låtsas som om det är många aborter där det verkligen handlar om legitima skäl som att födseln garanterat kommer att ta död på mamman eller som en del alltid tar upp, våldtäkter.
Majoriten av aborter är bara helt vanliga kvinnor som inte har lust att ta ansvar för sina handlingar och kanske inte vill ha ett barn "just nu" osv.
Att det ska vara någon sorts rättighet som dessutom ska vara helt gratis, betalat av staten (skattebetalarna) är verkligen absurt.
Det är så märkligt att i den världen vi lever i så är det normalt att vara ok med att ta små liv på löpande band medans det är extrema åsikter att inte tycka att det är ok.
"Min kropp, mitt val". Jaha så det är fullt möjligt för kvinnor att ha två hjärtan, fyra fötter och tjugo fingrar med mera.
"Min kropp, mitt val" är så viktigt i det här fallet men när det kommer till medicinska experiment med obeprövade vaccin eller när det gäller saker som att stoppa i sig droger eller anabola steroider, då är det inte längre lika viktigt med "min kropp, mitt väl" trots att det i de fallen faktiskt är "din kropp" medans i det första fallet är ett helt individuellt liv som gror inuti modern.
Nu verkar det dock inte alls vara som så att abort förbjuds utan precis som "dont say gay" så är det bara helt missförstått, garanterat med flit.